وسیله هایی که همیشه باید در اتومبیل باشد : در دنیای امروز ما چیزهای زیادی برای ...


در دنیای امروز ما چیزهای زیادی برای راحتی، ایمنی و رانندگی بهتر در اتومبیل مان می گذارید، ولی بعضی چیزها هستند که ضرورت بیشتری دارند و حتماً باید در اتومبیل تان باشد. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.



پادشا: در دنیای امروز ما چیزهای زیادی برای راحتی، ایمنی و رانندگی بهتر در اتومبیل مان می گذارید، ولی بعضی چیزها هستند که ضرورت بیشتری دارند و حتماً باید در اتومبیل تان باشد. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

1. چراغ قوه

داشتن یک چراغ قوه و باتری اضافه در اتومبیل جای زیادی نمی گیرد، ولی وقتی شب هنگام به آن نیاز پیدا کردید تا تایر پنچر را عوض کنید اهمیت آن برایتان روشن می شود.

2. فشارسنج تایر

یک فشارسنج داشته باشید و ماهی یک بار باد تایرها را چک کنید.

3- جعبه کمک های اولیه

جعبه ای شامل باند، گاز استریل، چسب زخم و ایبوپروفن و ... برای جراحت های کوچک، وسیله ای حیاتی است. به خصوص در طول سفر که ممکن است دسترسی سریعی به درمانگاه نداشته باشید.

فیلم هایی که باید دید , بهترین فیلم هایی که باید دید , فیلم هایی که باید ببینید

4- دفترچه راهنمای خودرو

اگر فیوزی بسوزد، یا تایر پنچر شود یا خرابی دیگری پیش بیاید، دفترچه راهنما به دردتان می خورد.

5. ابزار تعویض تایر

اگر اتومبیل دست دوم خریده اید، باید مطمئن شوید تمام ابزار تعویض تایر از جمله جک را دارد. معمولاً در دفترچه راهنما یا روی برچسبی در محل زاپاس، جای قرار دادن جک و نحوه تعویض تایر نوشته شده است.

6. ابزار چندگانه 

ابزار چندگانه شامل چاقو، قیچی، انبردست، پیچ گوشتی و غیره می شوند و جای زیادی نمی گیرند. در مواقع اضطراری یکی از چیزهایی هستند که از داشتنشان راضی خواهید بود.

7. فیوز

چند عدد فیوز یدکی و ابزارهای مربوط به آن داشته باشید تا اگر برای برق ماشین مشکلی پیش آمد، خودتان تعمیرش کنید.

8. مثلث های هشدار

زمانی که تایر پنچر می شود، یا شانه راه زیاد نیست و مجبورید کنار جاده یا مسیر پارک کنید، داشتن جعبه ای از علائم تاشونده هشدار، و قرار دادن چند عدد از آنها در فواصل مشخصی از اتومبیل تان به راننده های دیگر هشدار می دهد.

درجه زردی نوزاد باید چند باشد , زردی نوزاد باید چند باشد , فیلم هایی که باید دیده شود

9. نوار چسب

نوار چسب می تواند خیلی چیزها را تعمیر کند، آن را نادیده نگیرید. می تواند شیشه شکسته را بپوشاند، رادیاتور سوراخ را برای مدتی که به تعمیرگاه برسید پوشش دهد و اگزوز لق را تا تعمیرگاه برایتان ثابت نگه دارد.

10. نقشه یا اطلس

حداقل نقشه شهری که در آن هستید یا نقشه مسیر سفر را داشته باشید. درست است که داشتن GPS کمک بزرگی است، ولی حداقل مطمئن هستید که نقشه مانند GPS فیوز نمی سوزاند یا سیگنالش قطع نمی شود.

11. سوئیچ یدک

بالاخره هر کسی ممکن است سوئیچ را داخل خودرو جا بگذارد، اگر یک جعبه آهنربایی تهیه کنید و سوئیچ یدک را داخل آن گذاشته و به قسمت زیرین خودرو، یا پشت گلگیر بچسبانید خیالتان از این بابت راحت می شود.

12. کابل جامپر

اگر باتری خودرو تمام شود، چکار می خواهید بکنید؟ اگر کابل جامپر داشته باشید و راننده خوبی برایتان ترمز کند، می توانید با توجه به راهنمای خودروی خود، و بدون آسیب رساندن به خودتان، خودرو را بدون صدمه به لوازم برقی اش، راه بیندازید.

سریال هایی که باید دید , سیاست هایی که زنان باید داشته باشند , سوال هایی که باید درمراسم خواستگاری پرسیدهشود

13. دستمال

دستمال یکی از چیزهایی است که هرچند ناچیز به نظر می رسد، ولی برای پاک کردن شیشه، تمیز کردن روغن، دست هایتان یا ... بکار می آید.

14. سطل

با یک سطل ساده کارهای زیادی را می توان راه انداخت. می توانید وسایل فوق را داخلش بگذارید و یا برای آب رادیاتور از آن استفاده کنید.

15. کیسه زباله

همیشه چند کیسه زباله همراه داشته باشید. در روزهای بارانی برای عوض کردن تایر می توانید آن را زیر پایتان بگذارید یا اگر خودتان یا فرزندتان خیس شده اید، آن را روی صندلی بگذارید تا خیس نشوید، یا برای شیشه شکسته با استفاده از نوار چسب، شیشه را بپوشانید.

16. دستکش

دستکش های چرمی برای کار با بخش های داغ زیر کاپوت، تعمیر قسمت های تیز یا عوض کردن تایر پنچر بکار می آیند.


ویدیو : وسیله هایی که همیشه باید در اتومبیل باشد