ورود مجلس به پرونده پزشکان زیرمیزی بگیر : گویا این بار ورود مجلس شورای اسلامی ...


گویا این بار ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع برخورد با دریافتی های «زیرمیزی پزشکان»، قدری جدی تر از قبل شده است. زیرا، طرحی در دست تهیه است که می خواهد جلوی پزشکان زیاده خواه را بگیرد. خبرگزاری مهر: به نظر می رسد به رغم اجرای طرح تحول نظام سلامت، قرار نیست جنجال زیرمیزی پزشکان به پایان برسد. زیرا، اظهارات اخیر وزیر بهداشت در مجمع انجمن های علمی پزشکی، نشان داد که زیاده خواهی برخی پزشکان همچنان وجود دارد.

رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، که موضوع برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر را دنبال می کند، با انتقاد از زیاده‌خواهی برخی پزشکان، بر ضرورت برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر تاکید دارد.

وی می گوید: ‌طرحی با عنوان برخورد با پزشکان زیرمیزی‌بگیر در مجلس به امضا رسیده که هدف آن جلوگیری از زیاده‌خواهی برخی پزشکان است.

خضری با بیان این مطلب که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بارها با سازمان نظام پزشکی جلساتی را برگزار کرده است، معتقد است که وزارت بهداشت نیز باید سریع تر نسبت به برخورد با این تعداد از پزشکان اقدام کند چرا که با ابلاغ کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات، تعرفه‌ها نیز افزایش یافت اما بازهم شاهد بروز این پدیده در میان برخی از پزشکان هستیم.

وی با یادآوری اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر آنکه بخش مهمی از استیصال مردم در نظام سلامت به خاطر طمع، زیاده خواهی و منفعت خواهی برخی از ما پزشکان است، می گوید: واقعیت آن است که این زیاده‌خواهی ‌ها تبعات منفی در جامعه به ویژه حوزه سلامت ایجاد خواهد کرد به همین منظور نیز اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال به نتیجه رسیدن طرح یک فوریتی مجلس برای برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر شدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تاکنون طرح برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر به امضای ۳۰ نفر از نمایندگان رسیده است، می افزاید: بدون‌شک بروز پدیده زیرمیزی باعث بدنام کردن جامعه پزشکی می‌شود و رابطه بین بیمار و پزشک را نیز خدشه‌دار می‌کند.

در همین حال دکتر مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به شدت از برنامه های وزارت بهداشت در حوزه سلامت گله مند است.

وی معتقد است، مکانیزمی که وزارت بهداشت در پیش گرفته است، غیر عادلانه است. زیرا، قرار نبود یک عده ای در جامعه پزشکی درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی داشته باشند در حالی که یک پرستار باید ماهی ۱.۵ میلیون تومان بگیرد.


ویدیو : ورود مجلس به پرونده پزشکان زیرمیزی بگیر