وزیر دفاع اسرائیل: راه حل سیاسی بر حمله نظامی به ایران اولویت دارد : وزیر دفاع ...



حمله داعش به کاروان وزیر دفاع عراق , آیا ترامپ قصد حمله به ایران را دارد؟ , وزیر دفاع

وزیر دفاع اسرائیل: راه حل سیاسی بر حمله نظامی به ایران اولویت دارد

وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی اعلام كرد كه گزینه نظامی برای توقف برنامه هسته ای ایران باید بعد از راه حل های سیاسی و تحریم های اقتصادی آخرین گزینه باشد.

شفاف: وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی اعلام كرد كه گزینه نظامی برای توقف برنامه هسته ای ایران باید بعد از راه حل های سیاسی و تحریم های اقتصادی آخرین گزینه باشد.

به گزارش شفاف به نقل از پایگاه خبری المحیط، "موشه یعلون"این اظهارات را در نشست مطبوعاتی مشتركی با "چاك هیگل" وزیر دفاع آمریكا در تل‌آویو مطرح كرد.

از سوی دیگر هیگل در این نشست اظهار داشت: همه گزینه ها برای مقابله با برنامه هسته ای ایران از جمله گزینه نظامی باید روی میز بماند.

وی همچنین یادآوری كرد كه باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا نیز تاكید دارد كه آمریكا اجازه پیشرفت برنامه هسته ای ایران را نخواهد داد.

هیگل اضافه كرد: هدف از توافقنامه سلاح جدیدی كه آمریكا با اسرائیل امضا كرده است تقویت و حفاظت از برتری نظامی آمریكاست.

وزیر دفاع آمریكا برای امضای این توافقنامه 10 میلیارد دلاری سلاح به اسرائیل سفر كرده است.

این توافقنامه شامل هواپیماهای با قابلیت سوخت رسانی، رادارهای هواپیماهای جنگی و موشك های ضد هوایی خواهد بود كه قابلیت نابود كردن سیستم های راداری پیشرفته را دارند.

این توافقنامه همچنین شامل هواپیماهای "اوسپری فی- 22" عمودی است كه توانایی پرواز با سرعت بالا در ارتفاعات دور هوایی را دارند.

آمریكا هرچند تا كنون كمتر از اسرائیل بر گزینه نظامی در برابر برنامه هسته ای ایران تاكید داشته است اما همواره حمایت های نظامی گسترده از اسرائیل می كند./شفاف

 

 

 


ویدیو : وزیر دفاع اسرائیل: راه حل سیاسی بر حمله نظامی به ایران اولویت دارد