وزارت خارجه از مردم عادی نیز عقب‌تر است/ استخاره می گیرند که در تحولات ورود کنند! :



یحیی زاده:

وزارت خارجه از مردم عادی نیز عقب‌تر است

استخاره می گیرند که در تحولات ورود کنند!

نماینده مجلس نهم به انفعال وزارت خارجه درباره بیداری اسلامی ، اقدامات ستیزه جویانه امارات و عربستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: همیشه و همواره در اتفاقات اخیر در خاورمیانه می بینیم که دیپلماسی ما با تاخیر وارد صحنه شده است و این در شان کشور ما نیست.

حجت الاسلام یحیی زاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با انتقاد از مواضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی گفت: احساس بسیاری از مردم شجاع ایران زمین این است که دستگاه دیپلماسی ما با این انفعالی که دارد ، حتی از مردم عادی کشور نیز عقب تر است و در بسیاری از مواقع دستگاه دیپلماسی ما حتی از مردم برخی کشورهای دیگر نیز عقب تر حرکت می کند!

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم به انفعال وزارت خارجه درباره بیداری اسلامی ، اقدامات ستیزه جویانه امارات و عربستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: در خیلی ا زمواردی که نیاز بوده و هست که دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه ی ما سریع و قاطع ورود پیدا کند، استخاره می کند که بیاید یا نه! در حالی که مردم زودتر از آنها در صحنه حاضر شده و موضع خود را اعلام می کنند و این در شان دیپلماسی کشور ما نیست.

 

وی افزود:دستگاه دیپلماسی ما درهمه ی مواضع باید یک هماهنگ با خواست رهبری و مردم حرکت کند و عقب نیفتد و سخنان رهبر معظم انقلاب  نیز بهترین چراغ راه برای دیپلماتهای ماست.

یحیی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مسائل منطقه نیازمند ورود سریعتر دستگاه دیپلماسی کشور به صحنه هستیم و در عمل زشت و قبیح آذربایجان که یک کشور اسلامی است ، باید عکس العمل وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی ما قاطع تر و صریح تر باشد.

وی گفت: بارها درمجلس به آقایان تذکر دادیم ، اما مجلس یک نهاد نظارتی است و وظیفه دیپلماسی کشور ، گرفتن موضع قاطع است .

یحیی زاده در خاتمه گفت: همیشه و همواره در اتفاقات اخیر در خاورمیانه می بینیم که دیپلماسی ما با تاخیر وارد صحنه شده است و این در شان کشور ما نیست./اعتدال


ویدیو : وزارت خارجه از مردم عادی نیز عقب‌تر است/ استخاره می گیرند که در تحولات ورود کنند!