وزیر آموزش‌‌و‌پرورش: كنكور تا سال آینده قطعا حذف می‌شود :         وزیر آموزش‌و‌پرورش ...



 

 

 

وزیر آموزش و پرورش , استیضاح وزیر آموزش و پرورش , نماینده ورامین جلسه رای اعتماد وزیر آموزش و پرورش

 

وزیر آموزش‌و‌پرورش در حاشیه گردهمایی سراسری معاونین آموزشی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینكه كنكور سراسری قطعاً تا سال 90 حذف می‌شود گفت: قانون حذف كنكور مستلزم تلاش تمامی مراجع آموزشی كشور است و در این میان وزارت آموزش و پرورش بیشترین آمادگی را برای حذف كنكور و اجرای قانون دارد چرا كه معتقدیم كنكور سراسری و شكل نادرست اجرای آن در طول سالهای‌ اخیر صدمات زیادی را به تعلیم و تربیت كشور وارد كرده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینكه در كنكور سراسری امسال میزان تاثیر نمرات دانش‌آموزان در كنكور 25 درصد است گفت: در حال حاضر با همكاری سازمان سنجش هر ساله در میزان و نسبت تاثیر نمرات در كنكور سراسری افزایش داریم كه این امر باعث حذف تدریجی كنكور سراسری می‌شود.

وی افزود: حذف مقطع پیش‌دانشگاهی و اضافه شدن سال چهارم دبیرستان كه در طرح اصلاح ساختار آموزشی پیش‌بینی شده است مقدمه مناسب و صحیحی برای حذف تدریجی كنكور است و همه اینها طی سالهای آینده اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها دغدغه‌ای به نام كنكور نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم اظهار داشت: مجلس طی قانونی آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای را از آموزش و پرورش به وزارت علوم موافقت كرد كه این امر باعث كوچك‌سازی بدنه آموزش و پرورش و واگذاری آموزش‌های عالی به مرجع اصلی خود در كشور شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای برای تربیت دانش‌آموزان است نه دانش‌جویان بر همین اساس ما معتقدیم كه باید تمامی ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های خود را صرف تربیت دانش‌آموزان كنیم كه البته این امر باعث رشد و شكوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت كشور می‌شود.

وی در پایان تاكید كرد: امیدواریم با واگذاری این آموزشكده‌ها به وزارت علوم دیگر شاهد بروز مشكلاتی برای این دانشجویان نباشیم...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : وزیر آموزش‌‌و‌پرورش: كنكور تا سال آینده قطعا حذف می‌شود