واکنش مبعلی به احتمال بازگشت به استقلال : نفت در لیگ پانزدهم نتایج خوبی به ...


نفت در لیگ پانزدهم نتایج خوبی به دست نیاورده و خیلی‌ها از جمله کادر فنی نفت تهران غیبت ایمان مبعلی را علت اصلی افت تیم می‌دانند. روزنامه ایران ورزشی: مبعلی که از همان هفته‌های ابتدایی دچار مصدومیت شدیدی شده بود، در بازی تدارکاتی مقابل صبا به ترکیب این تیم بعد از حدود ۳ ماه بازگشت. او توانست تنها پاس گل تیمش را هم بدهد. البته نکته مهم‌تر مطرح شدن نام او برای پیوستن به استقلال است. ایمان مبعلی هافبک خلاق نفت تهران در مورد این شایعه و البته وضعیت خودش و نفت تهران توضیح می‌دهد:

بعد از نزدیک به ۳ ماه مصدومیت، بالاخره به ترکیب نفت راه پیدا کردی و توانستی برای این تیم بازی کنی.

خدا را شکر که دوباره شرایط بازی پیدا کردم. بازی بدی هم مقابل صبا انجام ندادیم. کلا در این بازی با دو ترکیب متفاوت بازی کردیم. یک نیمه یک تیم و نیمه دیگر ترکیب‌مان عوض شد. باید بگویم ترکیب اصلی‌مان نبود و با تشخیص منصوریان ۲۳ بازیکن در این بازی به میدان رفتند.

استرس نداشتی؟

کمی سخت بود. اگر بگویم استرس نداشتم دروغ است. درست است که بازی دوستانه بود ولی برای بازیکنی که بعد از مصدومیت شرایط حضور در میادین را پیدا می‌کند بازی دوستانه و رسمی فرقی نمی‌کند. وارد بازی که می‌شوی استرس در جریان بازی روی عملکردت تاثیر می‌گذارد.

قبل از بازی با دایی برخوردی داشتی؟

من با علی دایی مشکلی ندارم. اتفاقاتی در گذشته بوده و تمام شده. من دیگر به گذشته فکر نمی‌کنم. واقعا به دایی و تیمش تبریک می‌گویم. نتایج خیلی خوبی گرفتند و جزو مدعیان هستند.

شاید شنیده باشی دوباره نامت در لیست استقلال برای حضور در این تیم در نیم‌فصل به گوش می‌رسد.

من این موضوع را از طریق یکی از دوستانم شنیدم. باید بگویم من در جریان نیستم و کسی هم در رابطه با این موضوع صحبتی با من انجام نداده. من با تیم نفت قرارداد دارم و مربی من علیرضا منصوریان است. من بدون اجازه او یا باشگاه هیچ تصمیمی نمی‌گیرم.

با توجه به اتفاقاتی که دو سال پیش برایت افتاد و در آخرین روز نقل و انتقالات از استقلال جدا شدی شفاف بگو اگر به تو پیشنهاد بدهند به این تیم می‌روی؟

بستگی به شرایط دارد. آن اتفاق هم تمام شد. باید در شرایط قرار بگیری تا بتوانی تصمیم بگیری. استقلال همیشه بازیکنان بزرگی داشته. بازیکنان می‌آیند و می‌روند. مربی هم همینطور. تنها چیزی که می‌ماند نام استقلال است و هوادارانش. من از هیچ‌کس بابت آن اتفاقات ناراحت نیستم حتی از امیر قلعه‌نویی، چون مربی تحت هر شرایطی صلاح بازیکن را می‌خواهد و در همه موارد حق با اوست. قلعه‌نویی مربی من بوده و من برایش احترام خاصی قایلم.

با صحبت‌هایی که انجام دادی، به نظر می‌رسد خیلی دوست داری به استقلال برگردی.

استقلال تیم بزرگی است. من در این تیم خاطرات خوبی داشتم. به مقام نایب قهرمانی لیگ رسیدم. در دو دربی به پیروزی رسیدم و از این تیم بعد از چند سال دوباره لژیونر شدم و کلا خاطرات خوبی از این تیم داشتم اما الان با نفت قرارداد دارم و می‌دانم مسوولان نفت و علیرضا منصوریان همیشه خیر و صلاح بازیکنان‌شان را می‌خواهند.

مشکل مالی نفت برطرف شده؟

ما مشکلات زیادی در نفت داریم. بزرگترین مساله ما بحث مادی است که بازیکنان ما از ابتدای فصل تا حالا تنها ۱۰ درصد از مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند که ۳ درصد از آن‌هم به فدراسیون رسیده، فکر نمی‌کنم هیچ باشگاهی در ایران باشد که به بازیکنانش تا امروز فقط ۷ درصد از مبلغ قراردادشان را پرداخت کرده باشد. مشکلات مالی دست کادر فنی را هم‌بسته و کار آنها را سخت کرده. برای تیمی که پارسال در دو فینال حاضر بود و نتایج خوبی گرفت و در بازی‌های آسیایی هم اعتبار کسب کرد، این شرایط مالی اصلاً خوب نیست و روی روحیه بازیکنان هم تأثیر می‌گذارد چون معمولاً همسر و فرزند و پدر و مادر فوتبالیست‌ها از لحاظ مالی به آنها وابسته هستند و زمانی که مشکلات مالی به خانواده وارد می‌شود، در حقیقت این فشار به بازیکن می‌آید و همه‌چیز به هم می‌ریزد و مسلماً روی تمرکز بازیکن در بحث فنی هم تأثیر می‌گذارد. البته مدیریت و هیات‌مدیره در تلاش هستند که هر چه زودتر این مشکل را مرتفع کنند.


ویدیو : واکنش مبعلی به احتمال بازگشت به استقلال