پایان تلخ فوق ستاره وزنه برداری ایران: محرومیت ابدی برای سعید علی حسینی :



 

 

محرومیت وزنه برداری ایران , وزنه برداری زنان ایران , احتمال محرومیت وزنه برداری

 

فدراسیون جهانی وزنه برداری پس از یکسال رای به محرومیت ابدی سعید علی حسینی داد.

ستاره 22 ساله سنگین وزن ایران که قهرمانی جوانان جهان را در بازی های سال 2009 به دست آورده بود ، در بازی های جهانی این سال در کره جنوبی از شرکت در مسابقات محروم شد. ابتدا مصدومیت دلیل این انصراف ناگهانی اعلام شد و بعد از مدتی افشا شد قبل از مسابقه فدراسیون جهانی او را به دلیل مثبت اعلام شدن نمونه آزمایش دوپینگش ، محروم کرده است.

خبری که با اعلامش وزنه برداری ایران وارد بحرانی بزرگ شد. حسین رضازاده ، سرمربی وقت تیم ملی در صف اول متهمین قرار گرفت . علی حسینی و چند وزنه بردار سنگین وزن دیگر ایران که همزمان با سعید محروم شده بودند کادرفنی تیم ملی را مقصر می دانستند و آمپول های تزریق شده به ورزشکاران در طول اردوها را دلیل این اتفاق می دانستند. فدراسیون سابق حتی پروژه محرومیت مادام العمر رضازاده را در دستور کار قرار داد اما چندی بعد ، این مربی با حکم رئیس سازمان ورزش توانست سرپرست فدراسیون وزنه برداری شود.

رضازاده هیچ گاه این اتهام را که در دوپینگ علی حسینی و دیگران نقشی داشته باشند را نپذیرفت . او این بهانه که می ترسیده رکوردش توسط سعید شکسته شود را خنده دار می خواند. با روی کار آمدن رضازاده ، فدراسیون وزنه برداری در دو مرحله پرونده سعید را در دادگاه استیناف فدراسیون جهانی طرح کرد. جلساتی که روزهای 25 خرداد و  13 شهریورماه گذشته برگزار شدند تا شاید فدراسیون جهانی از در نظر گرفتن مجازات محرومیت مادام العمر علی حسینی منصرف شود.

جلساتی که البته دفاعیات هیات ایرانی در آنها اثربخش نیفتاد و حکم محرومیت مادام العمر سعید به دلیل ارتکاب دوپینگ برای دومین بار ، صادر شد. علی حسینی در سال 2006 هم همراه همه اعضای تیم ملی ایران به دلیل استفاده از مواد نیروزا ، دوپینگی شده بود.

حکم محرومیت وزنه بردار ایرانی ، به فدراسیون وزنه برداری جمعه گذشته به ایران رسیده اما به دلیل تعطیلات آخر هفته اروپا هنوز از طریق فدراسیون جهانی اعلام رسمی نشده است. به همین دلیل اعضای فدراسیون ارسال چنین حکمی را تکذیب می کنند و می گویند :« هنوز این حکم به دست ما نرسیده اما احتمالا همین روزها ، حکم پرونده صادر می شود.»


ویدیو : پایان تلخ فوق ستاره وزنه برداری ایران: محرومیت ابدی برای سعید علی حسینی