پاسخ معاون هاشمی به عدم استخدام ماماها : درحالی که امروز دبیر انجمن علمی مامایی ...


درحالی که امروز دبیر انجمن علمی مامایی ایران از استخدام نشدن ماماها انتقاد کرده بود، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اجرای عقد قرارداد بیمه ها با ماماها در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و وزارت بهداشت مطالبه گر این موضوع است . خبرگزاری مهر: درحالی که امروز دبیر انجمن علمی مامایی ایران از استخدام نشدن ماماها انتقاد کرده بود، معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اجرای عقد قرارداد بیمه ها با ماماها در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و وزارت بهداشت مطالبه گر این موضوع است .

محمد آقاجانی دراین باره گفت: موضوع عقد قراداد بیمه ها با ماماها یک مطالبه است و اجرا و پیگیری آن از سازمانهای بیمه گر در اختیار وزارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

معاون درمان با تاکید بر اینکه عقد قرارداد بیمه ها با ماماها اقدام خوبی است و وزارت بهداشت مطالبه گر این موضوع است نه اجراکننده آن، یادآور شد: سال گذشته یکی از مدیران سازمان های بیمه ای در روز ماما به ماماها قول داد که این موضوع را پیگیری کند و باید از مسئولان بیمه ها پرسید چرا این موضوع محقق نشده است

این در حالی است که ماریا صادقی دبیر انجمن علمی مامایی ایران، با انتقاد از بیمه ها که همچنان زیربار عقد قرارداد با ماماها نمی روند، گفته است: سال گذشته در روز ماما قول دادند این مشکل حل شود، اما اتفاقی نیفتاد. سازمان های بیمه گر به تعهدات شان نسبت به پوشش خدمات مراقبت های دوران بارداری و زایمان برای کسانی که این خدمات را ارائه می دهند، عمل نمی کنند.


ویدیو : پاسخ معاون هاشمی به عدم استخدام ماماها