پایان مذاکرات کارشناسی/ کارشناسان ایران و 1+5 رویه اجرایی توافق نامه ژنو را تعیین کردند :



27 دی اجرای توافق نامه‌ی برجام و پایان تحریم‌ها علیه ایران , دی اجرای توافق نامه‌ی برجام و پایان تحریم‌ها علیه ایران , حذف پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 94

 

اخبار سیاست خارجی -  کارشناسان ایران و 1+5 رویه اجرایی توافق نامه ژنو را تعیین کردند/نتیجه برای تصمیم گیری نهایی به مقامات سیاسی ارائه می شود

یک عضو هیات کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: مذاکرات ایران 1+5 در سطح کارشناسی برای تعیین ساز و کار اجرایی توافق نامه ژنو یا همانˈ برنامه اقدام مشترکˈ پایان یافت.

این عضو هیات مذاکره کننده هسته ای ایران که خواست نام او بیان نشود در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود : مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 که از روز گذشته (دوشنبه) آغاز شده بود تا صبح امروز (سه شنبه) با پیشرفت درتعیین رویه اجرایی ادامه داشت.

وی تصریح کرد: نتیجه حاصل شده جهت تائید و تصمیم گیری نهایی به مقامات سیاسی ارائه می شود.
درهمین حال سیدعباس عراقچی ، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به خبرنگارایرنا گفت : مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 که از روز گذشته در ژنو آغاز شده بود تا صبح سه شنبه ادامه داشت.

وی در پاسخ به این سووال که نتیجه مذاکرات چگونه بود ، اظهارداشت : پیشرفت ها نسبتا خوب بوده است.

عراقچی در پاسخ به سووال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه گفته شده مذاکرات کارشناسی پایان یافته و طرفین در سطح کارشناسی بر سر رویه اجرایی توافق ژنو به نتیجه رسیده اند و قرار است نتیجه برای تصمیم گیری نهایی به مقامات سیاسی ارائه شود اما تا بحث ها جمع بندی نشود نمی توان قضاوت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 برای تعیین ساز و کار اجرایی توافقنامه ژنو یا همان «برنامه اقدام مشترک» از روز دوشنبه (9 دی) در شهر ژنو سوئیس، آغاز شد.

پیش از این نمایندگان ایران و 1+5 در روزهای 28 آذر ماه تا اول دی ماه با یکدیگر در شهر ژنو مذاکره کردند که ادامه این مذاکرات با توافق محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پس از تعطیلات کریسمس موکول شد.

این ، سومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 برای تعیین ساز و کار اجرایی توافقنامه ژنو است.

جمهوری اسلامی ایران و 1+5 پس از سال ها مذاکره بر سر برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ، سوم آذرماه امسال در شهر ژنو سوئیس به توافقی دست یافتند که قرار است طرفین برای اعتمادسازی اقداماتی را در طول دوره شش ماهه انجام دهند و سه دور مذاکرات کارشناسی در شهرهای وین و ژنو به منظور تعیین ساز و کار اجرایی این توافق نامه بوده است.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

 

 


ویدیو : پایان مذاکرات کارشناسی/ کارشناسان ایران و 1+5 رویه اجرایی توافق نامه ژنو را تعیین کردند