ورود تجهیزات وارداتی بی‌کیفیت به کشور/ بدهی ۱۱ ماهه بیمه‌ها : خوشبختانه اکنون ...



بیمه خودرو 6 ماهه , ورود سامانه بارشی جدید از شنبه به کشور , ورود رسمی آیفون 7 به کشور

خوشبختانه اکنون با کمبود تجهیزات ارتوپدی مواجه نیستیم، اما شرکت‌هایی تجهیزات خود را با کیفیت پایین و تولید بسیار از کشورهای شرق آسیا وارد بازار ایران می‌کنند که سبب بروز مشکلاتی در بخش ارتوپدی شده است.

غلامعلی عکاشه  گفت: شرایط پزشکان و متخصصان ارتوپد نسبت به گذشته متفاوت است و در حال حاضر پزشکان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. متأسفانه در سال‌های اخیر به‌خصوص در 3 سال گذشته حرمت پزشکان در کشور خدشه‌دار شده است و در رابطه بین پزشکان با مردم یک دیوار بی‌اعتمادی به وجود آمده و قداست این حرفه زیر سؤال رفته است.

وی در این خصوص بیان کرد: شاید خراب کردن اعتماد مردم به پزشکان به‌راحتی امکان‌پذیر باشد، اما درست کردن مجدد آن کار بسیار دشواری است و به عقیده بنده اصلی‌ترین مشکل جامعه پزشکان در حال حاضر وجود دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و پزشکان است، که مقصر ایجاد این شکاف عملکرد صدا سیما، رسانه‌های عمومی و متولیان بخش سلامت است.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران در خصوص مشکلات اقتصادی این قشر، گفت: از نظر مسائل اقتصادی و کاربردی ارتوپدها با معضلات بسیاری درگیر هستند که ناعادلانه بودن تعرفه‌ها یکی از این مسائل بسیار مهم است؛ من معتقدم تعرفه‌ها به‌صورت ناعادلانه برای قشر ارتوپد در نظر گرفته‌شده است.

عکاشه گفت: آخرین تغییر تعرفه در خصوص ارتوپدها مربوط به 30 سال گذشته است که با توجه به تورم آن زمان و جمعیت گذشته و شرایط بعد از جنگ در نظر گرفته‌شده است، و با توجه به تورم کنونی تعرفه‌ها باید 20 برابر افزایش می‌یافت که این اتفاق رخ نداده است و تعرفه جدید اعلام‌شده به‌هیچ‌وجه برای ما قابل‌قبول نیست؛ اما با این تفاسیر به خاطر حمایت از دولت و نیاز مردم، مجبور به پذیرش این تعرفه شدیم.

وی در خصوص نقش بیمه‌ها در پرداخت تعرفه‌ها، گفت: از آبان ماه سال گذشته که با تعرفه‌های جدید مشغول به کار هستیم 11 ماه است که هیچ پرداختی از طرف بیمه‌ها صورت نگرفته است و پول در حساب بیمه‌ها باقی‌مانده است.

وی گفت: در کشور آلمان تعداد بیمه‌ها به‌اندازه انگشتان دست نمی‌رسد اما در کشور ما، هر بانکی برای خودش بیمه تأسیس کرده است که اگر تأسیس بیمه برای بانک‌ها سوددهی میلیاردی نداشت هیچ‌وقت چنین کاری انجام نمی‌شد و بیمه‌ها به‌جای این‌که حق پزشکان پرداخت کنند با پول و حق پزشکان برای خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این متخصص ارتوپد در خصوص تجهیزات پزشکی در کشور، ادامه داد: خوشبختانه هیچ‌گونه کمبود تجهیزات پزشکی در کشور نداریم اما شرکت‌هایی هستند که تجهیزات خود را از باکیفیت پایین و تولید زیاد از کشورهای شرق آسیا وارد بازار ایران می‌کنند و متأسفانه در مواردی به‌وسیله آلودگی صنعتی، کالای آن‌ها عوارض ناگواری برای پزشکان و بیماران به وجود می‌آورد.

وی گفت: تاکنون درخواستی در زمینه معرفی کارشناس برای تأیید تجهیزات وارداتی به ما داده نشده است و این انتظار از اداره تجهیزات می‌رفت که انجمن ارتوپدی برای نظارت بر تجهیزات وارداتی درخواست کن تا این کار توسط یک کار گروه تخصصی انجام شود.

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو : ورود تجهیزات وارداتی بی‌کیفیت به کشور/ بدهی ۱۱ ماهه بیمه‌ها