ولایتی پشت روحانی ایستاد : رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ...


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که سفر رییس جمهوری به ترکیه روابط دو جانبه ایران و ترکیه را مستحکم تر کرد، گفت: سفر رییس جمهوری به کشور ترکیه مهم و بجا بود. خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که سفر رییس جمهوری به ترکیه روابط دو جانبه ایران و ترکیه را مستحکم تر کرد، گفت: سفر رییس جمهوری به کشور ترکیه مهم و بجا بود.

علی اكبر ولایتی عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار با خانم سوشما سواراج وزیر خارجه هند در جمع خبرنگاران درباره اهمیت سفر حجت الاسلام و المسلمین روحانی به تركیه و شركت در كنفرانس اسلامی این مطلب را بیان كرد.

وی ادامه داد: ایران و تركیه دو كشور همسایه هستند كه رابطه طولانی چند هزارساله دارند كه چه از آن زمانی كه این كشور روم شرقی بود و چه در زمان دولت عثمانی و چه در زمان الان كه تركیه است، یك رابطه برادرانه و بسیار با اهمیت بوده و همچنان این روابط رو به رشد است.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: البته گاهی مشكلاتی بین دو كشور به وجود می آید كه با تدبیر دو دولت این مشكلات برطرف می شود و سفر دكتر روحانی به تركیه بجا و بسیار مهم بود.

ولایتی با بیان اینكه رییس جمهوری هم در كنفرانس همكاری های اسلامی و هم در دیدارهای دوجانبه شركت كرد گفت: البته بعضی اختلالاتی را كه برخی كشورها مثل عربستان سعی كردند به وجود بیاورند، كار بی اهمیتی بود و آنچه مهم است اینكه همكاری بین كشورهای اسلامی كه بخصوص با میزبانی تركیه صورت گرفت انگیزه مضاعفی داشت برای اینكه رییس جمهور ما به آن كشور سفر كند كه در این سفر روابط دوجانبه از استحكام بیشتری برخوردار شد.


ویدیو : ولایتی پشت روحانی ایستاد