پاریس صاحب یک جاذبه جدید گردشگری شد : یکی از بزرگترین باغ وحش‌های جهان به جاذبه ...


یکی از بزرگترین باغ وحش‌های جهان به جاذبه جدید جدید گردشگری پاریس تبدیل می‌شود. خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که کشور که فرانسه طی سالهای اخیر عنوان مقصد نخست گردشگری جهان را برای خود حفظ کرده، یکی از برزگترین باغ وحش‌های جهان به جاذبه جدید جدید گردشگری پایتخت این کشور تیدل می‌شود.

به گزارش ای توربو نیوز، این باغ وحش که به باغ وحش پاریس نام داد 80 سال قدمت دارد در منطقه ون سن، در حومه شرقی این شهر واقع شده و قرار است روز شنبه دوازدهم آوریل به صورت رسمی بازگشایی می‌شود.

باغ وحش پاریس که در سال 1934 میلادی افتتاح شد و در سال 2008 بدلیل نداشتن امنیت کافی قفس‌ها و محل نگهداری حیوانات تعطیل شد صدها گونه نادر جانودی را در خود جای داده و بازسازی آن نیز حدود 250 میلیون دلار هرینه داشته و پیش‌بینی می‌شود به زودی به جاذبه جدید گردشگری پاریس تبدیل شود، البته در حال حاضر برج «ایفل»، موزه «لوور» و کاخ «ورسای»، سه جاذبه اصلی گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.

پاریس با دارا بودن 478 هزار درخت، سرسبزترین پایتخت قاره اروپا به شمار می‌رود.البته وجود آثار تجسمی و نقاشی در مکان‌های فرهنگی پاریس از دیگر علل افزایش گردشگران این شهر است. این شهر یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد،فرهنگ،هنر،سیاست،تحصیل، تفریحات و علم بوده و در کنار لندن، توکیو و نیویورک، از ابرشهرهای جهان محسوب می‌شود. پاریس همچنین میزبان تعدادی از مهمترین سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان «یونسکو»،«سازمان همکاری اقتصادی و توسعه» و «اتاق بازرگانی بین‌المللی» است.

آثار فرهنگی فرانسه همواذره تاثیر بسزایی در جذب گردشگران به این کشور داشته بر اساس تحقیقات انجام شده در کمیته منطقه‌ای گردشگری پاریس، حدود 60 درصد گردشگران پاریس تنها برای بازدید از مراکز فرهنگی‌، این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب کرد‌ه‌اند.

در حال حاضر بیشترگردشگران فرانسه از سه کشور اروپایی انگلیس، بلژیک و هلند هستند و این در حالیست که «سازمان جهانی جهانگردی» در آخرین رده‌بندی خود از مقاصد برتر گردشگری جهان، بار دیگر فرانسه را به عنوان مقصد گردشگری نخست جهان انتخاب کرده است.


ویدیو : پاریس صاحب یک جاذبه جدید گردشگری شد