ورزش ایران در هفته ای که گذشت : در این هفته رو به پایان پای رفسنجانی به فوتبال ...


در این هفته رو به پایان پای رفسنجانی به فوتبال و مشکل حق پخش تلویزیونی باز شد، سرخ‎ها سقوطی تاریخی داشتند، یک ملی‌پوش فوتبال دستگیر شد، مدیرعامل متهم و پیشین پرسپولیس به استقلال نزدیک شد و ... . خبرگزاری مهر: در این هفته رو به پایان پای رفسنجانی به فوتبال و مشکل حق پخش تلویزیونی باز شد، سرخ‎ها سقوطی تاریخی داشتند، یک ملی‌پوش فوتبال دستگیر شد، مدیرعامل متهم و پیشین پرسپولیس به استقلال نزدیک شد و ... .

 اتفاقات و رویدادهای مهم این هفت روز ورزش کم بودند اما مهم و تاثیرگذار؛ اتفاقاتی مانند نتایج دیدارهای هفته سوم لیگ پانزدهم و شکست‎های سنگینی که پرسپولیس و استقلال در این هفته متحمل شدند، مصدومیت بازیکن عراقی استقلال که همه را به دردسر انداخته است و نزدیک شدن مدیرعامل متهم و پیشین پرسپولیس به استقلال به عنوان اسپانسر و نشستی که اعضای هیات رئیسه و سازمان لیگ فدراسیون با هاشمی رفسنجانی برای رسیدگی به مشکل حق پخش تلویزیونی داشتند.

البته قهرمانی آزادکاران جوان در جهان هم از دیگر اتفاقات مهم این هفته بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

عنوان ششمی فرنگی کاران جوان در مسابقات قهرمانی جهان

رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان پس از دو روز رقابت میان شرکت کنندگان پنجشنبه گذشته در سالوادور داباهیا برزیل به پایان رسید. در جریان این دوره مسابقات تیم ایران توسط رضا خدری در وزن ۵۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا، امیرحسین حسینی در وزن ۹۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره و علی ارسلان در وزن ۶۶ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد و به مقام ششم این مسابقات دست یافت. این عنوان در حالی برای فرنگی‎کاران جوان ایران به دست آمد که در دوره گذشته رقابت‌های جهانی (کرواسی) تیم ایران با کسب یک مدال نقره به مقام هشتم جهان بسنده کرده بود.

کمک آبی‎ها به سقوط تاریخی سرخ‎ها

دیدارهای هفته سوم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که جدول رده‎بندی مسابقات برای نخستین‎بار پرسولیس را در رده انتهایی خود دید. این جایگاه اینگونه از آن پرسپولیس شد که این تیم در روز نخست هفته سوم لیگ پانزدهم و در مصاف با سپاهان متحمل شکست ۴ بر ۲ شد. به فاصله یک روز بعد هم استقلال در دیدار خانگی برابر ذوب‌آهن با دو گل متحمل شکست شد و همزمان کمک کرد به صعود این تیم اصفهانی و سقوط تاریخی پرسپولیس به انتهای جدول.

آژانس خبری ورزش ایران , تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر ایران , هفته ورزش و تربیت بدنی

در دیگر دیدارهای این هفته لیگ برتر و در روز نخست مسابقات سیاه جامگان با یک گل و ملوان با ۲ گل به ترتیب برابر نفت تهران و استقلال اهواز پیروز شدند. دیدار دو تیم صبای قم و گسترش فولاد تبریز هم به تساوی یک بر یک رسید. همپنین در روز دوم مسابقات هم دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پدیده با همین نتیجه یعنی تساوی یک بر یک تمام شد ضمن اینکه فولاد خوزستان با دو گل برابر استقلال خوزستان شکست خورد. سایپا هم ۲ بر یک پدیده را از پیش رو برداشت.

آزادكاران جوان ایران قهرمان جهان شدند

یکشنبه شب گذشته تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا، چهار مدال نقره و کسب مجموع ۶۲ امتیاز برای نخستین‌بار در تاریخ بصورت متوالی قهرمان جهان شدند. در جریان این دوره از مسابقات قهرمانی جهان که در برزیل جریان داشت، ایمان صادقی و مجتبی گلیج مدال طلا گرفتند و امین طاهری، علیرضا گودرزی، رضا مظفری و سید ایمان حسینی هم به مدال نقره دست یافتند.

هفته تربیت بدنی و ورزش , پرافتخارترین ورزش ایران در بازی‌های المپیک کدام است؟ , شرایط فروش ایران خودرو هفته دولت

متهم گریخت!

«حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که به خاطر نشست با یکی از عوامل موساد در زمان حضورش در این باشگاه مشکلاتی برایش ایجاد شد و حتی به خاطر برخی ابهامات مدتی را در زندان سپری کرد در یکی از نشست‎های مسئولان باشگاه استقلال برای جذب اسپانسر حضور داشت و قول‌هایی هم برای کمک به این باشگاه داده است»! این یکی ازمهمترین خبرها درهفت روز گذشته ورزش بود که یکشنبه گذشته به صورت اختصاصی توسط خبرگزاری مهر منتشر شد. بر این اساس سیاسی با حضور در یکی از نشست‎های آبی‎ها که در محل وزارت ورزش و جوانان هم برگزار شد، تمامی توضیحات در مورد اسپانسر و حمایت‌های مالی را ارائه کرد اما در نهایت همکاری میان وی و استقلال نهایی نشد و سیاسی از جمع آبی‎پوشان رفت.

مصدومیت دردسرساز!

