ویژگی های عجیب و غریب ماشین‌های آینده : فناوری، همه جوانب زندگی ما را تغییر ...


فناوری، همه جوانب زندگی ما را تغییر داده است. این تغییرات تا حدی پیش رفته اند که قرار است خود انسان را از صحنه های مختلف زندگی‌اش حذف کنند. به طور مثال، ماشین های آینده دیگر به راننده و حضور او نیازی ندارند.



 پادشا: فناوری، همه جوانب زندگی ما را تغییر داده است. این تغییرات تا حدی پیش رفته اند که قرار است خود انسان را از صحنه های مختلف زندگی‌اش حذف کنند. به طور مثال، ماشین های آینده دیگر به راننده و حضور او نیازی ندارند.  

1. ماشین بدون راننده

از بی‌ام‌و گرفته تا بنتلی، همه خودروسازان بزرگ دنیا به ساخت خودروهای اتوماتیک علاقه و تمایل بسیاری نشان داده اند. در این میان، گوگل نیز خودی نشان داده و به عرصه تولید فناوری های خودرو وارد شده است. این کمپانی نرم‌افزاری طراحی کرده است که می تواند خودرو را بدون راننده تا 400 هزار مایل بدون تصادف هدایت کند. در همین راستا، محققان دانشگاه آکسفورد نیز در پی اختراع فناوری ای هستند که حداکثر یکصد پوند هزینه داشته باشد. این ماشین ها باید بدانند کجا هستند و نیاز است تا موقعیت خودروهای دیگر را نیز ردیابی کنند. منظور از این حرف ها  این است که شاید لازم باشد برای استفاده از چنین خودروهای زیرساخت و طراحی خیابان و کوچه های شهر را تغییر دهیم.

ماشین های عجیب غریب , ماشین های عجیب و غریب , ماشین عجیب و غریب اختصاصی ترامپ


2. سوخت خودروهای آینده

در حال حاضر نیز خودروهای دوگانه سوز و برقی در دنیا تولید می شوند. ایران تنها کشوری است که از گاز برای به حرکت درآوردن خودروها بهره گرفته است. اما در جاهای دیگر دنیا، ماشین های برقی و بنزینی تولید می شوند که علاوه بر طراحی های زیبا، قدرت و توان بالایی نیز دارند. این خودروها با نیروی برق شارژ می شوند و بسته به کمپانی یا امکانات و سطح قیمت، مسافت های متفاوتی را می توانند با یک بار شارژ طی کنند. این خودرو را EV می نامند. از جمله آنها می توان به Zoe EV کمپانی رنو اشاره کرد. این خودروها دیگر به بنزین و گازوئیل نیاز ندارند و با نیروی برق حرکت می کنند.

عجیب و غریب , عجیب غریب , مکان های عجیب و غریب ایران


3. فناوری امنیت

فورد و دیگر خودروسازان در حال طراحی ارتباطات ماشین با ماشین هستند که به واسطه آن، خودروهای مبتنی بر وب، چاله، دست انداز یا ترافیک را به یکدیگر هشدار دهند. این نیز فناوری دیگری برای خودمختاری و استقلال تصمیم گیری اتومبیل ها است. به طور همزمان نیز شرکت بزرگ اینتل در حال تحقیق بر روی سیستم چراغ جلوی خودروها است تا در روزهای بارانی و برفی نیز بتواند به خوبی مسیر را روشن کنند و به رانندگی امنیت بیشتر ببخشد. 

اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایران , دانستنیهای عجیب و غریب , ساخت متون عجیب غریب


4. اپلیکیشن های داخل خودرو

فورد به تازگی به همراه گوگل  AppLink برگزار کرده بود که نشان می داد راننده می توانند پلی‎لیست و سیستم رهیاب را با کمک علاقه مندی های فیس‌بوکی دوستان هدایت کند.

