پاکستان آماده انتقال بمب اتمی به عربستان : برخی گزارش های اطلاعاتی از آمادگی ...


برخی گزارش های اطلاعاتی از آمادگی پاکستان برای انتقال بمب اتمی به عربستان سعودی خبر می دهند. هشت صبح: برخی گزارش های اطلاعاتی از آمادگی پاکستان برای انتقال بمب اتمی به عربستان سعودی خبر می دهند.

شبکه بی بی سی اعلام کرد عربستان سعودی در پروژه های ساخت سلاح هسته ای در پاکستان سرمایه گذاری کرده و معتقد است این امکان وجود دارد هر زمانی که بخواهد از پاکستان بمب اتمی به دست بیاورد.

بی بی سی اضافه کرد: معمولا به تلاش های عربستان برای کسب قدرت نظامی هسته ای در راستای رویارویی با برنامه هسته ای ایران نگاه می شد اما هم اکنون مشخص شده عربستان سعودی می تواند سریع تر از ایران به بمب اتمی دست یابد.

مارک اوربان خبرنگار امور دفاعی و دیپلماتیک بی بی سی گفت که یک مقام ارشد در ناتو به او گفته است از گزارشی آگاه شده که براساس آن پاکستان برای عربستان سعودی بمب اتمی می سازد و این بمب ها آماده انتقال به عربستان سعودی هستند.

در این گزارش آمده است: عربستان سعودی از سال ها پیش در حال ارائه کمک های مالی گسترده ای به بخش های نظامی پاکستان است و بخشی از این کمک  ها به بخش های موشکی و هسته ای پاکستان می رود.

همچنین اطلاعات اسرائیل درباره امکان انتقال کلاهک های هسته ای از پاکستان به عربستان سعودی در اختیار ناتو قرار گرفته است.

بی بی سی می نویسد: در صورتی که این گزارش ها صحت داشته باشند عربستان سعودی دست به این اقدام نخواهد زد زیرا در این وضعیت می تواند داشتن بمب اتمی را نفی کند و مانع از تند شدن حرکت برنامه هسته ای ایران شود. در چنین وضعیتی، پاکستان نیز از اتهام معامله بمب های هسته ای اش به دور خواهد بود.

دولت پاکستان هم در واکنش به این موضوع، آن را بی اساس دانست و اعلام کرد: پاکستان یک کشور هسته ای مسؤول است.

سفارت عربستان سعودی در لندن هم اعلام کرد: ریاض یکی از امضاکنندگان معاهده منع گسترش سلاح هسته ای است و برای عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح هسته ای تلاش می کند.

عربستان سعودی و پاکستان دارای روابط بسیار نزدیک در همه زمینه ها به ویژه سیاسی و نظامی هستند.

پاکستان یکی از دارندگان بمب اتمی است.


ویدیو : پاکستان آماده انتقال بمب اتمی به عربستان