وحشت 100 مسافر در پرواز تهران - بندرعباس : در حالی روز شنبه مسئولان محلی استان ...


در حالی روز شنبه مسئولان محلی استان هرمزگان از افزایش 8 برابری گرد و غبار در این منطقه خبر دادند؛ مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان ایر علی رغم لغو پرواز سایر خطوط و فرود اضطراری برخی دیگر در شهرهای مجاور همچون کیش؛ پرواز شماره 1095 بوئینگ 747 هواپیمایی خود را "در شرایط نامساعد" در فرودگاه فرودگاه بندرعباس به زمین نشاندند. باشگاه خبرنگاران جوان: در حالی روز شنبه مسئولان محلی استان هرمزگان از افزایش 8 برابری گرد و غبار در این منطقه خبر دادند؛ مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان ایر علی رغم لغو پرواز سایر خطوط و فرود اضطراری برخی دیگر در شهرهای مجاور همچون کیش؛ پرواز شماره 1095 بوئینگ 747 هواپیمایی خود را "در شرایط نامساعد" در فرودگاه فرودگاه بندرعباس به زمین نشاندند.

مسافران پرواز شماره 1095 بوئینگ 747 هواپیمایی ماهان پس از چند ساعت سرگردانی در فرودگاه مهرآباد در شرایطی تهران را به مقصد بندرعباس ترک کردند که بنا به گفته مسئولان محلی گرد و غبار و شرایط نامساعد جوی دید مناسب و شرایط مطمئن را برای فرود هواپیما در این شهر را غیرممکن می ساخت. از این جهت اکثر پروازها به این فرودگاه لغو یا به اجبار به شهر دیگری منتقل شدند.

همچنین بنا به اعلام رسمی مرکز پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان  سرعت گرد و غبار 38 کیلومتر در ثانیه بود که تا عصر روز یکشنبه ادامه پیدا میکرد و عملا شرایط مساعدی برای پرواز یا فرود هواپیما فراهم نمیکرد.

با این اوصاف؛ پرواز بوئینگ 747 هواپیمایی ماهان بعد از یک ساعت و چهل دقیقه پرواز به آسمان گرد و خاک گرفته بندرعباس رسید و پس از چند دقیقه گردش در آسمان غبارآلود این شهر در شرایطی در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست که مسافران با توجه به شرایط نامساعد پرواز در فشار عصبی شدیدی قرار گرفتند.

فرود نامطمئن و مخاطره آمیز این پرواز که ناشی از عدم دید مناسب خلبان در فضای غبارآلود بود و می توانست با اندکی بدشانسی به حادثه ای دلخراش تبدیل شود، مسافران این پرواز را که سقوط خود را محتمل می دیدند، تحت فشار قرار داده و در شرایط نامساعد روحی قرار داد.

فرود چشم بسته این هواپیما در حالی صورت گرفت که بیش از صد مسافر نگران این پرواز در لحظه شاهد شرایط نامساعد جوی از نمایشگر قسمت مسافرین بودند و این شرایط  شبه‌سقوط را شزایطی نامتعادل و در آستانه چپ کردن و سانحه  توصیف می کنند.

شرایطی که بالاخره با کش و قوس خلبان پرواز با سکان هواپیما به خیر گذشت و خطر از بیخ گوش بیش از صد مسافر این هواپیمای غول پیکر رد شد. مسافرانی که بعد از رسیدن به ساحل امن فرودگاه هیجان روانی خود را با دست و سوت کشیدن برای خلبان تخلیه کردند.

مشخص نیست دلیل اصرار مسئولین هواپیمایی ماهان، برای انجام  این پرواز مخاطره آمیز چه بود؟ این در حالی است که شرایط گرد و خاک کلیه پروازها را لغو و ادارات و مدارس بندرعباس را به حالت نیمه تعطیل درآورده بود. 


ویدیو : وحشت 100 مسافر در پرواز تهران - بندرعباس