وزیر تعاون: پول های زیرتشکی را وارد اقتصاد کنیم : وزیر تعاون: پول های زیرتشکی ...



وزیر اقتصاد , استیضاح وزیر اقتصاد , چه کالایی از چین وارد کنیم

وزیر تعاون: پول های زیرتشکی را وارد اقتصاد کنیم

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در کشور اینست که که حتی فعالان اقتصادی به تعاون خوشبین نیستند و خیلی ها نگاه تزیینی به بخش صنایع و بخش هایی که به دولت چسبیده اند دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: فرهنگی به نام پول زیر تشکی مادربزرگها داریم که باید این پولها وارد اقتصاد شود و باید به مردم اطمینان و آرامش دهیم تا نقدینگی را وارد عرصه کمنند.

 علی ربیعی پیش از ظهر پنجشنبه درجشنواره تعاونیهای برتر استان در ساری افزود: اگر نقدینگی در دست مردم بیشتر شود همانند سومانی خواهد بود که به جاهای دیگر می رود.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه ایران بهره وری پایین است و با به میدان آوردن ظرفیتهای جامعه، بهره وری را افزایش می دهیم و این مشکل را حل می کنیم.

وی گفت: ازآنجاییکه مازندران بعد از خراسان بیشترین محصولات باغی را دارد باید صنایعی مربوط به باغداری را افزایش دهیم.

ربیعی با اشاره به ترویسم و گردشگر پذیر بودن مازندران یادآورشد: باید به توریسمی که خود به خود در کشور شکل گرفته و سامانان ندارد، توجه داشته باشیم زیرا بخش اعظمی از استان وابسته به این صنعت است و در قالب تعاونیها می توانیم از ظرفیتهای این بخش استفاده کنیم.

شبه تعاونیها معظلی برای اقتصاد
وزیر تعاون یادآورشد: یکسری گرفتاری درونی و بیرونی در تعاونیهاست که وجود شبه تعاوینها معظلی دیگر به شمار می رود و بخش خصوصی و شبه تعاونیها شوک به جامعه ایجاد کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتدالگرایی شعاری بود که مردم انتخاب کردند و در دولت تدبیر تلاش می کنیم که آن را عملی کنیم.

وی اظهار داشت: اعتدال در تعاون یعنی تعادل در میان نقش مردم در اقتصاد است که باید محقق شود و با اعتداگرایی از طریق تعاون می توان به اقتصاد نفوذ پیدا کرد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در کشور اینست که که حتی فعالان اقتصادی به تعاون خوشبین نیستند و خیلی ها نگاه تزیینی به بخش صنایع و بخش هایی که به دولت چسبیده اند دارند.

نگاه به تعاونی ها باید اصلاح شود
وی افزود: باید نگاه به تعاونیها اصلاح شود زیرا مدرنیته لجام گسیخته سبب شد تا فرهنگ تعاون در ایران خفه شود.

وزیر تعاون بیان داشت: آدم هایی که در تعاونی هستند باید فرهنگ اصیل را حفظ کنند و تعاونی ها نوعی فعالیت اقتصادی هستند که منابع انسانی بیشتری را درگیر کرده و رشد می دهند.

گفتگو حلقه گمشده کشور است
ربیعی گفت: در تعاون، صمیمت و گفتگو و کار بیشتر است و آنچه که حلقه گمشده کشور بوده، گفتگوسات و برای اینکه جامعه به کوشش و گفتگو برسد باید فضای گویش و رویش را رشد دهیم و تعاونیها و قدرت تصمیم گیری افراد را گسترش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: یکی از مشکلات، اعاده تصمیم گیری به مراجع بالاتر است و تعاونیها روح جمعی را تصمیم گیری افزایش می دهند.

علی ربیعی یادآورشد: ما مسئولیم به خرد جمعی احترام گذاریم و تعاونیها این زمینه را فراهم می کنند .

وی یکی از مشکلات را فرد گرایی مطرح کرد و گفت: باید روحیه تعاون و فرهنگ تعاون را ترویج دهیم و اگر دولت برای رشد فرهنگ تعاون برنامه ریزی کند می تواند نسبت به رشد فرهنگ جمعی نیز اقدام کند.

وی یادآورشد: راه خروج از مشکلات بکار گرفتن مردم است و از آنجاییکه بخاطر تحریم فروش نفت پایین است باید نقدینگی موجود در دست مردم  وارد عرصه اقتصاد شود.

در این همایش از تعاونیهای برتر تقدیر شد./خبرگزاری مهر


ویدیو : وزیر تعاون: پول های زیرتشکی را وارد اقتصاد کنیم