وزیر خارجه عربستان ، ادعاهایش را برضد ایران تکرار کرد/ واکنش ایران به اظهارات عادل الجبیر :



واکنش وزارت خارجه به اظهارات سخیف عادل الجبیر , وزارت خارجه ایران , ایران عربستان

وزیر امور خارجه عربستان ، ادعاهای نادرست و ضد ایرانی خود را به بهانه تعرض عده ای خودسر به سفارتخانه و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد، تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه عربستان ادعاهای خود را به بهانه حمله به سفارتخانه و کنسولگری این کشور در ایران تکرار کرد و مدعی شد ایران عامل بحران و بی‌ثباتی در منطقه است.

خبرگزاری صداو سیما به نقل از شبکه تلویزیونی« الاخباریه» عربستان، نوشت :عادل الجبیر مدعی شده است حمله به سفارت و کنسولگری این کشور در ایران بخشی از رشته حملات مداوم است و تهران باید تدابیری برای این موضوع اتخاذ کند نه آنکه برای فرو نشاندن سرزنشها به حرف بسنده کند.

وی در حالی مدعی می شود « کردارهای تهران با گفتارهایش در تضاد است»، که حمله غیرمسوولانه عده ای به سفارتخانه و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد در پی به شهادت رساندن شیخ نمر از سوی آل سعود ، با محکومیت جدی و قاطع تمام مسوولان کشور مواجهه شد و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح روز پنچ شنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در محل وزارت کشور با اشاره به نمونه‌ای از اتفاقاتی که ماهیت امنیتی یافته است، از جمله تعرض به سفارت عربستان در تهران، گفت: در این رابطه وزارت کشور مسئول پیگیری شد و هیاتی تشکیل شد که در نهایت دو روز پیش گزارش کاملی را به رئیس‌جمهور دادیم و هم‌اکنون گزارشی آماده است که خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کنیم.

--------------------------

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه :
ادعاهای بی اساس بزرگترین مرکز رشد تکفیر و تروریست فاقد ارزش پاسخگویی است

ادعاهای بی اساس و تکراری بزرگترین مرکز رشد افکار تکفیری و تروریستی فاقد هر گونه ارزش پاسخ گویی است.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ، در واکنش به اتهامات بی اساس وزارت خارجه عربستان سعودی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، از جمله قربانیان اصلی تروریسم بوده و در راه مبارزه جدی و فراگیر با تروریسم، شهدای زیادی تقدیم کرده است.

این منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ادامه داد :از این رو ادعاهای بی اساس و تکراری عربستان به عنوان بزرگترین مرکز رشد افکار تکفیری - تروریستی در راستای سیاست تنش زایی، بحران آفرینی و فرافکنی ریاض می باشد و فاقد هر گونه ارزش پاسخ گویی است.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو : وزیر خارجه عربستان ، ادعاهایش را برضد ایران تکرار کرد/ واکنش ایران به اظهارات عادل الجبیر