ویژگی‌های بارز افراد بانفوذ (1) : چطور افراد می‌توانند در عصر ارتباطات پرنفوذ، ...


چطور افراد می‌توانند در عصر ارتباطات پرنفوذ، قدرتمند و موثر باشند؟ قدرت و نفوذ به طور ذاتی یا اکتسابی می تواند در طول زمان گسترش بیابد. حتی می توان با برنده شدن در یک انتخابات یا به دست آوردن مقام شغلی جدید، آن را توسعه داد.



پادشا: چطور افراد می‌توانند در عصر ارتباطات پرنفوذ، قدرتمند و موثر باشند؟ قدرت و نفوذ به طور ذاتی یا اکتسابی می تواند در طول زمان گسترش بیابد. حتی می توان با برنده شدن در یک انتخابات یا به دست آوردن مقام شغلی جدید، آن را توسعه داد. 

بسیاری از افراد قدرتمند و پرنفوذ در دنیا، در ارتباط برقرار کردن با دیگران هنر زیادی دارند. آنها همیشه این سوال را از خود می پرسند: «اکنون مساله مهم در اینجا چیست؟»

مجله فوربس در نتیجه تحقیق و جمع آوری اطلاعات از 25 فرد موثر و پرنفوذ در دنیا، مقاله ای که در ادامه مطالعه می کنید را ارایه کرده که بیش از 20 خصوصیت و ویژگی اصلی افراد قدرتمند را مطرح کرده است.

1. آنها بسیار عالی در جمع سخن می‌گویند

تاثیر و نفوذ در نتیجه ارتباط درست با افراد ایجاد می شود. افراد قدرتمند دنیا همیشه ترجیح می دهند در جمع های بزرگ صحبت کنند تا حرف های آنها تاثیر بیشتری بر مردم داشته باشد.  Brian Solis یکی از شناخته‌شده‌ترین تحلیل‌گرهای دنیا در حوزه دیجیتال و نویسنده است و یکی از دلایل شهرت بالای او، توانایی منحصربه فرد او در نگه داشتن حواس شنونده های خود به موضوع اصلی و تحریک هیجان و اشتیاق آنها برای بیشتر دانستن است.

ویژگی افراد موفق , 7 ویژگی موفق‌ترین افراد , ویژگی های که مختص افراد ناموفق است

کارا اندرسون در این زمینه می گوید: برایان از معدود افرادی است که می تواند به طور هم‌زمان اصل موضوع را با شیوایی و زیبایی کلام تلفیق و به شنونده ارایه دهد.

2. توانایی در جذاب جلوه دادن مسایل عادی

Matt Cutts یکی از کارشناسان ارشد تیم Webspam گوگل و یکی از چهره های غیررسمی گوگل برای مبارزه با اسپم است. او توانسته است با هنر خود به کاربران در مورد وب اسپم ها آموزش دهد و هم‌زمان نیز آنها را درگیر پروسه اسپم کند و به همین دلیل، در حال حاضر حدود 300 هزار فالوئر در توئیتر دارد. او همچنین برای سابقه درخشان و صداقت و عدالت خود شهرت دارد. هنگامی که Cutts متوجه شد گوگل قوانین خود را نقض کرده و زیر پا گذاشته است، رتبه صفحه اصلی گوگل کروم را کاهش داد. این کار شهامت بسیاری می خواهد که کاتز به راحتی آن را انجام داد.  

3. آنها مهارت های میان فردی بسیار عالی دارند

بسیاری از افراد بانفوذ و قدرتمند این توانایی را دارند تا به فردی که در حال صحبت با او هستند،  احساس خاص بودن بدهند. برای این منظور باید توان مکالمه با افراد مختلف در زمینه های مختلف را داشته باشید. افراد قدرتمند در کنفرانس ها، رویدادها، نشست ها و جلسه های اجتماعی  بسیار عالی رفتار می کنند. Mandy Edwards یکی از بهترین نمونه های افرادی است که نه تنها اطلاعات عالی و ارزشمند در توئیتر خود به اشتراک می گذارد، بلکه با افرادی که برای او نظر می نویسند نیز وارد گفت‌وگو می شود.

4. آنها اشتیاق و ولع فراوانی برای علایق خود دارند

همان طور که استیو جابز نیز گفته بود: «مردم با ولع و اشتیاق زیاد خود می توانند دنیا را تغییر دهند». همه افراد قدرتمند برای علایق و خواسته های خود ارزش بسیاری قایل هستند. به طور مثال، با خواندن مقاله Michael Carney در پاندودیلی متوجه می شوید این فرد به شرکت های کوچک فناوری علاقه فراوانی دارد و برای نوشتن مطلب در مورد آنها زمان زیادی به تحقیق و مطالعه می پردازد. سپس اطلاعات به دست آمده را با خواننده های خود در میان می گذراد.

5. همیشه در همه رویدادها دنبال نکات مثبت هستند

هنگامی که فیس‌بوک الگوریتم های خود را تغییر داد بسیاری از کاربران شروع به انتقاد از شرکت کردند. اما Mari Smith درست برخلاف دیگران رفتار کرد و سعی کرد به فالوئرهای خود بیاموزد چگونه از سیستم جدید برای افزایش موقعیت های بهتر بهره بگیرند. این بازاریاب فیس‌بوک، بیش از وظیفه خود در کنفرانس ها، وبینارها، بلاگ نویسی و نوشتن کتاب فعالیت کرد و همیشه و همه جا لبخند به لب داشت. این دوستی و اخلاق خوب باعث شد تا دیگر افراد بانفوذ دنیا متوجه شوند برای نمایش قدرت، به تر‌ش‌رویی نیازی نیست.

6. آنها برای متقاعد کردن افراد  قدرت بالایی دارند

افراد بانفوذ و قدرتمند اگر نتوانند شما را متقاعد کنند که آنها را دوست داشته باشید، کتاب های آنها را خریداری کنید، بلاگ آنها را مطالعه کنید یا با آنها همکاری داشته باشید که دیگر افراد بانفوذی نیستند. به طور مثال، با مطالعه وب سایت Jay Baer  یک چیز را متوجه می شوید: اعتقاد و تغییر عقیده! فلسفه جی برای کمک به شرکت های تجاری، استفاده از شبکه های اجتماعی برای مجاب کردن کاربرانشان است.

ویژگی های افراد افسرده , ویژگی های افراد با گروه خونی a , ویژگی های شخصیتی افراد موفق

7. همه آنها اعتماد به نفس بالا دارند

افراد قدرتمند اعتمادبه نفس بالایی دارند. برای آنها مهم نیست چه کاری انجام دهند، اینقدر معتمد به خود هستند که بدانند به خوبی از عهده آن برخواهند آمد. Benjamin Robbins، مدیر پالادور، یکی از افرادی است که اعتمادبه نفس بسیار بالایی دارد. او یکی از 50 افراد بانفوذ توئیتر و نویسنده 50 بلاگ آی‌تی است که اعتقاد دارد بسیار عالی از فناوری های موبایل می تواند استفاده کند.


ویدیو : ویژگی‌های بارز افراد بانفوذ (1)