وزیر اطلاعات: ساحت وزارت را از تهمت، افترا و انتقامجویی پاک می‌کنم : وزیر اطلاعات: ...



وزارت اطلاعات , وزیر اطلاعات , اطلاعات دارویی وزارت بهداشت

وزیر اطلاعات: ساحت وزارت را از تهمت، افترا و انتقامجویی پاک می‌کنم/ اشراف کلی بر وزارت اطلاعات دارم

وزیر پیشنهادی اطلاعات می گوید بر امور کلی این وزارت اشراف دارم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات بعد از اظهارات موافقان و مخالفان به بیان برنامه‌های خود پرداخت و به اظهارات مخالفان پاسخ داد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات نهادی خطیر و دارای نقش بی بدیل در همه عرصه کشور است، گفت: این حساسیت مورد توجه مجلس قرار گرفته که پس از تصویب قانون وزارت ماده واحده‌ای به آن افزوده و شرط تحصیلات در حد اجتهاد و چند شرط دیگر در مورد وزیر به آن اضافه کرده است.

علوی افزود: دقت در شرایط مذکور نشان می دهد که مجلس برای وزیر اطلاعات بیشتر به نقشی راهبردی عنایت داشته که تضمینی بر حرکت وزارت در چارچوب شرع مقدس اسلام، قانون و بر محور ارزش‌های اخلاقی باشد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه شرط تحصیلات در حد اجتهاد برای وزیر به معنای اعلام نظرات فقهی وزیر در وزارت نیست، ادامه داد: بلکه مشی و مرام و نظرات فقهی رهبری حجت شرعی متبع در فرآیند فعالیت وزارت است و شرط تحصیلات وزیر شرط لازم برای درک و شناخت نظرات فقهی معظم له و اعمال آن در وزارتخانه است که توفیق شرکت حدود 10 سال در درس خارج فقهمقام رهبری اینجانب را با مشا و مذاق و نظرات فقهی ایشان آشنا نموده است.

اهم اظهارات وزیر پیشنهادی اطلاعات در ادامه می آید:
*برخی نمایندگان تناسب این معرفی را بیان کردند، اتفاقا آقای روحانی تناسبات را خوب در نظر می گیرد و تصممیاتشان بی حکمت نیست، چون وقتی می خواستند افرادی را برای استقبال از روسای جمهور در نظر بگیرند این تناسب را در رابطه با من در نظر گفتند و گفتند برو به استقبال رییس جمهور سودان!. بنابراین بدون حکمت نیست و تناسب رنگ را در نظر گرفتند.(خنده)

*آنچه ریاست جمهوری را به پیشنهاد من برای وزارت اطلاعات واداشت استحضار ایشان از پیشنیه این حقیر که پیوسته به نوعی با ماموریت های وزارت در ارتباط بوده است، عضویت فعال در کیمسیون خاص تدوین قانون اطلاعات در مجلس اول، هنوز جزئیات بسیاری از مذاکرات کمسیون درباره اینکه نهاد اطلاعاتی سازمان باشد یا وزارت، وزیر مشاور و معاون نخست وزیر باشد، اگر سازمان باشد وابتسه به قوه قضاییه باشد یا وابسته به رهبری، چرا وزارت اطلاعات نه وزارت اطلاعات و نه امنیت و .. همه اینها بحث هایی است که با گذشت 30 سال هنوز در ذهن دارم.

* اضافه بر شناخت کلی و کلانی که از شکل گیری وزارت و فراز و فرودهایی که داشتم طی جلسات پرشماری با کسانی که دستی در این وزارت داشته یا دارند بروضعیت وزارت اشراف کلی یافته و برنامه خود را برای اداره این وزارت تقدیم مجلس نمودم.

*آن شبهه ای که مطرح شد در مورد دو نسخه بودن برنامه مطرح کردند، باید بگویم یک نسخه یادداشت‌هایی بود که در یک جلسه مشورتی برای پیشنهاد به من برای استفاده در برنامه ارائه شده بود که من برنامه را که تنظیم کردم آن را هم برگرداندم و بر اساس یک اشتباه اداری آن را در کازیو برنامه فرستادند، والا برنامه همین است که در اختیار نمایندگان قرارگرفته است.

*رویکردهای ملی و سازمانی خود و اهداف خود در سطح ملی، خارجی، ضدجاسوسی و امنیت، و در عرصه‌های امنیت اقتصادی، فرهنگیو اجتماعی و فنی را در این برنامه مطرح ساخته و اهداف خود را در رابطه با سازمان وزارت بازگو و عناوین آن را متذکر شده ام.

*در جهت تحقق جامعه امن موضوع مصوبه مجمع تشخصیص مصلحت نظام و ابلاغیه رهبری و اجرایی شدن فرمان 8 ماده‌ای امام راحل در صیانت از حقوق مردم و فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی همت کامل به کار گرفته خواهد شد.

*در جهت هماهنگی و تعامل سازنده بین جامعه اطلاعاتی کشور و هماهنگی کامل با ارکان دولت و نظام و بویژه رییس دولت و ارائه مشاوره اطلاعاتی به مدیران نظام، تلاش به افزایش اعتماد جامعه به وزارت و عدم دخالت در حریم خصوصی افراد، نهادینه کردن امنیت پایدار بدون امنیتی کردن فضای کشور، به کارگیری هوشمندانه دیپملاسی پنهان در سیاست خارجی با هماهنگی دستگاه دیپلماسی کشور و به کار گیری ظرفیت‌های مردمی در جهت تقویت امنیت ملی از رویکردهای من در این مدیریت خواهد بود.

*رویکردهای من در رابطه با درون وزارت اطلاعات در درجه نخست حفظ جایگاه و نقش حاکمیتی آن در پرتو هدایت و رهنمودهای رهبری خواهد بود و در مرحله بعد حفظ استقلال وزارت و جلوگیری از تاثیرپذیری آن از جناح های سیاسی و رعایت موازین شرعی، قانونی و ارزش های اخلاقی در اقدامات اطلاعاتی صیانت از پرسنل سازمان و خود سازمان در برابر آسیب های حفاظتی و تدوین منشور اخلاق حرفه ای در وزارت، توسعه و حفظ سرمایه انسانی با آموزش مستمر و مهارت آفرینی و بازنگری در چرخه گزینش و استخدام و بازنشستگی، روزآمد نمودن دستگاه‌های امنتی و ابزارها در فرآیندهای اطلاعاتی، ایجاد نشاط امید در میان کارکنان از رهگذر توجه به تعالی معنوی آنان و نیازهای به حق معیشتی و رفاهی شان از رویکردهای درون سازمانی من خواهد بود.

*امروز اگر در کشورمان امنیت حاکم است ثمره مجاهدت سربازان گمنام امام زمان در وزرات و دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی است. کارکنان وزارت از کلیت نظام در عرصه جنگ نرم صیانت می کنند، متقابلا این کلیت نظام است که باید از آنها حمایت کند و این مهم در بیان رهبری تجلی خاص دارد و این از مهمترین وظیفه وزیر این وزارت است ک در حمایت از این سربازان گمنان حرکت کند.

*وزارت اطلاعات ما که مقتدرترین تشکیلات امنیتی در خاورمیانه و دنیاست، گره خوردن اقتدار با اخلاق و قانون ضامن احساس آرامش و فضای روانی پاک در جامعه است و براین مبنا حاکمیت بیشتر اخلاق بر وزارت را از وظایف خویش می دانم . که تمام توان خود را بکار خواهم گرفت که سوء ظن تهمت، دروغ ، افترا و انتقام جویی به وزارت راه نیافته و ساحت این وزارت پاک بماند./خبرآنلاین

 

 


ویدیو : وزیر اطلاعات: ساحت وزارت را از تهمت، افترا و انتقامجویی پاک می‌کنم