واکنش سپاه به توهین به سیدحسن خمینی در 14 خرداد : پارسینه - سردار فضلی جانشین ...



پارسینه - سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حوادث 14 خرداد امسال، گفت: این حادثه تلخ و غیرالهی بود.

 

نخستین جلسه طرح و برنامه ستاد بزرگداشت بیست و دومین سالگرد ارتحال امام با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج، وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، اطلاعات، دفاع و مسوولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و همسر مکرمه و یادگاران گرامی ایشان، رحلت دکتر محمود بروجردی را تسلیت گفت و اظهار کرد: مرحوم بروجردی حقیقتا یکی از منسوبین بزرگوار، فرهیخته، اندیشمند، همراه و همگام با امام(ره) و انسانی که اخلاق کریمه‌اش مثال زدنی بود. از ایشان جز صفا و اخلاق، وفاداری به ارزش‌ها و آرمان‌های امام چیز دیگری سراغ نداریم.

وی با اشاره به حوادث بزرگداشت امام در خرداد 89 گفت: مراسم بزرگداشت امام(ره) در سال 89 با وجود تهیه مقدمات بسیار خوب و شایسته و همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌های نظام و کشور، با رنج‌ها و دلخوری‌هایی همراه بود که دل همه مردم و مسوولان و علماء را رنجاند. امسال با ارائه طرح جامع امنیت و برنامه‌ریزی دقیق انتظاماتی انتظار داریم این اتفاق تکرار نشود. قطعا یکی از دغدغه‌های اصلی همه این است که زحمات طاقت فرسای عاشقان و خادمان امام به واسطه افراد خودسر برباد نرود.

وی افزود: تلاش کردیم برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند به راهکارهایی برسیم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام با اشاره دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حضرت امام(ره) و بیت ایشان، تاکید بر همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌ها در برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) و پرهیز از تکرار حوادث برگزاری مراسم سال 89 را خاطرنشان کرد.

وی با بیان این‌که «هدف مشترک همه دست‌اندرکاران نظام این است که بزرگداشت امام(ره) باید به شکل شایسته و در خور شان ایشان برگزار شود» اظهار کرد: مراسم بزرگداشت امام(ره) یک مراسم ملی و اسلامی، سیاسی و اعتقادی است و باید در فضایی آرام، دوستانه، صمیمانه و دور از تنش‌ها و تبعات ناخواسته برگزار شود و این مراسم مظهر وحدت همه نیروهای وفادار به امام راحل است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «روز 14 خرداد میراث بزرگ نظام است» خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین هدف ما این است که هر سال دستاوردهای متفاوتی از سال‌های گذشته داشته باشیم، قطعا سال آینده سالی متفاوت است، در خاورمیانه شاهد تحولات بزرگی هستیم که شبیه معجزه هست از کانون جوشان این تحولات آتش‌فشانی فوران کرد که نه تنها منطقه بلکه افکار همه دنیا را متوجه خود کرده است.

انصاری معتقد است: ما نمی‌توانیم به قاطعیت بگوییم که این اتفاق بزرگ حتما ثمره انقلاب اسلامی است اما می‌توانیم بگوییم که الگوی بسیاری از این اتفاقات، نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است بر ما تکلیف است که از این تحولات به طور شایسته بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان این‌که «امیدواریم تحولات خاورمیانه به گونه‌ای رقم بخورد که در پیام‌ها و دیدگاه‌های امام پیش‌بینی شده است» گفت: مراسم بزرگداشت امام فرصت بزرگی است که باید مطابق با سیاست‌های نظام و با دعوت کنشگران این تحولات بتوانیم از این سرمایه استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که «وحدت رویه در امور اجرایی امری حیاتی است» گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید با همت همه‌ساله خود تلاش کنند که این مراسم ملی، مردمی و خودجوش که متعلق به نظام است با نظم و دقت متمرکز برگزار شود.

دبیر ستاد بزرگداشت امام به تامین هزینه‌های ستاد اشاره و اظهار کرد: تامین هزینه‌های مراسم یکی از مهمترین مسائل ستاد است که با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، باید در این باره تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: تلاش داریم فضایی فراهم آوریم که همه علاقمندان به امام با هر نوع گرایش و سلیقه‌ایی، با خیال راحت و با آرامش تمام در مراسم شرکت کنند، اما ما باید مراقب خطرات روزافزونی که متوجه نظام است، باشیم ضمن این‌که باید با وحدت‌رویه و پیروی از برنامه‌های ستاد مرکزی ارتحال حضرت امام تلاش کنیم که از هرگونه آسیبی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر وحدت رویه در امور فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه‌ای ستاد گفت: مباحث فرهنگی و تبلیغاتی به نوعی از مهمترین مباحث ستاد بزرگداشت امام است. باید به اثرگذاری موثر فرهنگی توجه کنیم. از صداوسیما و دستگاه‌های تبلیغاتی می‌خواهیم با محوریت سیاست‌های فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام، این مراسم بزرگ را پوشش دهند.

انصاری هم‌چنین با بیان این‌که «با توجه به تحولات جاری منطقه، ستاد خارجی از اهمیت و حساسیت مهی برخوردار است» گفت: باید انتظار افرادی که هم‌اکنون با تحولات جدید خاورمیانه درگیر هستند و علاقمند به امام هستند، برآورد و نیازهای آن‌ها را رصد کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم.

وی با اشاره به این‌که «همه اقشار کشورمان در مراسم بزرگداشت امام حضور می‌یابند» گفت: انتظار داریم طرح جامع امنیت و انتظامات مراسم بزرگداشت امام توسط مسوولان ذی‌ربط تهیه و ابلاغ گردد.

وی اظهار کرد: در بندهای مختلف برنامه پنجم توسعه که از سال آینده شروع می‌شود، در چندین بند به ترویج اندیشه‌های امام تاکید شده است که با توجه به همین برنامه، دستگاه‌های اجرایی باید به این مساله بودجه مناسب اختصاص دهند.

در این جلسه سردار فضلی با اعلام آمادگی کامل سپاه پاسداران برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام گفت: مراسم به یاری خداوند با محوریت بیت امام و یادگار گرامی ایشان با قدرت تمام برگزار خواهد شد.

وی درباره حوادث 14 خرداد 89 اظهار کرد: ما اظهار ناخشنودی خودمان از جانب فرمانده سپاه و همه فرماندهان و اعضای سپاه را از حادثه تلخ 14 خرداد اعلام می‌کنیم. آن حادثه تلخ بود هیچ کس تایید نمی‌کند کار، کار غیر الهی بود که باید به صورت دقیق واکاوی شود.

در این جلسه حسینی دبیر بخش دانشجویان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام، مهندس قدمی رییس سازمان مدیریت بحران کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی معاون پژوهشی موسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی و نمایندگان دیگر دستگاه‌ها در سخنانی به بیان دیدگاه و پیشنهادات خود پرداختند..../عصر ایران


ویدیو : واکنش سپاه به توهین به سیدحسن خمینی در 14 خرداد