وزیر دادگستری: از دولت انتقاد سازنده کنیم :  وزیر دادگستری گفت: حضور همیشگی ...



انتقاد سازنده چطور انتقاد کنیم؟ , انتقاد سازنده , وزیر دادگستری پور محمدی

 وزیر دادگستری گفت: حضور همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف موجب کاهش فشار و ناکارآمد بودن توطئه‌ها و عزت و سربلندی این نظام الهی است.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در سخنانی در بیست و یکمین یادواره سرداران و ۲۲۰ شهید منطقه کن و سولقان گفت: مردم با حضور کم نظیر خود در انتخابات اخیر علاوه بر ایجاد یاس و ناامیدی برای دشمنان، به دنیا ثابت کردند که همیشه پشتیبان این نظام الهی بوده و برای سرنوشت خود ارزش قایل هستند.

او ادامه داد: امروز کشور ما نیازمند حضور همه مردم در تمامی عرصه‌هاست زیرا انتخابات یعنی یک حضور، یعنی هستیم و در مورد سرنوشت خود بی‌تفاوت نخواهیم بود.

وزیر دادگستری با بیان پیروزی ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر پای میز مذاکره نشسته‌ایم و پنج تا امضاء کرده‌ایم به این معنا نیست که دنیای استکبار هرچه بخواهد بگوید ما چشم بگوییم.

پورمحمدی افزود: در هر زمان اگر لازم باشد دفاع می‌کنیم و اگر لازم باشد سخن گفته و یا در جای خود حق خودمان را می‌گیریم.

وی با تاکید بر این که ملت ایران باید در مقابل دنیای استکبار هم‌چون همیشه یکپارچه بوده و ایستادگی کند، افزود: هفتم اسفند امسال و حضور باشکوه مردم پاسخ محکمی به دشمنان این نظام است که یعنی ما هنوز ایستاده‌ایم.

او با بیان این که بسیاری از رسانه‌های خارجی تنها به دنبال دلسرد کردن مردم از انقلاب و حضور نداشتن آن‌ها در انتخابات بودند، گفت: حضور مردم در این انتخابات آنقدر قوی و محکم بود که برای چندمین‌بار به دنیا ثابت کرد ملت ایران یکپارچه بوده و هست.

وزیر دادگستری با تاکید بر این که این کشور به برکت خون مطهر شهدا در تمامی عرصه‌ها پیروز خواهد بود، خاطرنشان کرد: حضور حدود سه میلیون رای اولی در این دوره از انتخابات تو دهنی به دشمنان این نظام بود که ما نسل سومی‌ها نیز با اقتدار و عزت در مقابل دنیای استکبار هستیم.

پورمحمدی ادامه داد: حضور همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف موجب کاهش فشار و ناکارآمد بودن توطئه‌ها و عزت و سربلندی این نظام الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای نشان از رضایت کامل آن‌ها از اعمال شما نیست بلکه به معنی حمایت هر چه بیش‌تر از نظام و ولایت است.

او تاکید کرد: حضور با شکوه و ارزشمند و در مقابل، تعطیل نشدن حتی یک صندوق به هر دلیل یک اتفاق خوب به معنای اخلاق خوب بود که باید یاد بگیریم در هر موردی انتقاد نکنیم.

پورمحمدی ادامه داد: من دیدم که برخی از نمایندگان رأی نیاورده بودند به رقبای خود تبریک گفتند این یعنی اخلاق نیکو، آدم نباید حزن از دست دادن داشته باشد.

وی با بیان این که ما باید همواره از خدمت کردن به مردم لذت ببریم گفت: امروز کشور به حضور همه ما نیاز دارد و در انتخابات هفتم اسفند ملت ایران نشان داده است که به سرنوشت و خیر و شر خود حساس هستند.

وزیر دادگستری با بیان این که نباید تنها به دنبال بهانه گیری باشیم، گفت: باید قدردان حضور گسترده مردم باشیم و از این قدرت به خوبی استفاده کنیم زیرا این مهم نشانگر یک پیام خوب بود.

پورمحمدی با تاکید بر این که حضور پررنگ مردم در تمامی عرصه‌ها موجب قوت و اقتدار هرچه بیش‌تر نظام خواهد شد، اظهار کرد: اگر خدای ناکرده حتی دولت نیز از مسیر خارج شد، باید با احترام و انتقاد سازنده طوری عمل کنیم که بهانه به دست دشمنان ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پس از برجام نیز باید در خصوص مسایل اقتصادی گام‌های بلندتری برداریم و به فکر حل مشکلات مردم باشیم.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش با زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا یکی از سنت‌های ارزشمند است که در کشور ما به ویژه در مناطق و محلات وجود دارد.

او افزود: برگزاری این گونه محافل مشعل‌داری است و کسانی که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌ می‌دارند مشعل‌دار راه شهدا محسوب می‌شوند.

وزیر دادگستری در ادامه با تأکید بر این که نباید دل‌بستگی به دنیا وجود داشته باشد، گفت:‌ البته شهدا خیلی در مسائل دنیوی جدی بوده‌اند و انرژی و جسارت زیادی دارند برای مثال کسانی که برای دفاع از حرم می‌روند انرژی و جسارت‌شان از ما بیش‌تر است در واقع نسبت به دنیا بی‌تفاوت نیستند اما دل‌بسته دنیا نمی‌شوند.

وزیر دادگستری اظهار کرد: مقابله با سختی، بی‌تفاوت نبودن در خصوص مسایل مختلف کشور، زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا، دلسوزی، کار و تلاش، پاسخ گویی و دردمند بودن در واقع همان فرهنگ شهادت است که همچنان در کشور ما وجود دارد.

بر اساس این گزارش بیست و یکمین یادواره سرداران و ۲۲۰ شهید منطقه کن و سولقان روز گذشته با حضور وزیر دادگستری و جمعی از خانواده معظم شهدا و مسوولان کشوری و لشکری در حسینه قمر بنی هاشم سولقان برگزار شد.


اخبار  سیاسی  -  ایسنا  


ویدیو : وزیر دادگستری: از دولت انتقاد سازنده کنیم