واکنش به نظر یک هنرمند درباره مهناز افشار : نکته عجیب اما این است که قشر روشنفکر ...


نکته عجیب اما این است که قشر روشنفکر و هنرمند هم به این جریان دامن زد. مرضیه برومند، کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون و تئاتر در یک اشاره غیرمستقیم درباره مهریه مهناز افشار گفته بود که این پول می تواند کمک به تئاتر باشد.



روزنامه هفت
صبح: دور از انتظار نبود که ماجرای ازدواج مهناز افشار با پسر معاونت سابق مطبوعاتی آنقدر حاشیه ساز شود. بعد از انتشار عکس این زوج سر سفره عقد که خطبه شان را هم سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران خوانده بود، شبکه های اجتماعی پر شد از اظهارنظرها درباره این زوج و سایت ها هم شروع به شایعه پراکنی در مورد میزان مهریه و سن و سال عروس و داماد کردند.

نکته عجیب اما این است که قشر روشنفکر و هنرمند هم به این جریان دامن زد. مرضیه برومند، کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون و تئاتر در یک اشاره غیرمستقیم درباره مهریه مهناز افشار گفته بود که این پول می تواند کمک به تئاتر باشد.

برومند بعدتر در اظهارنظر صریح تری گفت: «این خانم به من پیغام داده بود که مهریه من 10 شاخه گل نرگس است که اگر شما را اذیت می کند، آن را هم تقدیم تئاتر ایران می کنم. من هم برایش پیغام فرستادم که نیازی به این گل ها ندارم. اگر می خواهید به تئاتر ایران کمک کنید آن بنز زیر پایتان با بفروشید و پولش را به حساب خانه تئاتر واریز کنید.»

حالا مهدی کرم پور، کارگردان سینمای ایران که سر دو فیلم «چه کسی امیر را کشت؟» و «پل چوبی» با مهناز افشار همکاری کرده، در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی نامه ای خطاب به مرضیه برومند نوشته و از او خواسته به حریم خصوصی آدم ها احترام بگذارد و اجازه بدهد همچنان کارگردان محبوب فیلم های کودکی مان باشد. متن نوشته کرم پور به این شرح است:

اینجا سرکشی، اظهار نظر و دخالت در خصوصی ترین لحظات زندگی دیگری، یک معضل فرهنگی است. به حکومت ها و ایدئولوژی و جناح بندی های سیاسی هم ربطی ندارد.

مثل صدها مورد روزمره ای که همه مان مثال داریم... مثل بسیاری لحظات عمومی تجاوز به حریم شخصی هنرمندان و ورزشکاران و سیاستمداران و اساتید و دانشجویان و جوانان توسط همین مردم نازنین و تحصیلکرده... مانند هزاران مورد آشکار تعدی در معابر عمومی؛ به لباست، پوششت، عقیده ات...

حساب سایت های مغرض سیاسی با نقاب ارزشی و آزادیخواهی که سر جا ... اما ما که خیلی وقت ها فردی یا گروهی قربانی این رفتاریم، در موقعیتی دیگر، بدترین مرتکبین و شنیع ترین مهاجمینش می شویم، بی توجه و نادانسته شاید.

مهناز افشار با یاسین رامین در کمال صحت عقل و سلامت تن ازدواج کرده اند. مع الوصف مخالفت خیلی ها (از جمله پدر داماد و سیاسیون افراطی و سایت های این ور و آن ور) با هم خوشبختند و هم را دوست دارند و حالا قند سوژه روزنامه های زرد و محافل خصوصی عوام و شوربختانه خواص شده اند.

خطبه عقدشان را هم سید محمد خاتمی خواند و به عکس اطلاع رسانی نادرست خانم مرضیه برومند، من به شما می گویم که پرده پوشی هم در کار نبود و آقای خاتمی کاملا عروس و داماد و خانواده هایشان را خوب می شناخت و پذیرفته بود و ... حال همه هم خوب بود.

از دیگران کمتر انتظار است، متاسفانه. اما خواستم برای حرف های دنباله دار کارگردان محبوب کودکی مان بنویسم؛ از شما بعید است که به بهانه بودجه اندک تیاتر با نشر اطلاعات غلط از مهریه این و اتومبیل زیر پای آن و سهم خواهی از نصف قیمت آنها به نفع تیاتر! برای نمایش خود و شاید تبلیغ کار جدید پرطمطراق میلیاردی تان با روش های پوپولیستی، عکس مار بر تخته بکشید. هر دوی این بچه ها می توانستند فرزندان شما باشند.

برای حل مسئله از روابط نزدیک و حمایت های بی دریغ شخصیت های سیاسی حاضر بر پشت صحنه یک کار عروسکی (شهر موش های 2) که با آن تبلیغات مفصل توانایی های ویژه تان بر ما مبرهن است، مایه بگذارید و به ما نشان بدهید که چقدر در اعمال اصول و انجام نظریات خود ثابت قدمید.

همه، چنان که می نماییم باشیم و شما هم با خاطرات خوش کودکی ما بازی نکنید. لطفا.


ویدیو : واکنش به نظر یک هنرمند درباره مهناز افشار