ورزش در گرما‌اشتها را کم می‌کند :     نتایج یک تحقیق جدید در استرالیا نشان ...



 

ورزش و اشتها , ورزش 3 , ورزش

 

نتایج یک تحقیق جدید در استرالیا نشان داده است که ورزش کردن در محیط گرم، اشتها را کاهش می‌دهد بر اساس این یافته محققان توصیه می‌کنند ورزشکارانی که قصد دارند کالری بسوزانند، اگر در گرمای آفتاب، تمرینات خود را انجام دهند بهتر از محیط‌های کنترل شده سالن ورزش به هدف خود می‌رسند.

 

این مطالعه که روی 11 مرد ورزشکار انجام گرفته نشان می‌دهد، وقتی این افراد در فضای گرم، یعنی حدود 36 درجه سلسیوس تمرینات را انجام دادند در مقایسه با زمانی که در دمای پایین‌تر ورزش کرده بودند، بلافاصله پس از پایان تمرینات تمایل کمتری به خوردن داشتند و کمتر غذا می‌خوردند. محققان دریافته‌اند وقتی انسان در فضای گرم تحرک شدید داشته باشد، معمولا مقدار پپتید YY در خون وی افزایش می‌یابد که هورمونی است که در مجاری گوارش ترشح می‌شود و به‌عنوان نشانه سیر شدن عمل می‌کند.

 

شبکه ورزش , ورزش سه , پخش زنده شبکه ورزش


ورزش یک هفته‌ای را می‌توان در یک ساعت فشرده کرد!

 

دیلی‌تلگراف: نتایج برخی تحقیقات جدید نشان می‌دهد جلسات ورزشی شدید چند دقیقه‌ای می‌تواند یک هفته ورزش کردن را در یک ساعت خلاصه کند. در ابتدا تصور می‌شد این شیوه ورزش کردن برای افراد عادی ممکن است سخت و دشوار باشد، اما طی سال‌های اخیر تحقیقات روی افراد مسن و همچنین اشخاصی که دچار مشکلات قلبی بودند نشان داد افراد بسیار بیشتری می‌توانند از این نوع تمرینات استفاده کرده و به این ترتیب در ساعات زندگی خود صرفه‌جویی کنند.

 

ورزش‌های متناوب سنگین ورزش‌هایی هستند که فرد در طی آن برای چند دقیقه به سختی تمرین می‌کند و در بین زمان‌های ورزشی به استراحت می‌پردازد. کارشناسان بیشتر ورزش‌هایی مانند دویدن و دوچرخه سواری را آزمایش کرده‌اند اما شنا کردن یا پارو زدن هم می‌تواند برای این امر مناسب باشد. کارشناسان توصیه می‌کنند که افراد به اندازه 4 نوبت 4 دقیقه‌ای به سختی ورزش کنند و بعد در بین این نوبت‌ها به اندازه سه دقیقه استراحت کنند. البته مقامات رسمی از توصیه این نوع ورزش به مردم می‌ترسند زیرا معتقدند این نوع ورزش کردن ممکن است برای بعضی از افراد بسیار سنگین باشد اما کارشناسان می‌گویند ما بیشتر نگران افرادی هستیم که اصلا ورزش نمی‌کنند. در حقیقت این بی‌تحرکی است که باعث مرگ ما می‌شود نه ورزش کردن.

منبع :ایسنا


ویدیو : ورزش در گرما‌اشتها را کم می‌کند