وقتی حتی نام «ایران» باعث تحریم شرکت‌های تجاری می‌شود! :   اخبار سیاست خارجی ...



انواع شرکت های تجاری در ایران , شرکت های تجاری ایران , تکذیب تحریم مجدد شرکت ملی نفتکش ایران

 

اخبار سیاست خارجی - وقتی حتی نام «ایران» باعث تحریم شرکت‌های تجاری می‌شود!

امید شرکت های تجاری ایرانی به اقدامات اقتصادی حسن روحانی، اقدام یک بانک غربی علیه یک شرکت فرش به دلیل استفاده از نام ایران، برنامه ریزی ایران برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی و تردید شرکت های بیمه بین المللی در بیمه کردن نفتکش های ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوعات اقتصادی اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «فایننشال تایمز» از حمایت ایرانیان از تلاش های رئیس جمهورشان برای غلبه بر میراث تحریم ها سخن گفته است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی در هنگام ادای سوگند ریاست جمهوری، وعده داد که مسائل موجود بر سر پرونده هسته ای را حل و فصا کرده و با برداشتن تحریم ها، اقتصاد کشور را از بحران نجات دهد. اکنون و پس از یک سال، هرچند توافق نهایی در موضوع هسته ای به دست نیامده و بخش عمده تحریم ها نیز پابرجا هستند، اما بخش اقتصادی ایران همچنان از ادامه تلاش های روحانی در این عرصه حمایت می کند.

اما در همین بحث تحریم ها، سایت خبری «عربین بیزنس» از اقدام یک بانک غربی علیه یک شرکت تولید و فروش فرش انگلیسی به واسطه استفاده از نام ایران در عنوان تجاری خود خبر داده است. این سایت می نویسد بانک HSBC حساب یک شرکت فرش انگلیسی را که 25 سال در این بانک دایر بوده، مسدود کرده و دلیل آن نیز استفاده از نام «ایرانی/ پارسی» در عنوان این شرکت بوده است. این در حالی است که به گفته مالکان شرکت مذکور، این شرکت هیچ رابطه تجاری با ایران ندارد! به هر حال، بانک مذکور به شرکت Persian Carpet Studio یک ماه مهلت داده تا حساب خود را به بانک دیگری منتقل کند.

در یک مطلب اقتصادی دیگر، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از عزم ایران برای توسعه اقدامات خود در میدان گازی پارس جنوبی خبر داده است. این سایت می نویسد ایران قصد دارد فارغ از موضوع تحریم ها، طی سه سال نسبت به تکمیل توسعه میدان گازی پارس جنوبی اقدام کند و در حال برنامه ریزی برای جذب شرکت های آمریکایی و اروپایی برای سرمایه گذاری در این عرصه است. بلومبرگ اشاره می کند که میدان گازی پارس جنوبی که میان ایران و قطر مشترک است، بزرگترین میدان گازی جهان را تشکیل داده و به ایران اجازه می دهد نیازهای گازی خود در داخل را برطرف کند. در عین حال، یکی از مسائل موجود بر سر راه توسعه این میدان، محدودیت دسترسی ایران به فناوری های لازم به واسطه تحریم ها بوده است.

همین موضوع، یعنی بحث تحریم ها، موضوع یکی از مطالب روزنامه «نشنال» امارات را نیز تشکیل داده است. این روزنامه، از ادامه نگرانی شرکت های بیمه نفتکش های بین المللی نسبت به انتقال نفت ایران، با وجود کاهش تحریم ها خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شرکت های بیمه بین المللی به شدت نگرانی بیمه نفتکش هایی هستند که نسبت به انتقال نفت ایران اقدام می کنند و همین موضوع احتمالاً امیدها به افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران در پی تخفیف تحریم ها را کاهش می دهد. نشنال اشاره می کند که صادرات نفت ایران از سال 2011 و همزمان با آغاز تحریم های نفتی غرب، با کاهش مواجه شد.

در نهایت، در میان دیگر مطالب و دیگر موضوعات، خبرگزاری کویت از سفر رئیس بخش کمک های انسان دوستانه سازمان ملل به ایران طی هفته آینده خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از سخنگوی سازمان ملل می نویسد «والری آموس»، رئیس بخش کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در روزهای 17 و 18 اوت به ایران سفر می کند تا با مقامات ارشد ایرانی درباره همکاری های منطقه ای در موضوعات بشردوستانه به گفت و گو بپردازد. به گفته سخنگوی سازمان ملل، ملاقات های مقام مذکور، در راستای توسعه همکاری های منطقه در بحث کمک های انسان دوستانه و تقویت مشارکت میان ایران و دفتر هماهنگی های امور انسان دوستانه سازمان ملل انجام می گیرد. 
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو : وقتی حتی نام «ایران» باعث تحریم شرکت‌های تجاری می‌شود!