واکنش تهران به اظهارات وزیر امور خارجه عراق : سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ...


سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره اظهارات منتشر شده به نقل از زیباری گفت: ادعاهای واهی ارسال سلاح از ایران به سوریه توسط کسانی مطرح می‌شود که تروریست‌ها و عنـاصر قانـون گریـز را علیه مردم و حکومت سوریه آموزش داده و مسلح می‌کنند. خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره اظهارات منتشر شده به نقل از زیباری گفت: ادعاهای واهی ارسال سلاح از ایران به سوریه توسط کسانی مطرح می‌شود که تروریست‌ها و عنـاصر قانـون گریـز را علیه مردم و حکومت سوریه آموزش داده و مسلح می‌کنند.

 سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق مبنی بر امکان حمل سلاح به سوریه توسط ایران از آسمان عراق، گفت: تاکنون دولت عراق نسبت به بازرسی اعلام نشده برخی هواپیماهای ایرانی عازم سوریه اقدام کرده که در همه موارد رسماً اعلام شد این هواپیماها فاقد هرگونه تجهیزات نظامی بوده و در برخی موارد هم گفتند صرفاً حامل کمک‌های غذایی و دارویی بوده است. این موضعی بود که چند بار از سوی مقامات عالی‌رتبه دولت عراق و تیم بازرسی کننده اعلام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: ادعاهای واهی ارسال سلاح از سوی ایران به سوریه توسط کسانی مطرح می‌شود که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده تروریست‌ها و عنـاصر قانـون گریـز را در سوریه علیه مردم و حکومت این کشور آموزش داده و مسلح می‌کنند و با حمایت از جنگ و خون‌ریزی در سوریه بر خلاف خواست جامعه بین‌المللی که به دنبال راه‌حل سیاسی است مانع تراشی می‌کنند.


ویدیو : واکنش تهران به اظهارات وزیر امور خارجه عراق