ورود تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ژنو : ورود تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ...



خیانت 70 هزاردلاری مذاکره کننده هسته ای , ورود عکاسی به ایران , ورود گلشیفته فراهانی به ایران

ورود تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ژنو

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی سیدعباس عراقچی برای حضور در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ صبح امروز(چهارشنبه) وارد ژنو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس  تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه صبح امروز (چهارشنبه) به منظور شرکت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آلمان، آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان و چین) وارد ژنو محل برگزاری این دور از مذاکرات شد.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی تیم پنج نفره ایران در این دور از مذاکرات به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هستند.

قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در سی و هفتمین کنفرانس عمومی یونسکو به پاریس سفر کرده، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) وارد ژنو شود. مذاکرات ایران و گروه 1+5 از فردا (پنجشنبه) به مدت 2 روز در شهر ژنو برگزار خواهد شد.

نشست قبلی ایران و 1+5 در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 23 و 24 مهر ماه در شهر ژنو برگزار و جمهوری اسلامی ایران در این نشست طرح پیشنهادی خود با عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری، آغازی برای افق‌های جدید» را به 1+5 ارائه کرد. در پایان این نشست قرار شد مذاکرات کارشناسی با حضور کارشناسان هسته‌ای و تحریم برگزار شود که این مذاکرات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هشتم و نهم آبان در شهر وین برگزار شد.

تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که از خطوط قرمز و حقوق ملت ایران در بهره‌مندی از تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای و غنی سازی عقب نشینی نمی‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی قبلا درباره طرح پیشنهادی ایران گفته بود: مبنای طرح ما زمان است. معتقدیم یکی از روش‌های ایجاد اعتماد این است که زمان را باز نگذاریم و در یک بازه زمانی محدود مذاکرات را پیش ببریم که هیچ یک از طرف‌ها احساس نکنند که طرف دیگر می‌خواهد با وقت کشی برخی از اهداف جانبی را به پیش ببرد و به همین خاطر ما یک چارچوب زمانی را تعیین کردیم و حداکثر ظرف یکسال می‌توانیم به مرحله نهایی اجرای طرح برسیم. البته طرح ما مراحل مقدماتی، مراحل میانی و یک مرحله نهایی دارد.

ظریف گفت: فکر می‌کنم بتوانیم مراحل مقدماتی را ظرف 6 ماه اجرا کنیم و حتی امکان اجرای زودتر آن نیز هست. معتقدم ظرف حداکثر یکسال می‌توانیم موضوع هسته‌ای ایران را به موضوع عادی در آژانس تبدیل کنیم، البته این به شرطی است که حسن نیت در طرف مقابل وجود داشته باشد.

/فارس

 


ویدیو : ورود تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ژنو