واکنش دولت به آمار مصرف الکل در ایران : وزارت بهداشت با رد آمار منتشر شده در ...


وزارت بهداشت با رد آمار منتشر شده در برخی رسانه ها در خصوص مصرف مشروبات الکلی اعلام کرد: این آمار صحیح نیست. خبرگزاری ایرنا: وزارت بهداشت با رد آمار منتشر شده در برخی رسانه ها در خصوص مصرف مشروبات الکلی اعلام کرد: این آمار صحیح نیست.

این وزارتخانه در گزارش خود افزوده است: پیرو انتشار اخباری مبنی بر مصرف الکل درکشور به نقل از دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت که با ارایه آمار وارقام غیر واقعی در برخی از رسانه ها همراه بود به اطلاع می رساند برغم افزایش پدیده قاچاق، آمار ارایه شده به نقل از او صحیح نیست که به احتمال زیاد بطور سهوی درج شده است.

این گزارش خاطرنشان کرده است: بدیهی است با توجه به حوزه ماموریتی معاونت بهداشت، صرفا تاکید بر سوء مصرف و تاثیرات مخرب الکل بر سلامتی مدنظر بوده است که این امر خود موجب نگرانی در خصوص عوارض و آسیب های حاد و مزمن ناشی از مصرف الکل بر ارگان های حیاتی بدن خواهد بود.

این گزارش تاکید کرده است: مقادیر ذکر شده در رسانه ها در خصوص میزان مصرف الکل مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

به گزارش ایرنا، رسانه ها چند روز پیش به نقل از علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست با مسوولان نیروی انتظامی از مصرف سالانه 420 میلیون لیتر الکل در جامعه خبر داده بود که اکنون این آمار از سوی وزارت بهداشت رد شده است.


ویدیو : واکنش دولت به آمار مصرف الکل در ایران