ورود بخشی از قاچاق به طور رسمی به کشور : رییس کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: از ...


رییس کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: از گذشته تاکنون بخشی از کالای قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات به داخل کشور وارد می شوند که این رویه منفی به همراه فرار سرمایه گذار از پرداخت عوارض، خسارت های جبران ناپذیری بر اقتصاد و تولید کشور وارد ساخته است. ایرنا: رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از گذشته تاکنون بخشی از کالای قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات به داخل کشور وارد می شوند که این رویه منفی به همراه فرار سرمایه گذار از پرداخت عوارض، خسارت های جبران ناپذیری بر اقتصاد و تولید کشور وارد ساخته است.

«محمد علی پورمختار» روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید گمرک همدان گفت: گمرک دارای جایگاه ویژه ای در توسعه کشور است و از دو منظر مثبت و منفی نقش گمرک قابل بررسی است به گونه ای که نظارت درست و دقیق بر واردات و صادرات کالا و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت و ممنوعه به کشور از جنبه های مثبت این مجموعه است.

نماینده بهار و کبودرآهنگ با ذکر اینکه گمرک نقش نخست مبارزه با قاچاق کالا را دارد، افزود: نقش گمرک در بررسی کالاهای وارداتی و تطبیق آن با اظهارنامه های تکمیل شده توسط وارد کنندگان علاوه بر اهمیت، تاثیرات منفی و مشکلاتی را نیز به همراه داشته است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه سخت گیرانه گمرکات مانع از ورود کالاهای ضروری مردم شده که این روند ناصحیح اعتراضات و نارضایتی هایی را به همراه داشته است.

پورمختار تصریح کرد: البته شماری از واردکنندگان سودجو دنبال چشم پوشی ناظران بر روی تخلفات آنان و بی توجهی به قوانین بوده که این طیف بیشترین اعتراض را به عملکرد گمرک دارند.

وی تاکید کرد: فعالان در بدنه گمرک انسان های توانمند، فعال و مسلط به کار هستند که همین عامل باعث شکایت افراد سودجویی که دنبال کسب سود بیشتر و پرداخت نکردن عوارض هستند شده است.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه دادن به واردات کالای غیر ضروری و کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود آثار و عوارض زیانباری برای اقتصاد کشور به همراه دارد.


ویدیو : ورود بخشی از قاچاق به طور رسمی به کشور