واکنش کیهان به تذکر دولت +عکس : حال پس از گذشت دو سال، نحوه برخورد دولت با ...


حال پس از گذشت دو سال، نحوه برخورد دولت با منتقدان به گونه‌ای است که شاید بتوان گفت باید از برخورد دولت با منتقدان به خدا پناه برد! روزنامه کیهان: حال پس از گذشت دو سال، نحوه برخورد دولت با منتقدان به گونه‌ای است که شاید بتوان گفت باید از برخورد دولت با منتقدان به خدا پناه برد!

تنگ کردن فضای نقد توسط دولت، بخصوص در موضوع هسته‌ای در حالی است که دولت بارها و بارها اعلام کرده است از نقد استقبال می‌کند اما این وعده در عرصه عمل به گونه‌ای دیگر بروز کرده است.

خبر تازه‌ترین برخورد با منتقدین در موضوع هسته‌ای روز گذشته اعلام شد. کیهان و رجانیوز تذکر گرفتند و هفته نامه 9 دی توقیف شد. پخش این خبر در حالی است که تاکنون تذکری به کیهان ابلاغ نشده و این خبر در سایت‌ها منتشر شده و بلافاصله مورد استقبال و سوت و کف رسانه‌های آن سوی آب قرار گرفت و سیلی از عقده گشایی‌ها را به دنبال داشت.

واکنش به دولت نجات ملی , کاریکاتور جالبی درباره واکنش تند بهروز وثوقی به تیتر کیهان , کیهان تذکر گرفت

در متن خبر منتشر شده ادعا شده است رسانه‌های فوق به دلیل مصوبه شورای عالی امنیت ملی در موضوع توافق هسته‌ای و چگونگی ورود رسانه‌ها به آن توبیخ شده‌اند. چندی پیش نیز خبری غیررسمی از ابلاغیه یکی از نهادهای دولتی منتشر شد که در آن از رسانه‌ها خواسته شده بود صرفاً به تعریف و تمجید از توافق هسته‌ای بپردازند!

«حسین شریعتمداری» مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تذکر هیئت نظارت بر مطبوعات به این روزنامه گفت:‌ هنوز از علت تذکر هیئت نظارت به کیهان خبر نداریم و نمی‌دانیم کدام مطلب کیهان مورد اعتراض آنها بوده است.

شریعتمداری افزود:‌ تعجب آور است که اگر مخاطب این تذکر کیهان است چرا خبر آن در سایت هاى داخلى و خارجى منتشر شده و فقط کیهان از آن بى‌خبر است.

در حالی که تقریباً تمام روزنامه‌ها و نشریات کشور مشغول ثناگویی توافق وین بوده و هیچ ورودی به محتوا  و ماهیت آن نمی‌کنند، برنتافتن معدود صداهای متفاوت و تلاش برای خاموش کردن آنها به جای پاسخگویی مستدل و منطقی به سوالات و نقدهای فنی جای تامل دارد.

و بالاخره باید گفت اگر برجام از قوت کافی برخوردار است چه نیازی به بستن دهان منتقدین؟!


ویدیو : واکنش کیهان به تذکر دولت +عکس