وقتی امیرجعفری شرخر می شود : شبکه یک برای سومین سال پیاپی سریال نوروزی اش را ...


شبکه یک برای سومین سال پیاپی سریال نوروزی اش را به سیروس مقدم سپرد تا با خیالی آسوده به رقابت با دیگر شبکه ها برود.    

    هفت صبح: شبکه یک برای سومین سال پیاپی سریال نوروزی اش را به سیروس مقدم سپرد تا با خیالی آسوده به رقابت با دیگر شبکه ها برود.

بالاخره شبکه یک، بین دو گزینه «چک برگشتی» و «جنگ بازی»، برای تعطیلات نوروزی اش به سریال سیرویس مقدم رای داد به این امید که تجربه خوب «پایتخت» نوروز 90، یک بار دیگر تکرار شود و سریالش در جدول نظرسنجی نوروزی، یک سر و گردن بالاتر از سایر شبکه ها قرار بگیرد.

سریال جدید مقدم، با همان حال و هوای سریال نوروزی سال گذشته، درباره جوانی به اسم «لطیف» است که بعد از مدت ها از زندان آزاد می شود و تلاش می کند کار جدیدی برای خودش دست و پا کند اما از آنجایی که سابقه دار است کسی حاضر نمی شود به او کار بدهد و نهایتا سراغ انجام کارهای غیرمنتظره ای می رود.

امیرجعفری , وقتی مشکلات جنسی مسبب طلاق است , وقتی نفس هوا می شود

 کمدی «چک برگشتی» از جنس «چهار دیواری» و «پایتخت» است و در ضمن ایجاد فضای شاد و خنده دار، تلخی مخصوص به خودش را حفظ می کند.

چرا ببینیم

«چک برگشتی» براساس طرح محسن تنابنده، به قلم سروش صحت و امیرحسین صفایی نوشته شده و با اطمینان به کارهای تنابنده و صحت، قطعا می توان امیدوار بود که کار، فیلمنامه کاملا حساب شده ای داشته باشد.

وقتی بابا کوچک بود , بازیگران سرشناس وقتی دانش‌آموز بودند تصاویر , وقتی

از طرف دیگر با شناختی که از کارگردانی سیروس مقدم و همکاری اش با الهام غفوری در «چهاردیواری»، «زیر هشت»، «پایتخت» و «تا ثریا» سراغ داریم، می توانیم مطمئن باشیم که کار جدیدی این گروه، قطعا به همان خوبی کارهای قبلی شان خواهد بود. همچنین بازیگران این سریال هم همگی از میان افراد باتجربه انتخاب شده اند و خیلی خوب می دانند چگونه از پس نقش به خوبی بربیایند.

ستاره ها

امیرجعفری و ریما رامین فر، در «چک برگشتی» برای اولین بار قرار است برخلاف رابطه واقعی شان، در نقش خواهر و برادر ظاهر شوند. با سوابقی که از بازی امیر جعفری در کارهای کمدی و جدی سراغ داریم، می توانیم به جرات بگوییم بازیگری است که خیلی خوب با نقشش جفت و جور می شود و به راحتی می تواند قوت کار را به تنهایی بالا ببرد. ریما رامین فر هم که سال گذشته در نقش همان سریال «پایتخت»، بازی قدرتمندی از خودش نشان داد و با بازی خوبش در «یه حبه قند»، توانست کاندیدای دریافت نقش دوم زن شود، اینجا هم به احتمال قوی خیلی خوب از پس نقشش برمیاید.

چرا وقتی چای نمی خوریم سردرد میگیریم , وقتی user agent  , وقتی خوشحال میشوم که

 جعفری و رامین فر، بعد از «من مستاجر نیستم» و تله فیلم «آخرین روز ماه»، برای سومین بار است که همراه با هم در کاری جلوی دوربین می روند. البته حضور بهاره رهنما، هومن برق نورد، یوسف صیادی و هدایت هاشمی، هم در بالا رفتن جذابیت کار بی تاثیر نیست.

حاشیه

از مدت ها پیش، شبکه یک تصمیم گرفته بود که برای نوروز 91، «پایتخت 2» را روی آنتن بفرستد. تاکید بر این گزینه حتی تا اوایل دی هم ادامه داشت. تا اینکه بنا به برخی دلایل که عده ای آن را مخالف بودن سوژه فیلمنامه با ارزش های جامعه عنوان کردند و عده ای آن را مشغول بودن محسن تنابنده، بازیگر نقش نقی به بازی در فیلم «محمد (ص)» مجید مجیدی ربط دادند، «پایتخت 2» ساخته نشد و درست 24 بهمن، «چک برگشتی» با همین گروه کلید خورد.

کودکان وقتی که بزرگتر می شوند , وقتی عکس از انحصار دربار خارج شد , وقتی تو شاکر باشی

 ابتدای کار، صحبت هایی از حضور محسن تنابنده به عنوان بازیگر در این سریال شنیده می شد اما بعد از مدتی، خود عوامل «چک برگشتی» اعلام کردند که تنابنده فقط قرار است به عنوان نویسنده، گروه را همراهی کند. پس از گذشت یکی، دو ماه نام تنابنده فقط به عنوان طراح اصلی متن به میان آمد و سروش صحت و امیرحسین صفایی، به عنوان نویسندگان اصلی متن، وارد عمل شده اند.

 بنابراین در کار جدید مقدم، علاوه بر بازی خوب امیر جعفری و ریما رامین فر، قطعا با متن خوب و حساب شده ای هم رو به رو خواهیم بود.
       


ویدیو : وقتی امیرجعفری شرخر می شود