واکنش مدیر مسئول کیهان به توزیع سبدکالا : شریعتمداری گفت: توزیع سبد کالا نشان ...


شریعتمداری گفت: توزیع سبد کالا نشان داد تدبیری در کار نبوده است و در دوران جنگ که اقتضائات خاص خود را داشت نیز کالاها اینگونه توزیع نمی‌شد و این موضوع نشان داد تجربه مفیدی در این زمینه وجود نداشته است. خبرگزاری فارس: حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: امروزه دشمن چه از بیرون و چه دنباله‌های آن در درون سعی می‌کنند فضایی را ایجاد کنند که به نفع خودشان باشد و سعی می‌کنند تابلوهای راهنما را عوض کنند و فضا را به گونه‌ای برای مردم شکل دهند که انگار نه انگار نیروهای حزب‌الهی و بسیجی و فداکاران نظام حضور دارند و اصرار دارند اینان را اندک جلوه دهند.

وی افزود: این جریان تلاش می‌کند افرادی که پایه اصلی و گسترده انقلاب و نظام هستند را در انزوا قرار دهند. البته ما باید مراقب باشیم که فریب این فضا را نخوریم. این که فلانی پیام را دریافت نکرده و اینکه این کشتی را ناخدای دیگری آمرده است،همه حرف است. اگر این فضا باور شود افراد به انفعال می‌افتند مهم آن است که پرچم عقیده‌مان برافراشته باشد. و موثرترین راه مقابله با این ترفند نیز برافراشتن پرچم است و وقتی این پرچم بلند شود افراد دور آن جمع می‌شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به جریانات سیاسی موجود در کشور گفت: شما در ایران جریانی را مشاهده می‌کنید که چندین بار تابلو عوض کرده است. زمانی وضعیت نوستالژیک پیدا می‌کند و تابلوی دوم خرداد را بالا می‌برد. مدتی دیگر ایجاد تغییر احساس می‌کند و تابلوی اصلاحات را بالا می‌برد، وقتی قرار می‌شود با آن طرف مرزها ارتباط برقرار کند تابلوی دموکراسی خواهی را علم می‌کند و وقتی به نتیجه‌ای نمی‌رسد تابلوی خط امام را که پایین آورده بود دوباره بلند می‌کند و سؤال اینجاست که افرادی که عکس امام را پاره می‌کنند چگونه می‌توانند پرچم خط امام را بالا ببرند.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به لزوم تعریف معنای اعتدال گفت: خاتمی در آخرین سال ریاست جمهوری‌اش گفت که باید اصلاحات تعریف شود. در حالی که این کار را اینان باید اول انجام می‌دادند همین قضیه در خصوص اعتدال نیز صدق می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جنگ تابلوها، عرصه جنگ خاص است، گفت: ما الگو و دستورالعمل و نقشه راهی داریم که طبق آن پیش می‌رویم و حضور مردم در 22 بهمن نیز در همین راستاست. دشمن می‌فهمد که 22 بهمن چیست ولو آنکه بدان اشاره نکند و با حضور مردم در 22 بهمن بسیاری از تابوها شکست و حال آنکه ما اینقدر فراوان هستیم به همین نسبت باید تابلوهایمان وجود داشته باشد.

حسین شریعتمداری در ادامه سخنان خود با اشاره به 3 نگاه موجود در ایران به آمریکا گفت: عده‌ای اعتقاد دارند آمریکا ابرقدرت است و باید در مقابل آن کوتاه بیاییم. گروهی دیگر اعتقاد دارند همه‌چیز ما در رابطه با آمریکا و کنار آمدن با آن خلاصه می‌شود و این افراد با انقلاب سر سازگاری ندارند و دیدگاه‌هایشان با آمریکایی‌ها همخوانی دارد. گروه سوم نیز توده‌های میلیونی مردم انقلابی هستند که آمریکا را دشمن می‌دانند و این موضوع برایشان اثبات شده است و معتقدند از آمریکا جز دشمنی نمی‌توان چیز دیگری انتظار داشت.

