وزیر فرهنگ ایتالیا تارانتینو را فخر فروش دانست :     ساندرو بوندی وزیر فرهنگ ...



 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی درباره استفاده از ماهواره اظهارنظر کرد  , فرهنگ مردم ایتالیا , فرهنگ فیلمهای سینمای ایتالیا

 

ساندرو بوندی وزیر فرهنگ ایتالیا آرای هیئت داوران شصت و هفتمین دوره جشنواره کن و در راس آن کوئنتین تارانتینو را مورد انتقادقرار داد.او تارانتینو را به رابطه بازی و ترویج فرهنگ فخر فروشی روشنفکرانه متهم کرد.

ساندرو بوندی وزیر فرهنگ ایتالیا آرای هیئت داوران شصت و هفتمین دوره جشنواره کن و در راس آن کوئنتین تارانتینو را مورد انتقادقرار داد.او تارانتینو را به رابطه بازی و ترویج فرهنگ فخر فروشی روشنفکرانه متهم کرد.

به گزارش مهر از ورایتی به دنبال انتقادات شدید رسانه ها و سینماگران ایتالیایی نسبت به نتایج آرای هیئت داوران جشنواره شصت و هفتم ونیز در هفته گذشته ، دیروز وزیر فرهنگ ایتالیا نیز این آرا و جوایز اهدا شده را زیر سئوال برد و به تارانتینو حمله کرد.

بوندی تارانتینو را برای اهدای جایزه شیر طلایی ونیز به فیلم " جایی" ساخته سوفیا کاپولا به برج عاج نشینی ، رابطه بازی و ترویج فرهنگ فخر فروشی روشنفکرانه متهم کرد.بوندی افزود سال آینده در ترکیب هیئت داوران جشنواره ونیز دخالت کرده و مانع از حضور روشنفکران پر مدعا در ترکیب این هیئت خواهد شد.

وزیر فرهنگ ایتالیا گفت : از آنجا که بودجه جشنواره ونیز از محل اعتبارات دولتی تامین می شود ، می خواهم در گزینش ترکیب اعضای هیئت داوران به طور مستقیم نقش داشته باشم.

مجموع بودجه برگزاری جشنواره شصت و هفتم ونیز ۵/۱۵ میلیون دلار بوده که از این رقم ۹ میلیون دلار از سوی دولت تامین می شود.

سخنان بوندی البته با اعتراض هایی جدی نیز مواجه شده است.پائولو فراری مدیر شعبه استودیوی برادران وارنر در ایتالیا در این زمینه گفت : چنین رفتاری در عرصه فرهنگ پذیرفتنی نیست و حتی در دوران حکومت فاشیسم نیز چنین سخنانی بر زبان رانده نمی شد.

ریکاردو توتزی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایتالیا نیز گفت : این رفتار وزیر فرهنگ ایتالیا جزو رویه کشورهای صاحب و برگزار کننده جشنواره های معظم سینمایی نیست.

مدیران جشنواره ونیز تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده اند.هفته گذشته و پس از مراسم اختتامیه جشنواره ونیز مطبوعات ایتالیا تارانتینو را به توزیع ناعادلانه جوایز میان دوستانش سوفیا کاپولا ، آلکس دلا ایگلسیا و مانتی هلمن متهم کرده بودند.این نشریات معتقد بودند حق سینمای ایتالیا با حضور چهار فیلم در بخش مسابقه نادیده گرفته شده است.

مارکو مولر مدیر جشنواره ونیز در تنها واکنش خود طی هفته گذشته حمله به تارانتینو و اتهام های وارد شده به او را توهینی به دیگر اعضای بزرگ هیئت داوران جشنواره شامل آرنو دپلشن فیلمسازفرانسوی ، گی یرمو آریاگا فیلمنامه نویس و فیلمساز مکزیکی و دنی الفمن آهنگساز آمریکایی دانست.... / خبرگزارى مهر


ویدیو : وزیر فرهنگ ایتالیا تارانتینو را فخر فروش دانست