وزیر ارتباطات: در سال 92 قطعی اینترنت نداریم : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ...


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در سال 92 قطعی اینترنت نخواهیم داشت، گفت: تلاش وزارتخانه بر این است که پهنای باند و ظرفیت داخل افزایش یابد. پایگاه اطلاع رسانی دولت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در سال 92 قطعی اینترنت نخواهیم داشت، گفت: تلاش وزارتخانه بر این است که پهنای باند و ظرفیت داخل افزایش یابد.

محمد حسن نامی تصریح کرد: قصد داریم با استفاده از بستر فیبر نوری و عبور یک خط بین المللی اینترنت از کشور پهنای باند را افزایش دهیم تا ظرفیت داخل و سرعت اینترنت افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی در رسانه ها پایین بودن سرعت و ظرفیت اینترنت را مسائل امنیتی عنوان می کنند گفت: این ادعایی کذب است.

وی در ادامه توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) توسعه ارتباطات شبکه فیبرنوری کشور، شبکه ملی اطلاعات و حل مشکلات کارگزاران دفاتر مخابراتی را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه برشمرد و خاطر نشان کرد: راه اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش خدمت رسانی به هموطنان می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان را از دیگر برنامه های مهم وزارتخانه متبوع خود برشمرد و افزود: به لحاظ اینکه بیشترین افراد هوشمند و توانا جذب دو رشته برق و کامپیوتر می شوند می بایستی برای استفاده کامل از ظرفیت و پتانسیل داخل کشور از این شرکتها حمایت و پشتیبانی کرد.

تلاش برای تولید تمام تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور

نامی همچنین پشتیبانی جامع از شرکتهای تولیدکننده تجهیزات را از دیگر اقدامات وزارتخانه عنوان کرد و گفت: با تولیدکنندگان مرتبط با صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسات مستمری داریم و انشاالله قصد داریم تا با پشتیبانی از آنها تمام تجهیزات را در داخل کشور بومی کرده و مازاد آن را به سایر کشورها صادر کنیم و این توانایی و ظرفیت در کشور ما وجود دارد.

و همچنین در پایان با اشاره به بی اثر بودن تحریمها افزود: تحریمها در کوتاه مدت شاید سختی هایی برای ما داشته اما در دراز مدت به نفع ما بوده است.


ویدیو : وزیر ارتباطات: در سال 92 قطعی اینترنت نداریم