وی ادامه داد: جریانی که همخوانی فکری با آمریکا دارد از ابتدای انقلاب حضور کمرنگی داشته است اما در مسیر حرکت خود با جریان اول گره خوردند ولی همچنان جریان غالب نیستند و دشمنی‌های آشکار آمریکا به آنان فرصت و اجازه پوشش نمی‌دهد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه اظهار داشت: قبل از سفر روحانی به نیویورک 2دیدگاه نسبت به آمریکا وجود داشت. عده‌ای اعتقاد داشتند که باید به آمریکا اعتماد کرد و مسائل اقتصادی نیز با سیاست خارجه حل می‌شود. عده‌ای دیگر نیز معتقد بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: وقتی روحانی می‌خواست به نیویورک سفر کند بنده به وزرا گفتم که انگار تمام دولت به یک وزارتخانه تبدیل شده و آن هم با نام تعامل با آمریکا. اما ما دیدیم بعد از این سفر و مذاکرات ژنو و برخورد آمریکایی‌ها با ما آن تصور اولیه شکست و آشکار شد آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص به کارگیری افراد باتجربه در دولت گفت: به کار گیری افراد باتجربه خوب است ولی باید دید اینان در چه کاری تجربه دارند و آیا سابقه درخشانی داشتند یا خیر. آیا کارگزاران در دوران خودشان موفق بوده‌اند که حال دوباره بر سر کار آمدند و یا کسانی که در دولت اصلاحات حضور داشتند سوابق درخشانی داشتند که حال آن تجارب را دوباره به کار گیرند.

شریعتمداری به پیرامون توزیع سبد کالا اشاره کرد و گفت: توزیع سبد کالا نشان داد تدبیری در کار نبوده است و در دوران جنگ که اقتضائات خاص خود را داشت نیز کالاها اینگونه توزیع نمی‌شد و این موضوع نشان داد تجربه مفیدی در این زمینه وجود نداشته است.

شریتعمداری در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص نسبت هاشمی با دولت نیز گفت: کارگزاران و در راس آنان آقای هاشمی و اصلاح طلبان اصرار دارند دولت را برخواسته از خودشان بدانند و می‌خواهند بگویند که اگر حمایت هاشمی و خاتمی نبود روحانی رای نمی‌آورد اما این برداشت غلطی است چرا که اصلاح‌طلبان کاندیدای اصلی‌شان عارف بود و او را وادار به کنار کشیدن کردند.

وی افزود: هاشمی نیز یک بار به عنوان نامزد ریاست جمهوری در سال 84 حضور یافت که رای نیاورد و یک اشتباه بزرگی که روحانی مرتکب می‌شود این است که عقبه خود را در کارگزاران و طیف اصلاح طلبان تعریف می‌کند. در حالی که آنان به ریاست جمهوری روحانی به عنوان یک پل نگاه می‌کنند. چرا که در کارها و فعالیت‌هایشان عجله دارند و وقت را ذیق می‌دانند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: کارگزاران و اصلاحاتی‌ها می‌دانند که اساس نظام به گونه‌ای است که نظام سرمایه‌داری را نمی‌پذیرد و این دو جریان می‌داند که جایگاهی در چارچوب نظام ندارد و دیدگاه‌هایشان با ساختار نظام و با نگاه مردم به این ساختار انطباق و همخوانی ندارد. به همین خاطر زمان را کوتاه می‌بینند. و البته این دو جریان ضربه خوردن هاشمی نیز برایشان مهم نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی پیرامون سرانجام توافق ژنو گفت: ما در توافقنامه هسته‌ای‌مان چیزی به دست نیاوردیم و مشاهده می‌کنیم که آمریکا نیز بسیار نگران نقض توافقنامه از طرف ایران است. تا جایی که گزینه نظامی را روی میز می‌گذارد.

وی تصریح کرد: البته دستاورد ارزشمند این توافقنامه این است که دیرباوران و نسل‌های تازه ما متوجه شدند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و ما باید نگاه‌مان به درون باشد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای گفت: حرف ما این بود که دشمن با ما طبق چارچوب NPT تعامل نمی‌کند و مسئله هسته‌ای بهانه است. آنان در اجلاس پاریس به ما گفتند که شما تضمین عینی دهید که به دنبال بمب اتم نیستیم ما نیز تضمین قطعی و محکمی می‌دهیم که پرونده هسته‌ای شما به حالت عادی دربیاید.

شریعتمداری افزود: آنان بعد از سه ماه اعلام کردند که بهترین تضمین این است که جمهوری اسلامی از فعالیت هسته‌ا‌ی‌اش دست بکشد که بعد از آن به دستور رهبری فعالیت‌های هسته‌ای‌مان دوباره شروع به کار کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا و غرب به چند دلیل حاضر نیستند برنامه پرونده هسته‌ای ما به پایان برسد. اول آنکه اساسا مسئله هسته‌ای بهانه‌ای برای تحریم‌هاست. خود کارشناس آمریکایی اعلام کرده است که مشکل اصلی آمریکا با ایران این است که نشان داده می‌شود با آمریکا در تخاصم بود و به بزرگترین قدرت منطقه‌ای نیز تبدیل شد.

