پاسخ سجادی به کفاشیان: من شخص نیستم، معاون وزیرم/ فدراسیون فوتبال باید با سرپرست اداره شود :



فدراسیون فوتبال , پاسخ نامه محرمانه باید محرمانه باشد؟ , دعوت دومین عابر بانک به فدراسیون فوتبال


وزیر ورزش رئیس مجمع فدراسیون فوتبال است
پاسخ سجادی به کفاشیان: من شخص نیستم، معاون وزیرم/ فدراسیون فوتبال باید با سرپرست اداره شود

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بار دیگر تاکید کرد: فدراسیون فوتبال نیز همانند سایر فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری انتخابات باید توسط سرپرست اداره شود.

نصرالله سجادی در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون بولینگ و بیلیارد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره اظهار نظر علی کفاشیان مبنی بر اینکه نیازی به تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال پیش از برگزاری انتخابات نیست و شخص نمی‌تواند در این باره تصمیم‌گیری کند بلکه اختیار تصمیم‌گیری در این باره مجوز مجمع فدراسیون فوتبال است، گفت: من شخص نیستم و معاون وزیرم و از جایگاه حقوقی در این باره اظهار نظر کردم. فدراسیون فوتبال مانند تمام فدراسیون‌ها پس از اتمام مدت ریاست تا برگزاری انتخابات باید توسط سرپرست اداره شود. مگر می‌شود که خود رییس فدراسیون کاندیدا شود و خودش هم انتخابات را برگزار کند. ما دخالت نمی‌کنیم بلکه بر کار فدراسیون‌ها طبق قانون وظیفه داریم که نظارت کنیم.

وی افزود: در هیچ کجای اساسنامه فدراسیون فوتبال نیامده که رئیس مجمع همان رئیس فدراسیون فوتبال است بلکه بر اساس قانون رئیس مجمع در فدراسیون فوتبال همانند فدراسیونهای دیگر، وزیر ورزش و جوانان است.

فدراسیون فوتبال باید به کمیسیون اصل 90 پاسخگو باشد
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان همچنین در جمع خبرنگاران درباره اظهار نظر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه از آنجا که اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال به تصویب هیات دولت نرسیده وجاهت قانونی ندارد، گفت: من چند بار اعلام کرده‌ام کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره فدراسیون فوتبال دست به تحقیقات مفصلی زده و به عنوان یک نهاد قانونی گزارشی در این باره تهیه کرده، بنابراین فدراسیون فوتبال موظف به پاسخگویی به این گزارش است و اگر نیاز باشد باید به سایر مراجع قانونی نیز جواب بدهد. حتی اگر مواردی هم مربوط به ما یا نهادهای دیگر هم باشد، باید پاسخگو باشیم. اینکه من بخواهم درباره این گزارش اظهار نظر کنم، موضوع جالبی نیست و این فدراسیون فوتبال است که موظف به پاسخگویی است.

سفر مسئولان تیروکمان به آمریکا را بررسی می‌کنیم
وی در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان فدراسیون تیروکمان به همراه 4 ورزشکار این تیم برای حضور در مسابقه‌های گزینشی المپیک به آمریکا سفر کرده‌اند، در حالی که دائما از کمبود بودجه صحبت می‌کنند گفت: اساس کار شورای برون مرزی این است که بر فلسفه چرایی اعزام‌ها به مسابقه‌های بین‌المللی به صورت دقیق نظارت داشته باشد. پیش از اعزام تیم‌ها نیز رییس فدراسیون در هر رشته ورزشی به این شورا دعوت می‌شود و توضیحات خود را ارائه می‌کند و می‌گوید که مسابقه‌ها در چه سطحی و با چه تعداد تیم برگزار می‌شود و یا اینکه هدف از اعزام تیم مورد نظر چیست و چه تعداد از افراد قرار است اعزام شوند. پس از این موضوع شورای برون مرزی دست به تصمیم‌گیری می‌زند و نظر خود را درباره اعزام تیم اعلام می‌کند.

