واکنش تند اتحادیه عرب به حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق :  اتحادیه عرب با صدور ...



جنگ ترکیه و عراق , الحشد الشعبی رسما بخشی از نیروهای مسلح عراق شد , ترکیه عراق موصل

 اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای از ترکیه خواست تا هرچه سریع‌تر نیروهای خود را بدون هیچ قید و شرطی از عراق خارج کند و این اقدام را بار دیگر نه تنها در عراق در هیچ کشور عربی دیگری تکرار نکند.

به گزارش الجزیره، نشست روز گذشته وزرای خارجه اتحادیه عرب که در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار شد با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد که در آن ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک عراق "تهدیدی برای امنیت ملی اعراب" به حساب آمده است و از آنکارا خواسته شده تا هرچه سریعتر نیروهای خود را از شمال عراق خارج کند.

وزرای خارجه اتحادیه عرب تاکید کردند که ورود نیروهای ترکیه‌ای نقض حاکمیت ملی عراق است و باید علاوه بر خارج کردن نیروهای خود از این کشور عربی در آینده نیز هیچ گاه چنین اقدامی را تکرار نکند "حال آنکه بهانه و دلیل برای انجام این کار هر چیزی که می‌خواهد باشد."

ابراهیم جعفری،‌ وزیر خارجه عراق پس از این نشست گفت: پیروزی بسیار بزرگی در زمینه وحدت جهان عرب درمقابل ترکیه به دست آوردیم. عراق هرگونه نقض حاکمیت خود از سوی ترکیه را محکوم می‌کند و این موضع بغداد درباره هر کشور عربی یا دیگر کشورها در سطح جهان نیز صدق می‌کند.

وی گفت: ما خواهان ادامه روابط خوب با ترکیه هستیم و پس از خروج نیروهای آنکارا فصل جدیدی از روابط ما آغاز خواهد شد. اما اگر آنکارا همچنان به اقدامات خود ادامه دهد ما نیز از ابزارهای خود استفاده می‌کنیم.

در نشست اتحادیه عرب حاضران همچنین ربوده شدن چند شهروند قطری در جنوب بغداد را نیز محکوم کرد و از دولت عراق خواست تا به مسئولیت خود در قبال این افراد عمل کند.

وزرای خارجه اتحادیه عرب همچنین آنچه را که "دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی" خواندند را نیز محکوم کردند و آن را نقض قوانین بین المللی درباره روابط میان کشورها خواندند.

وزرای خارجه اتحادیه عرب در بخش دیگری از بیانیه خود از لیبیایی‌ها نیز خواستند تا هرهه سریعتر توافق به دست آمده در مراکش را که پنج شنبه گذشته میان گروه‌های مختلف لیبیایی امضا شد اجرایی کند و دولت وحدت ملی تشکیل دهد.


  اخبار بین الملل  -  ایسنا


ویدیو : واکنش تند اتحادیه عرب به حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق