وزیر کشور: گزارشی درباره بررسی صلاحیت کاندیداها به رهبری ارائه کردم : وزیر ...



وزیر کشور , اخبار و اطلاعات جالب و کوتاه درباره کشور مالزی , اضهار نطر رهبری درباره سبک زندگی اسلامی

وزیر کشور گفت: بنده روز گذشته گزارشی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان خدمت رهبر انقلاب ارائه کردم، همچنین گزارش‌هایی به صورت مدون به دفتر رهبری و شورای نگهبان ارائه کردیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در نشست سراسری فرمانداران و استانداران طی سخنانی گفت: در مقطع فعلی نیز انتخابات و برگزاری آن ارزش صدچندان برای کشور و مردم دارد و ما باید به بهترین نحو انتخابات پیش رو را برگزار کنیم.

وی با اشاره به آغاز برجام، افزود: امیدوارم با فراهم شدن شرایط مناسب در کشور شاهد به وجود آمدن زمینه‌های لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی و باشکوه باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات تا جایی که امکان داشت با تمام نهادهای مربوطه از جمله شورای نگهبان هماهنگی و همکاری داشتیم، تصریح کرد: در مرحله ثبت‌نام از داوطلبان شاهد حضور بی‌سابقه بودیم و این موضوع نشان‌دهنده انگیزه و علاقمندی به نظام، کشور و آینده‌مان است.

رحمانی فضلی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت اجرایی گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در انتخابات مجلس در 1063 هیأت اجرایی بررسی شد که نتایج بسیار مناسبی را در تأیید صلاحیت‌ها شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در ثبت‌نام انتخابات مجلس 10 هزار نفر ثبت‌نام‌کننده فقدان سابقه داشتند که شامل 83 درصد می‌شدند که قطعاً باید تأیید می‌شدند. همچنین برخی داوطلبین هم از ادامه راه انصراف داده و برخی دیگر هم براساس استعلامات مراجع چهارگانه رد صلاحیت شدند و تعداد زیادی هم تأیید شدند.

وزیر کشور اضافه کرد: اما آنچه که در بررسی صلاحیت داوطلبان با آن مواجه هستیم، اعتراض برخی داوطلبان نسبت به بررسی صلاحیت‌شان در هیأت نظارت است. اعتراض‌هایی که براساس قانون حق همه افراد است و باید از مراحل قانونی آن را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: بنده در همین رابطه نیز 20 جلسه داشتم و دیروز هم شخصاً به رهبر انقلاب گزارشی ارائه دادم و مشورتی کردم و همچنین گزارش‌هایی هم به طور مرتب و منظم به دفتر ایشان و شورای نگهبان ارائه داده‌ایم و چند جلسه هم داشته‌ایم که بنده توضیحات لازم را ارائه دادم.

وزیر کشور تأکید کرد: همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تلاش داریم تا انتخاباتی مبتنی بر قانون برگزار شود و حق کسی در این میان ضایع نشود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه کسانی که در این انتخابات ثبت‌نام کردند همه نخبگان سیاسی کشور بودند، افزود: این 12 هزار نفر باید احساس کنند که حقوق‌شان در چارچوب قانون احقاق شده است.

وزیر کشور گفت: ما مذاکرات خود را درباره بررسی صلاحیت داوطلبان شروع کردیم و رئیس‌جمهور هم براساس وظایف قانونی خود پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اعتراض دارند، باید در شرایط منطقی و رایزنی مشترک به فضای اقناعی برسند و قانع شوند و این موضوع مورد تأکید وزارت کشور و شورای نگهبان است.

رحمانی فضلی خطاب به استانداران و فرمانداران گفت: موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرها باید در چارچوب قانون باشد و نباید اظهارنظرهایی فراتر از قانون و یا فراتر از جایگاه مسئولیت خودمان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همه کسانی که نسبت به بررسی صلاحیت‌شان اعتراض دارند را باید به قانون ارجاع دهیم و پیگیری‌های قانونی صورت بگیرد.

 

اخبار انتخابات - فارس

 


ویدیو : وزیر کشور: گزارشی درباره بررسی صلاحیت کاندیداها به رهبری ارائه کردم