وسیله نقلیه ای بین ماشین و دوچرخه/ نسل جدید خودروهای آینده :   اخبار علمی - ...



ماشین جدید ایران خودرو , خودروهای جدید ایران خودرو , خودروهای جدید

 

اخبار علمی - وسیله نقلیه ای بین ماشین و دوچرخه/ نسل جدید خودروهای آینده

ELF، نام ماشین عجیب و غریبی است که از آن  با عنوان "نسل جدید خودروهای آینده" یاد می شود. این خودرو نه تنها هیچ گونه آلودگی صوتی و محیطی در برندارد بلکه با محیط زیست نیز کاملا سازگار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وسیله نقلیه جدیدی وارد بازار اتومبیل خواهد شد که از آن با عنوان "خودرو آینده" یاد می شود. خودروسازان پیش بینی می کنند که این خودرو به دلیل طراحی و همینطور داشتن مزایای منحصر به فرد با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه خواهد شد.

مزایای خودرو ELF
این خودرو ترکیبی از اتومبیل و دوچرخه است به همین دلیل نه تنها یک ورزش مناسب محسوب می شود بلکه با محیط زیست نیز کاملا سازگار بوده و کوچکترین آلودگی را وارد فضا نمی کند. ELF در حقیقت یک خودرو هیبریدی است. خودرو هیبریدی، خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. این خودرو از طریق نیرویی که توسط راننده به پدال ها وارد می شود و همینطور انرژی خورشیدی حرکت می کند. به همین دلیل از این خودرو به عنوان "خودرو پاک" یاد می شود.


خودرویی مقرون به صرفه
این خودرو به دلیل اینکه از سوخت هایی مانند بنزین یا گاز استفاده نمی کند، خودرویی مقرون به صرفه است. سازندگان این خودرو معتقدند، ELF می تواند برای افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند، بسیار مناسب و کارآمد باشد. این خودرو برعکس اتومبیل های معمولی که شخص در هنگام رانندگی دائما دچار استرس و ضربان قلب می شود، نه تنها آرامش را به راننده باز می گردانند بلکه به دلیل رکاب زدن چرخ های دوچرخه ای به راننده کمک می کند تا گردش خون بهتری را نیز در حین رانندگی تجربه کند.
اخبار علمی - مهر

 


ویدیو : وسیله نقلیه ای بین ماشین و دوچرخه/ نسل جدید خودروهای آینده