پاسخ به اتهام‌ زنی‌ اخیر آمریکا علیه ایران : سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ...


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: گزارش سالانه آمریکا تأثیری در سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران ندارد. خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: گزارش سالانه آمریکا تأثیری در سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران ندارد.

حسین جابری‌انصاری در نشست خبری روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با اتهام‌زنی‌های اخیر آمریکا علیه کشورمان در گزارش سالانه خود و سیاست‌هایی که وزارت امور خارجه در قبال این اتهام‌زنی‌ها و تکرار نشدن آن دنبال خواهد کرد، گفت: گزارش اخیر ایالات متحده آمریکا گزارش بی‌اعتباری است به دلیل آن‌که در واقع یک دستورالعمل ایدئولوژیک را کپی‌ پیست کرده است.

وی ادامه داد: آنها واقعیت‌ها را در گزارش سالانه خود لحاظ نکرده‌اند. واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران خود بزرگترین قربانی تروریسم است و 17 تن از اتباع کشورمان قربانی عملیات تروریستی گروه‌های تروریستی شدند که متأسفانه تحت حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا به اعمال خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این‌که همه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر جلودار و پیشتاز مبارزه با جریان‌های تروریستی افراطی و تکفیری است،‌ خاطرنشان کرد: ایران در حال حاضر جلودار مبارزه با جریان‌های تروریستی و گروه‌های تکفیری است که امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته‌اند. بدیهی‌ترین مسائل در این گزارش مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین عملاً کمترین اعتباری برای چنین گزارش‌هایی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: این گزارش‌ها به شدت سیاست‌زده بوده و تابعی از نوع رابطه آمریکا با کشورهای مختلف جهان است. این در حالی است که موضوع تروریسم به عنوان مسأله تهدیدکننده امنیت بین‌المللی باید مجرد و جدای از اختلافات و دعواهای سیاسی مورد توجه قرار گیرد. هم‌چنین لازم است که رویارویی همه جانبه، جدی و اساسی با آن در دستور کار جامعه بین‌المللی قرار بگیرد.

جابری‌انصاری با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران در رابطه با گزارش سالانه آمریکا موضعی روشن دارد، توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران بر مدار سیاست‌های راهبردی و استراتژیک خود به سیاستش ادامه خواهد داد. هم در زمینه رویارویی با تروریسم و هم در زمینه تمام مسائل مربوط به سیاست خارجی و توافق در موضوع خاص هسته‌ای، (گزارش سالانه آمریکا) تأثیری در سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران ندارد. کشورمان سیاست‌های خود را بر اساس اصول کلی سیاست خارجی کشور در زمینه‌های مختلف و بر اساس واقعیت‌های موجود و نیازها اتخاذ می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود مذاکرات محرمانه بین ایران و عربستان در جریان است؟ اظهار کرد: هیچ گفت‌وگوی رسمی بین مقامات ایرانی و عربستانی صورت نگرفته است.


ویدیو : پاسخ به اتهام‌ زنی‌ اخیر آمریکا علیه ایران