واکنش کشورهای همجوار به اظهارات نابخردانه ی فردی که دوست دارد "کاندیدای ریاست جمهوری" باشد! :



مرد متولد مرداد چه زنی را دوست دارد , دوست خوب چه خصوصیاتی دارد , یک دوست خوب چه ویژگی هایی دارد

واکنش کشورهای همجوار به اظهارات نابخردانه ی فردی که دوست دارد "کاندیدای ریاست جمهوری" باشد!

ظاهراً این فرد از هر فرصتی برای مطرح شده و دیده شدن استفاده می کند، اما همواره چندان جدی گرفته نمی شود . هر چند اظهارات اخیر او با واکنش تند کشورهای همجوار مواجه شده است، چرا که او اولاً یک روحانیست و برخی (عامدانه یا سهواً) او را آیت الله می خوانند، ضمن انکه منتسب به یک خانواده مهم سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است.

انتخاب  : اظهارات حجت الاسلام محمدباقر خرازی که خود را به عنوان رییس تشکیلات "حزب الله ایران" (که از اساس سابقه و فعالیتش نامشخص است) و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کند، باعث واکنش برخی کشورها شد.

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند، این فرد به دلیل آنکه فرزند آیت‌الله سید محسن خرازی (عضو مجلس خبرگان رهبری)، برادر محمدصادق و برادرزاده کمال خرازی است، گاهی سخنانش به دلیل انتساب به این افراد، جدی گرفته می شود.

خرازی گفته بود : با غربی‌ها به معامله خواهیم پرداخت و آن‌ها را وادار خواهیم کرد همان‌گونه که پس از ۹۹ سال گسست الحاق هنگ کنگ به چین را پذیرفتند، باید با عمل به قرارداد ترکمنچای که ۹۹ سال از آن گذشته، سرزمین‌های شمالی را شرعا به ایران بازگردانیم"

به گفته تحلیلگران، وی که در تلاش است با این اظهارات، احساسات ملی گرایانه ی حاضرین و مستعمان سخنانش را جلب کند ، اصلاً توجهی به اهمیت چنین سخنانی آن هم در چنین شرایط مهم بین المللی ندارد!

ظاهراً این فرد از هر فرصتی برای مطرح شده و دیده شدن استفاده می کند، اما همواره چندان جدی گرفته نمی شود . هر چند اظهارات اخیر او با واکنش تند کشورهای همجوار مواجه شده است، چرا که او اولاً یک روحانیست و برخی (عامدانه یا سهواً) او را آیت الله می خوانند، ضمن انکه منتسب به یک خانواده مهم سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است.

شنیده شده ، این فرد در سال 84 نیز کاندیدا شده ، اما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

تاجیکستان: این فرد ، بی خبر است

وزارت امور خارجه‌ی تاجیکستان در ارتباط با اظهارات آیت‌الله خرازی بیانیه‌ای در تارنمای خود منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:«اظهارات وی که از خانواده‌ی وزیر سابق خارجه‌ی ایران می‌باشد، باعث تعجب و تاسف محافل گوناگون فرهنگی، سیاسی و جمعیتی تاجیکستان شده است.»

در بیانیه وزارت امور خارجه تاجیسکتان اظهارات خرازی مداخله در امور داخلی کشوری مستقل تلقی شده و گفته می‌شود که این روحانی "بی خبر از وضع واقعی امروزی منطقه، جهان و نظام حقوقی" است.

آذربایجان: واکنشی نداریم

المان عبدالله‌اف، سخنگوی وزارت خارجه‌ی جمهوری آذربایجان در پاسخ به خبرگزاری اینترفاکس توضیح داده است که "دولت مطبوعش قصد ندارد در مقابل چنین اظهارات نامعقولی موضع‌گیری کند".

اما علی احمد اف دبیر اجرایی حزب حاکم آذربایجان در در گفتگویی با روزنامه‌نگاران در واکنشی تند به گفته‌های خرازی گفت: «بیانات این نامزد ریاست جمهوری ایران نشان می‌دهد که وی اندیشه‌ی آزاد و مستقلی ندارد.

وی در ادامه برای نقض سخنان خرازی، اظهارات توهین آمیزی در مورد ایران مطرح کرده است.

واکنش سفیر ایران

در همین حال، اظهارات نابخردانه این فرد، باعث واکنش سفیر ایران در ارمنستان نیز شده است.

عصر ایران به نقل از خبرگزاری آ پ آ جمهوری آذربایجان گزارش داده است: سفیر ایران در ارمنستان گفت دولت ایران یکپارچگی سرزمینی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تاجیکستان را تایید و مورد احترام قرار می دهد.

مطبوعات ارمنستان نوشته اند: سفیر ایران در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات آیت الله محمد باقر خرازی درباره پیوستن کشورهای تاجیکستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان به ایران گفت: همانگونه که می دانید، خرازی ، یک روحانی است و هیچ سمت حکومتی در ایران ندارد. ایران کشور آزادی است و هر کسی می تواند درباره آنچه که فکر می کند و در ذهن دارد سخن بگوید.

وی افزود: موضع رسمی ایران در برابر مسائل سیاست خارجی تنها از طریق رهبری، رئیس جمهور، وزیر خارجه بیان می شود و دیگر اظهارات معتبر نیستند./انتخاب

 


ویدیو : واکنش کشورهای همجوار به اظهارات نابخردانه ی فردی که دوست دارد "کاندیدای ریاست جمهوری" باشد!