وزیر اقتصاد عازم آمریکا شد : وزیر اقتصاد عازم آمریکا شد سازمان سرمایه‌گذاری ...



وزیر اقتصاد , استیضاح وزیر اقتصاد , خبرهای وزیر اقتصاد از ابتدای برجام تا پایان سال 94

وزیر اقتصاد عازم آمریکا شد

سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی اعلام کرد: وزیر اقتصاد برای شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی عازم آمریکا شد.

به گزارش فارس به نقل از سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی علی طیب نیا برای شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی عازم آمریکا شد.

طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در راس هیاتی متشکل از معاونان اقتصادی کشور برای شرکت در نشست مشترک اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول عازم آمریکا شد.

مجمع عمومی بانک جهانی و صندوق بین المللی هر ساله در دو نوبت اوایل فروردین ماه و پاییز در واشنگتن با حضور وزیران اقتصادی کشورهای عضو و بانکهای توسعه ای بین المللی به منظور بررسی سیاست‌های بانک جهانی تعیین استراتژی سال آینده، بررسی صورت‌های مالی بانک جهانی و مسائل مالی و پولی بین المللی برگزار می‌شود.

بر این اساس یک هیات بلند پایه به سرپرستی علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان عازم این اجلاس شدند تا در این اجلاس دیدگاههای خود را در مورد دستور کار اجلاس و مسائل جهانی بیان کنند.

قرار است هیات ایرانی در این اجلاس ضمن شرکت در نشست های مجمع عمومی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ، جلسه وزرای گروه 24 و جلسه کمیته توسعه، با برخی از مقامات ارشد کشورها دیدارهای دوجانبه ای  داشته باشند.

طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده مقرر شده وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه این نشست با معاونان ارشد بانک جهانی و رییس بانک توسعه اسلامی دیدارهایی داشته باشند که در این ملاقات‌ها که مسائل مرتبط  دو جانبه  مطرح است، تحکیم و تقویت همکاری‌ها مورد تاکید قرار خواهند گرفت.

مقرر شده در طول این سفر، طیب نیا با اقتصاددانان و ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفتگو داشته باشند و آخرین دستاوردها و تحولات اقتصادی و همچنین ارائه برنامه های دولت تدبیر و امید در زمینه همکاری‌های فنی و سرمایه گذاری با ایرانیان مقیم از جمله محورهای این نشست است.

بر اساس این گزارش بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و شاپور محمدی معاونت اقتصادی همراه وزیر اقتصاد هستند. /فارس

 


ویدیو : وزیر اقتصاد عازم آمریکا شد