تصاویر عجیب و غریب , عجیب ترین ماشین های دنیا , عجیب ترین ماشین های جهان


5. طراحی آینده

احتمالا در آینده رنگ برای ماشین ها مفهومی نداشته باشد زیرا قرار است ماشین ها شکلی مشابه صفحه نمایش گوشی های هوشمند با چهار چرخ داشته باشند. این تصویر ماشین کانسپت Fun-Vii کمپانی تویوتا و در واقع یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است. کاربر می تواند روی بدنه این خودرو هر رنگ، تصویر یا پیغامی که دوست دارد را نمایش دهد.

اسم های عجیب و غریب , اسامی عجیب و غریب , خاطرات عجیب و غریب


6. کابین خودرو

پیرو تقاضای زیاد برای ذخیره انرژی، ایده های برای اتاق هوشمند خودروها در حال بررسی و تولید هستند. به طور مثال، شرکت مشهور بی‌ام و در حال کار روی پانل های گرمایشی اینفرارد برای خط تولید i است. در حالی که پژو در نظر دارد اتاق و مبلمان داخلی کاملا قابل بازیافت طراحی و تولید کند. مدیر طراحی های فورد، J Mays نیز تصور می کند می توان با دستورات صوتی همه تنظیمات داخلی خودرو را انجام داد و دیگر به انواع کلیدهای فیزیکی نیازی نیست. این ایده ها و فرضیه ها باعث خانه تکانی اساسی در فضای داخلی کابین خودروها می شوند. محققان کارخانه فورد، به مواد نانو نیز فکر می کنند تا به واسطه آنها بتوان در حال حرکت نیز فضای داخلی کابین را افزایش داد.

مطالب عجیب و غریب , هندی های عجیب و غریب , سفرهای عجیب و غریب


7. اتصال همه‌جانبه

تغییر آینده اتصالات خودروها از هم اکنون کلید خورده است. به طور مثال، می توان به سیستم های مسیریاب داخلی اشاره کرد. همچون خودروی Evos فورد، به زودی شاهد اتومبیل هایی خواهیم بود که به سیستم ابری متصل هستند و قابلیت تشخیص متن را دارند. این خودروهای هوشمند می توانند خود را با برنامه روزانه شما سینک کنند و بدانند که کجا قرار است بروید.

میوه های عجیب و غریب , جاهای عجیب غریب ایران , لوازم عجیب غریب


8. کاهش آلودگی

گمانه‌زنی‌ها بر این اصل استور هستند که در خلال سال های 2015 تا 2020 میلادی میزان آلودگی های ناشی از اتومبیل تا 35 درصد کاهش خواهد داشت. این پیش بینی نیز در نتیجه خودروهای هیبرید و برقی و مدیریت صحیح تولید انرژی است. در آینده ماشین های برقی با استقبال بیشتری مواجه خواهند شد. خودروهای اتوماتیک بدون راننده نیز در کاهش تولید دی اکسید کربن مضر تاحد بسیاری نقش خواهند داشت.

وسایل عجیب غریب , گیاهان عجیب غریب , رستوران عجیب و غریب ترکیه


9. سرگرمی های نامحدود

به تدریج خود را برای پروژکتورهای لیزری فیلم به عنوان چراغ سقف کابین خودرو آماده کنید. کانسپت جدید GLA مرسدس بنز این ویژگی را دارد و به کاربر اجازه می دهد تا سیگنال های مسیریابی را روی جاده نقاشی کند و محتویات پلتفرم سرگرمی COMAND مرسدس را نمایش دهد. داخل اتومبیل می توانید موسیقی، فیلم یا برنامه های تلویزیون مبتنی بر سیستم ابری را از طریق زیرساخت 4G موبایل در همه مکان ها پخش و اجرا کنید.

رستوران های عجیب و غریب , رفتارهای عجیب و غریب کودکان , مکان های عجیب و غریب جهان


ویدیو : ویژگی های عجیب و غریب ماشین‌های آینده