وقتی خانم خانه خودش را دوست ندارد! : خانم خونه به خودت نگاه کن   فکر می کنید ...



دوست داشتن کسی که خودش خبر ندارد , خانه دوست کجاست , خانه دوست

خانم خونه به خودت نگاه کن

 

فکر می کنید شوهرتان از شما چه می خواهد؟ غذاهای خوشمزه؟ بچه های با ادب؟ لذت عاطفی و جنسی؟ خانه و زندگی تمیز؟ آرامش؟ شاید باور نکنید ولی اولین چیزی که هر مردی از همسرش می خواهد چیزی است خیلی ساده تر از همه این ها؛ آنقدر ساده که گاهی فراموش می شود.

روی صحبتم با شما است خانم عزیز! آیا آنقدر که برای حرص خوردن های جور و واجور وقت صرف می کنی، برای خلوت کردن با خودت وقت می گذاری؟ شمایی که صبح تا شبت را با خدمت کردن به خانواده پر می کنی؛ خانه را تمیز می کنی، از بی نظمی بچه ها حرص می خوری، برای یک قِران را دو زار کردن، فقط از مرکز تره بار خرید می کنی و صد ها متر بار سنگین میوه و سبزی را به دوش می کشی، سعی می کنی با کمترین امکانات مقوی ترین و خوشمزه ترین غذاها را درست کنی، از هزار تا چیز می زنی تا بلکه مبلغی ولو ناچیز از خرجی خانه را برای روز مبادای زندگی تان پس انداز کنی، غصه ی قسط های عقب افتاده و عقب نیفتاده تان را می خوری، از نگرانیِ فردای خانواده ات شب ها تا دیر وقت در رختخواب غلت می زنی، و خلاصه همه ی حواست را جمع می کنی تا زندگی ات را بچرخانی و همسرت را از این شراکت مادام العمر راضی نگه داری! در کنار همه این ها که به جای خود خوب و در زمانه ی فعلی برای خیلی از خانواده ها ناگزیر هستند، چقدر حواست به خودت است؟


خانم خونه به خودت نگاه کن
آیا حواست به روز تولدت است؟ آیا هر روز موهایت را شانه می زنی و حالت های مختلف را امتحان می کنی؟ ورزش چطور؟ آیا روزی فقط پانزده دقیقه را به منظور ورزش کردن برای خودت کنار می گذاری؟ آیا آنقدر که برای حرص خوردن های جور و واجور وقت صرف می کنی، برای خلوت کردن با خودت وقت می گذاری؟ آیا همان قدر که حواست به نظافت و اتوی لباس شوهر و بچه ها است به لباس هایی که خودت در خانه می پوشی توجه داری؟ اصلاً لباس های داخل خانه ات چه رنگ هایی دارند؟ متنوع اند یا یکنواخت؟


برای خودت گل بخر
آیا هر روز در خانه آرایش می کنی؟ هر روز صبح قبل از اینکه شوهر و بچه ها را بیدار کنی در آینه به خودت یک سلام و لبخند جانانه تحویل می دهی؟ آیا گهگاهی برای خودت یک شاخه گل می خری؟ آیا آنقدر که توقع داری شوهر و بقیه خانواده ات به تو توجه کنند، خودت به خودت توجه می کنی؟ آیا آنقدر که انتظار داری آن ها دوستت داشته باشند، خودت، خودت را دوست داری؟ آیا آنقدر که فکر می کنی آن ها باید قدر شناست باشند، خودت قدرشناس خودت هستی؟

 

خانه دوست کجاست؟ , خانه دوست کجاست مشیری , خانه ی دوست کجاست

مهمترین چیزی که هر مردی از همسرش می خواهد یک تن سالم و یک روحیه با نشاط است

 

غذای خوشمزه با روحیه پر نشاط
یادت باشد، مهمترین چیزی که هر مردی از همسرش می خواهد یک تن سالم و یک روحیه با نشاط است. شوهر تو هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر حواست به خودت نباشد و جسم و روانت بیمار شود، خانه ی تمیز، غذای خوشمزه، پس اندازهای گره گشا، نمره ی بیست بچه ها، لباس های اتو کشیده و قسط های به موقع پرداخت شده، هیچ کدام آرامش را برای تو، شوهر و خانواده ات به ارمغان نخواهند آورد.


واگر امروز تولدت هست
پس کاری بکن. اگر امروز تولدت است و هیچ کس به جز خودت این مناسبت زیبا را به یاد ندارد، آستین بالا بزن. یک غذای ویژه بپز. چند تکه کیک خامه ای بخر. شمع به عدد سال های عمر یادت نرود. بهترین لباست را بپوش. بیشترین لبخند را به خودت بزن و وقتی شوهر و بچه ها به خانه آمدند بدون اینکه دلخور و متوقع باشی، مناسبت این جشن کوچک خانوادگی را به آنها یادآوری کن. با دوستانت در تماس باش، گهگاه با آن ها دیدار تازه کن. تفریح را از قلم نینداز، از سه شنبه به فکر پیدا کردن راهی برای تفریح کردنِ خانوادگی در روز جمعه باش، با شوهر و بچه ها مشورت کن و سفرهای کوچکِ کم هزینه به پارک و کوه و دشت را ترتیب بده، اگر بتوانی همسفران خوبی هم برای خودتان دست و پا کنی که چه بهتر! هر روز پیاده روی کن. سعی کن فشار، چربی و قند خونت را با تغذیه صحیح و ورزش به حد تعادل برسانی. از خوردن خودسرانه داروهای خواب آور جداً پرهیز کن، سعی کن با تحرک و برنامه ریزی خواب شبانه ات را مدیریت کنی. به همان اندازه که به شوهر و بچه ها لبنیات و میوه می خورانی، خودت هم بخور. همسایه هایت را بشناس و گاهی مثل قدیم یک کاسه آش برایشان ببر. کارهای تازه یاد بگیر، غذاهای جدید بپز، جاهای جدید برو. گهگاهی با خودت خلوت کن و سنگ هایت را با خودت وابکن.

لباس های داخل خانه را جدی بگیر، در نگاه شوهرت خوش پوش باش؛ یادت باشد خوش پوشی با ولخرجی خیلی فرق دارد. تنوع را فراموش نکن. عطر بزن. به داشته هایت فکر کن، به آن ها راضی باش. لبخند بزن. به خودت احترام بگذار. قدر خودت را بدان. خودت را دوست بدار. برای خودت وقت بگذار، حتی اگر شده روزی نیم ساعت. سلامتی و شادابی ات را به شوهرت هدیه کن، به یاد بسپار این خانه بدون وجود نازنین تو، بدون سلامتی و لبخند تو و بدون نشاطی که فقط تو می توانی به آن تزریق کنی ویرانه ای بیش نیست، پس آنقدر که می خواهی شوهرت دوستت داشته باشد خودت، خودت را دوست بدار. باور کن که این اصلِ چیزی است که شوهرت از تو می خواهد.

 

منبع: تبیان

 


ویدیو : وقتی خانم خانه خودش را دوست ندارد!