سجادی افزود: پس از آنکه سفر نیز صورت گرفت، فدراسیون مورد نظر گزارش فنی خود را ارائه می‌کند و قطعا اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد در تصمیم‌گیری‌های آینده شورا درباره آن رشته تاثیرگذار خواهد بود.

سجادی با بیان اینکه در صورت اثبات تخلف قطعا با این موضوع برخورد صورت می‌گیرد گفت: یکی از سوال‌هایی که در شورای برون مرزی مطرح می‌شود این است که هزینه اعزام تیم چگونه تامین شده است که فدراسیونها سه عامل را در این باره اعلام می‌کنند؛ یکی اینکه می‌گویند صددرصد بودجه از طریق فدراسیون تامین شده یا اینکه حامی مالی دارند و یا به صورت شخصی. به این معنی که خود ورزشکاران برای حفظ رنکینگ خود با هزینه خودشان به مسابقه‌ها می‌روند. البته در همه این موارد باید اعزام از طریق فدراسیون مربوطه صورت گیرد و اگر هم پولی از طریق حامی مالی به دست فدراسیون می‌رسد باید ابتدا به حساب فدراسیون واریز شود و از طریق آن هزینه صورت گیرد. تمامی اعزام‌ها تحت عنوان نمایندگان ایران باید توسط فدراسیون‌های ورزشی صورت گیرد.

بازرس درباره فدراسیون اسکی تحقیق می‌کند
سجادی در ادامه درباره اوضاع نابسامان فدراسیون اسکی و لغو تمامی مسابقه‌های این رشته در ایران گفت: این مسائل را باید از فدراسیون اسکی سوال کنید. البته مشکلات به وجود آمده در رابطه با این فدراسیون در دست بررسی است.

وی درباره حضور چند باره اسکی‌بازان معترض در وزارت ورزش و جوانان که خواستار رسیدگی به وضعیتشان بودند نیز گفت: البته این کار خوبی نیست که این ورزشکاران در هر رشته‌ای در وزارت ورزش حضور یابند. اگر قرار است رسیدگی به موضوعی صورت گیرد، باید از طریق فدراسیون انجام شود. تمامی این مسائل توسط وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی است و گزارش بازرس در این باره ارائه خواهد شد.

سجادی درباره اعلام نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و احتمال اینکه بازی ایران مقابل نمایندگان عربستان در کشور ثالث برگزار شود گفت:‌ از زمانی که این موضوع مطرح شد وزارت ورزش بیش از 4 جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته است. البته هنوز در این باره تصمیم‌گیری قطعی صورت نگرفته است و قرار است اسفندماه رای نهایی صادر شود. اما آن چیزی که مسلم است این است که ما هیچ مشکلی برای میزبانی از تیم‌های ورزشی نداریم و در این باره آمادگی کامل داریم. کما اینکه مسابقه‌های زیادی در رشته‌های ورزشی مختلف توسط ایران به خوبی میزبانی می‌شود.

طبق قانون از حق فوتبال ایران دفاع می‌کنیم
وی در پاسخ به این سوال که اگر رای صادره مطابق میل مسئولان عربستان باشد، ایران چه موضعی را اتخاذ می‌کند، گفت: سعی می‌کنیم برابر قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا عمل کنیم. ان‌شاءالله پیگیری‌های حقوقی در این باره صورت می‌گیرد تا حقی از فوتبال ایران ضایع نشود.

سجادی که ریاست مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون بولینگ و بیلیارد را نیز بر عهده داشت در این باره گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در پایان هر سال مجامع عمومی فدراسیون‌ها برگزار می‌شود و بر اساس جدول زمان‌بندی از 20 دی ماه آغاز و تا 20 اسفند سال جاری ادامه می‌یابد. در این مجامع گزارش عملکرد یک ساله، گزارش حسابرس، بازرس و تقویم سال آینده ارائه می‌شود و پس از بحث و بررسی توسط اعضای مجمع، جمع‌بندی نهایی درباره این موارد صورت می گیرد.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو : پاسخ سجادی به کفاشیان: من شخص نیستم، معاون وزیرم/ فدراسیون فوتبال باید با سرپرست اداره شود