وزیر کار:2.5 میلیون شغل بدون طرفدار وجود دارد :   اخبار اجتماعی - وزیر کار:2.5 ...



در سال 2001براورد شده که چند میلیون سگ در سراسر دنیا وجود دارد , چند نوع کوس وجود دارد , روی در چه مواد غذایی وجود دارد

 

اخبار اجتماعی - وزیر کار:2.5 میلیون شغل بدون طرفدار وجود دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین برنامه دولت در بخش اشتغال، حفظ و ضعیت کار موجود و افزایش ظرفیت تولید صنایع است.

 علی ربیعی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ورامین گفت: متأسفانه در کل کشور سخت کوشی و همت اجتماعی رو به افول است و باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا فرهنگ کار در افراد نهادینه شود.

وی گفت: در حال حاضر دو و نیم میلیون شغل در کشور وجود دارد که ایرانی ها تمایلی به انجام آن ندارند و این مطلب باعث می شود که برای شغلی نظیر چوپانی نیز از اتباع افغان استفاده کنیم که این انقاق خوبی برای جامعه نیست.

وی افزود: برای نهادینه شدن فرهنگ کار باید از ظرفیت ائمه جمعه و از عقبه عظیم تریبونهای دینی استفاده کرد و نیز حوزه های علمیه مطالعاتی انجام دهند که از ارزش ها دینی در این خصوص استفاده نمائیم .

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم که با دوره قبل تفاوت داشته باشیم باید به گونه ای عمل کنیم که مسیر غلط را نرویم، مسیر غلط کار غیر کارشناسی و پوپولیستی (عوام گرایی)بدون توجه به آثار و عواقب آن است که نمونه ای از آن را می توان در بخش مسکن مهر مشاهده کرد که اگر دولت بخواهد آن را ادامه دهد باید بخش عظیمی از تورم را بپذیرد.

وی افزود : در حال حاضرهزینه زیر ساخت های مسکن مهر چندین برابر هزینه احداث آن است، انجام این کار با اجتماع و فرهنگ مردم ایران سازگاری ندارد در برخی مناطق مانند پرند مشکلات عدیده ای به وجود آورده است .

وی تأکید کرد : ما حق نداریم یک ریال از پول مردم را بدون کارشناسی خرج کنیم، در دورانی که با سختی یارانه مردم را تأمین می کنیم نباید تعهد خود را به نسل آینده فراموش نمائیم، ما نزد خدا، پیامبر، شهدا و امام مسوول هستیم و نباید با نگاه مقطعی تصمیم بگیریم .

وزیر تعاون تصریح کرد : کشور در شرایطی است که رشد اقتصادی آن منفی 4/5 است و تلاش داریم که این رشد را به سه درصد افزایش دهیم، اگر برای اشتغال تدبیر نشود با مشکلات اجتماعی فوق العاده زیادی روبروی می شویم.

وی گفت : طی هشت سال گذشته 4 و نیم میلیون دانشجو جذب شده اند و به زودی با نگرش جدید وارد بازار کار می شوند، اگر رشد اقتصاد کمتر از 8 درصد را تجربه کنیم به هیچ عنوان قادر نیستیم یک دوم تقاضای کار را پاسخ دهیم.

ربیعی افزود : دکتر روحانی به شدت نسبت به مقوله تورم حساس است و اعتقاد دارد که نباید تورم افزایش پیدا کند، بعضی از افراد می گویند که این امر به قیمت امتداد رکود در جامعه منجر می شود ولی دولت معتقد است در شرایط موجود اگر تورم نیز بالا رود تولید به صرفه نمی باشد و با افزایش نقدینگی نه تنها رکود کاهش نمی یابد که تورم نیز افزایش خواهد یافت.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت : هم اکنون در حدود 140هزار کارگر در معرض بیکاری هستند، باید مطالعه دقیق صورت گیرد تا از این اتفاق جلوگیری کرد، باید با برنامه ریزی به گونه ای عمل نمود که حتی یک نفر نیز بیکار نشود .

وی گفت : باید با افزایش ظرفیت و تزریق نقدینگی میزان اشتغال را افزایش داد در کوتاه مدت ضمن حفظ سطح اشتغال و افزایش میزان ظرفیت، با استفاده از صنایع موجود و یا تکمیل صنایع زمینه ایجاد اشتغال پایدار را به وجود آورد .

وی با اشاره به لزوم توجه به آموزش های فنی و حرفه ای گفت : بنا داریم فنی و حرفه ای را به سمت خوشه صنعتی تعریف شده سوق دهیم و مهارت ها را از فرایند میانی تولید به بخش بازاریابی و در طراحی توسعه دهیم .

وی همچنین با اشاره به پرداخت یارانه مستقیم به مردم گفت: یارانه مستقیم مشکلات ما را حل نکرد ، این سیاست غلطی بود که پول را از یک جیب در آورد و به جیب دیگر واریز نمود که عدم استقبال مردم از این سیاست را می توان در انتخابات ریاست جمهوری دید، با وجود این که روستائیان بیشترین بهره مندی را از یارانه مستقیم می بردند بیشترین رأی را به دکتر روحانی دادند .

ربیعی اظهار داشت: باید اجرای این طرح در مسیر برنامه انجام می شد و بخشی از درآمدهای حاصل از آن به درمان اختصاص می یافت .

وی گفت : امروز در دست هر ایرانی چند دفترچه درمان است ولی با این حال 60 درصد از هزینه های درمان را مردم می دهند که این شایسته مردم نیست و مقام معظم رهبری نیز این را نمی پذیرند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید تلاش داریم که وزن درمان مردم را افزایش داده و میزان هزینه مردم برای درمان را به 30 درصد کاهش دهیم.

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو : وزیر کار:2.5 میلیون شغل بدون طرفدار وجود دارد