وی افزود: دلیل دیگر این است که اگر غرب و آمریکا بعد از 10 سال چالش هسته‌ای با ما به خواسته‌های جمهوری اسلامی تن بدهد یک الگوی دیگر برخواسته از مقاومت به دنیا تزریق کرده و این موضوع کابوس آمریکاست.

شریعتمداری افزود: تقابل بین حق و باطل همیشه بوده و الان هم وجود دارد، تابلوها عوض شده و تا اعتدال تعریف نشده نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد.

وی در رابطه با تنش‌زدایی افزود: ما ایجاد کننده تنش نبودیم و واقعیت این است که موجودیت ما موقعیت آنها را به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: دولت نباید منتقدین را کم‌سواد بدانند باید نظر منتقدین را با موافقان کنار هم بگذارد و از نظرات خوب آنها استفاده کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: اگر شما در مقابل باج‌خواهی دشمن سکوت کنید نمی‌توانید بگوییم تنش‌زدایی کردیم و این موضوع وادادگی محسوب می‌شود.

شریعتمدای با اشاره به اینکه شاملو جاسوس نازی‌ها بود، خاطرنشان کرد: بعضی از نشریات از شاملو می‌نویسند یا از صادق هدایتی که آدم کثیفی بود و هدفشان این است که بگویند فضا عوض شده و بگویند که دیگران دچار انفعال شده‌اند که در رابطه با این موضوع باید پرچم‌های خود را بالا بیاوریم و واقعیت‌ها را برای مردم و افکار عمومی بگوییم.

وی با بیان اینکه دید درستی از نقشه راه داشته باشیم تصریح کرد:‌ همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید نقشه راه در دست‌مان باشد تا گمراه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: برای آمریکا افرادی مثل شاه فسیل زنده هستند و به خاطر اینکه افراد دیگری که در منطقه دارند از دست ندهند مجبورند افرادی مانند شاه را تحویل ندهند هر چند که برایشان هزینه داشته باشد.
 
شریعتمداری اظهار داشت: اصحاب فتنه به مجرد اینکه دست آنها به جایی می‌رسد و وصل می‌شوند شروع می‌کنند به قلع و قمع کردند همانطور که نمونه‌اش را مشاهده می‌کنیم.


وی گفت: باید آرمان‌ها را با صدای بلند فریاد بزنیم و تابلوهای خود را بلند کنیم و تاکید بر آرمان‌ها و مطالبات می‌تواند حرکت سیاسیون را اصلاح کند.

وی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: در این مورد خطوط اصلی را مقام معظم رهبری مشخص می‌کند ولی در جزئیات دخالت ندارد ولی اگر بخواهند فعالیت هسته‌ای ما را تعطیل کنند و برای دانشمندان ما لیست سیاه درست کنند چنین چیزی را نخواهیم پذیرفت هر چند که بعضی‌ها اصرار داشته باشند ما این موضوع را قبول کنیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: ما ظرفیت‌های زیادی داریم ولی آنها را به کار نمی‌گیرم و اگر از آنها استفاده کنیم به هیچ وجه دست نیاز به سمت دشمنان دراز نخواهیم کرد.

وی در ادامه به حضور گسترده مردم در 22 بهمن اشاره کرد و گفت:‌باید از این پشتیبانی مردم که در 22 بهمن دیدیم استفاده کنیم.

شریعتمداری در ادامه در پاسخ به یک سؤال در مورد مفاسداقتصادی گفت: دلیلی ندارد که این همه بودجه میلیاردی در کشور وارد شود و مردم باید بدانند که هر جا ثروت خیلی زیادی هست در کنارش حقی ضایع شده وجود دارد و باید کاری اساسی شود تا جلوی فساد اقتصادی را بگیریم.

وی در خاتمه تصریح کرد: حاکمیت سرمایه در ایران امکان‌پذیر نیست ولی نباید سرمایه در بخش‌هایی از امور جاری کشور حاکمیت پیدا کند و سرمایه‌داران و کلان سرمایه‌داران و مرفه‌هان بی‌درد نباید بیشترین ثروت عمومی را به غارت ببرند.


ویدیو : واکنش مدیر مسئول کیهان به توزیع سبدکالا