وقتی دزدها هم آگهی می دهند : اعضای باندی که پس از سرقت چک از شهروندان، آنها ...


اعضای باندی که پس از سرقت چک از شهروندان، آنها را با انتشار آگهی در روزنامه به فروش می‌رساندند، دستگیر شدند. روزنامه شرق: اعضای باندی که پس از سرقت چک از شهروندان، آنها را با انتشار آگهی در روزنامه به فروش می‌رساندند، دستگیر شدند.  به گزارش خبرنگار ما جوانی آخرین روز شهریور با مراجعه به شعبه بانک در خیابان ابوذر، درخواست وصول یک فقره چک را کرد اما متصدی بانک با بررسی چک، متوجه مسروقه‌بودن آن شد. با اعلام این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠، مأموران در محل حاضر شدند و این جوان ٢٦ساله به نام حمیدرضا را دستگیر کردند.  با توجه به سابقه سرقت چک به شیوه کیف‌قاپی و ارجاع پرونده از سوی دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ٣٤ به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهم دستگیرشده نیز برای ادامه تحقیقات در اختیار این پایگاه قرار گرفت.

صاحب چک مسروقه پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز ٢٨ مرداد پس از خروج از شعبه بانک خیابان حافظ درحالی‌که در پیاده‌رو در حال تردد بودم، ناگهان موتورسیکلت هوندا ١٢٥ به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به قاپیدن کیفم کرد. داخل آن چند دسته چک متعلق به شرکت محل کارم وجود داشت». «حمیدرضا» که به اتهام تحصیل چک مسروقه بازداشت شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از مسروقه‌بودن چک هیچ اطلاعی نداشتم و این چک را از یکی از دوستان خود به نام حامد دریافت کرده‌ام».با شناسایی «حامد.ع» وی نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

 او نیز در اظهاراتی مشابه ‌عنوان کرد از سرقتی‌بودن چک اطلاعی نداشته اما درباره به‌دست‌آوردن چک مسروقه عنوان کرد در تماس با شماره درج‌شده در یک آگهی بازرگانی در روزنامه...، اقدام به خرید چک به مبلغ ١٥٠‌ هزار تومان کرده است.  کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست‌آمده درباره شماره‌تماس‌های درج‌شده در قسمت آگهی بازرگانی روزنامه، با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به‌نام «حمید.ب» (٣٧ساله) شدند.  با شناسایی مخفیگاه «حمـید» در خیابان دامپزشکی، وی چند روز پیش دستگیر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «من درباره نحوه سرقت چک‌ها هیچ اطلاعی ندارم اما چک‌های مسروقه را برادرم به نام داوود در اختیارم می‌گذاشت تا آنها را بفروشم».

حمید در ادامه عنوان کرد: «به ‌همراه برادرم اقدام به فروش چک‌های مسروقه از طریق آگهی روزنامه می‌کنیم و درحال‌حاضر ده‌ها فقره چک مسروقه در اختیار داوود است». با بررسی سوابق داوود مشخص شد که او نیز یکی از مجرمان سابقه‌داری است که بارها به اتهام ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر، تحصیل مال مسروقه و صدور چک‌های بلامحل و... دستگیر و روانه زندان شده است.

مأموران با اعتراف صریح «حمید» مبنی بر اینکه برادرش ده‌ها فقره چک مسروقه در اختیار دارد، مخفیگاه «داوود» را در ٢١ متری جی شناسایی کردند و ضمن دستگیر وی، در بازرسی از مخفیگاهش، موفق به کشف ده‌ها فقره چک شدند. در بررسی چک‌ها مشخص شد تمامی آنها دارای سابقه سرقت هستند و همگی به شیوه کیف‌قاپی و عمدتا از مراجعه‌کنندگان به شعب بانکی سطح شهر تهران دزدیده شده‌اند.  داوود که پس از کشف ده‌ها فقره چک مسروقه چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چک‌های مسروقه را به قیمت هر برگه ٣٠‌ هزار تومان از یکی از سارقان حرفه‌ای به نام ایمان می‌خریدم و سپس از طریق درج آگهی در روزنامه، هر برگه چک مسروقه را به قیمت ١٥٠ ‌هزار تومان می‌فروختم». با شناسایی محل تردد «ایمان» (٢٤ساله) در منطقه تهرانپارس، وی نیز دستگیر و در همان بازرسی اولیه، ده‌ها فقره چک دارای سابقه سرقت کشف شد. در ادامه تحقیقات به منظور شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقان و فروشندگان چک‌های مسروقه، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به‌نام «مهران.د» شدند که از سال ٨٧ تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف «نزاع و درگیری دسته‌جمعی منجر به جنایت در سال ٨٦ (قتل عمـد در خیابان ٢١٢ تهرانپارس)»، «سرقت موتورسیکلت»، «سرقت خودرو»، «زورگیری»، «کیف‌قاپی»، «سرقت لوازم خودرو» و «سرقت منزل» دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی مخفیگاه مجردی «مهران» در منطقه تهرانپارس، او نیز به دام افتاد و در بازرسی از این محل ده‌ها کیف زنانه، چند دستگاه لپ‌تاپ دارای سابقه سرقت، ده‌ها عدد عینک دودی زنانه، ده‌ها فقره چک دارای سابقه سرقت و... کشف شد.

هم‌زمان با دستگیری مهران در منطقه تهرانپارس، جوانی حدودا ٣٠ساله با مراجعه به شعبه بانک بازار آهن، قصد وصول یک فقره چک سه‌‌میلیون‌و ٦٠٠‌ هزار تومانی را داشت که متصدی بانک متوجه مسروقه‌بودن چک شد و با اعلام این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠، این شخص به اتهام تحصیل چک مسروقه دستگیر شد. متهم خود را در زمان بازداشت «مهدی نیازی» معرفی کرد اما کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی وی به ‌نام «امیر.ع» (٢٨ساله) شدند. با اعتراف سایر اعضای گروه مبنی بر همدست‌بودن امیر با آنها، او نیز به‌ناچار به عضویت در این باند از سارقان اعتراف کرد. درنهایت با شناسایی ششمین عضو این گروه به ‌نام «حامد.م» (٣٤ساله)، او نیز در خیابان فرجام دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و صراحتا به عضویت در باند و مشارکت در سرقت و فروش چک‌های مسروقه اعتراف کرد.


ویدیو : وقتی دزدها هم آگهی می دهند