جاسم کرار، بازیکن عراقی تیم فوتبال استقلال طی این هفته سوژه‌ای بود که خیلی‌ها در مورد آن از مسئولان استقلال پرس و جو می‌کردند. این بازیکن در نیمه دوم دیدار برابر ذوب آهن وارد زمین شد اما تنها چند دقیقه از ورودش به زمین نگذشته بود که در برخورد با مدافع حریف به زمین خورد و برای دقایقی نفسش بند آمد و به همین دلیل دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد. کرار طی این هفته فقط دو بار در محل تمرینات استقلال حاضر شد؛ یک بار با لباس شخصی و یک بار هم برای انجام فقط ۱۰ دقیقه تمرین. در کل اینکه وضعیت مصدومیت کرار به گونه ای است که صحبت‌های متناقض زیادی پیرامون آن مطرح شده و حتی اینگونه عنوان شده کرار از آنجا که پول خود را از استقلال دریافت نکرده تمارض به آسیب دیدگی کرده است. در هر صورت آسیب دیدگی این بازیکن برای مسئولان استقلال دردسرساز شده است. کرار در دیدار روز جمعه برابر استقلال اهواز هم غایب خواهد بود.

فروش ویژه ایران خودرو به مناسبت هفته دولت , هفته ورزش , آمار ورزش در ایران

سه مدال و یک سهیه المپیکی تکواندوکاران در روسیه

مرحله اول رقابت‌های تکواندو کسب امتیاز ورودی المپیک در سال ۲۰۱۵ در حالی یکشنبه شب در مسکو خاتمه یافت که تیم ایران همچون کرهجنوبی نسبت به ۵۰ کشور دیگر شرکت کننده عملکرد بهتری داشتند. تیم ملی کشورمان در این مسابقات هفت نماینده داشت که علیرضا نصرآزادانی، مسعود حجی‌زواره، شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده از دست‌یابی به مدال بازماندند. فرزان عاشورزاده و کیمیا علیزاده دو مدال طلا و ابوالفضل یعقوبی هم یک مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کردند. در رقابت های تکواندو جایزه بزرگ روسیه، عاشورزاده با کسب مدال طلا سهمیه المپیکی خود را قطعی کرد.

قول هاشمی رفسنجانی به فوتبالی‎ها

اعضای هیات رئیسه و سازمان لیگ فدراسیون فوتبال دوشنبه گذشته طی دیدار با علی اکبرهاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات خود را به خصوص در رابطه با حق پخش تلویزیونی با وی مطرح کردند. در همین رابطه شهرام دبیری، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال طی گفتگویی با خبرنگار مهر اعلام کرد که پیش از این مجلس قانون حق پخش را تصویب کرده بود ولی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را رد کردند. برای همین از آقای رفسنجانی خواستیم تا نسبت به حل این مشکل توجه لازم را داشته باشند. در این نشست آقای هاشمی رفسنجانی قول مساعد دادند که هر کاری از دستشان بر بیاید برای حل این مشکلات انجام بدهد.

شرایط ورزش بسکتبال در ایران , نامگذاری روزهای هفته تربیت بدنی و ورزش , مناسبت های ایران و هفته های مختلف

دستگیری ملی‌پوش فوتبال در پارتی شبانه

یکی از بازیکنان ملی‌پوش فوتبال که در یکی دو سال گذشته مورد توجه اکثر تیم‌های مطرح لیگ برتری قرار گرفته بود به همراه دو هم تیمی خود در یک پارتی شبانه در یکی از محله‌های معروف شهر خود شرکت کردند که این بازیکن در حالتی نامتعادل دستگیر شد اما دو بازیکن دیگر متواری شدند و پلیس به دنبال آنهاست. تلاش‌ها برای آزادی این بازیکن از سوی خانواده وی و مسئولان باشگاه تا این لحظه بدون نتیجه مانده و او همچنان در بازداشت به سر می‌برد. پلیس اعلام کرده است که دو بازیکن دیگر که فرار کرده بودند باید خود را هر چه سریع‌تر معرفی کنند در غیر اینصورت آنها را در منزل یا بر سر تمرین دستگیر خواهد کرد. یکی از دو بازیکنی که گریخته‌اند سابقه حضور در یکی از تیم‌های پرطرفدار پایتخت را دارد اما جالب اینکه دیگر بازیکن متواری خارجی است و باید دید چه سرنوشتی در  انتظار این بازیکن خواهد بود.

پیکان به نیمه نهایی والیبال باشگاه‎های آسیا رسید

تیم والیبال پیکان، نماینده ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا پس از پشت سر گذاشتن حریفان خود در مرحله مقدماتی و دوم این رقابت‌ها، روز چهارشنبه در مرحله سوم مسابقات موفق شدنماینده ترکمنستان را ۳ بر صفر شکست داده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

صعود تیم والیبال نوجوانان به مرحله دوم مسابقات جهانی

تیم والیبال نوجوانان که برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان عازم آرژانتین شده، شنبه گذشته نتیجه نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها را ۳ بر صفر به لهستان واگذار کرد. تیم ایران در دومین و سومین دیدرا خود به ترتیب برابر شیلی و چین‌تایپه به برتری ۳ بر صفر دست یافت و در دیدار چهارم و آخر خود در مرحله گروهی هم موفق به شکست ۳ بر یک بلغارستان شد و اینگونه از مرحله مقدماتی صعود کرد. تیم کشورمان در مرحله دوم مسابقات چهارشنبه شب به مصاف آلمان رفت و .....


ویدیو : ورزش ایران در هفته ای که گذشت