واکنش به خبر قطع عمدی سخنرانی روحانی : مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت ...


مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت خارجه اخبار و شایعات مربوط به پخش نشدن عمدی سخنرانی رییس جمهور کشورمان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را نادرست خواند. خبرگزاری ایسنا: مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت خارجه اخبار و شایعات مربوط به پخش نشدن عمدی سخنرانی رییس جمهور کشورمان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را نادرست خواند.

حمید بعیدی نژاد که به همراه هیات ایرانی در ترکیه به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی به سر می برد در مطلبی در کانال تلگرامی خود در واکنش به برخی خبرپراکنی ها مبنی بر قطع پخش مستقیم سخنرانی رییس جمهوری ایران در اجلاس نوشت: باز هم خبر نادرست یک فرد غیر مطلع دست مایه برخی سایتها شد که به حاشیه سازی نادرست در جریان دیدار و سخنرانی آقای دکتر روحانی در اجلاس سران کشورهای اسلامی بپردازند.

یک فرد غیرمطلع به مجرد آن که می بیند برنامه پخش مستقیم سخنرانی ها از تلویزیزن ترکیه قطع می شود، خبر می زند که تلویزیون ترکیه پخش سخنرانی آقای دکتر روحانی را قطع کرد و سپس این خبر نادرست توسط کسانی که در جریان هر سفری از ریاست جمهوری منتظر حاشیه سازی برنامه سفر هستند، با آب و تاب نشر داده می شود و عده ای هم بی خبر شروع به تحلیل های خبری و سیاسی اندر چرایی این امر مبادرت می کنند.

در نادرست بودن این خبر البته همین بس که عدم پخش برنامه از چند سخنران قبل از آقای دکتر روحانی آغاز گردید و اصلا ارتباطی به سخنرانی ایشان نداشت. اما پس چرا اصولا سخنرانی وزیر امور خارجه مصر، رئیس جمهور ترکیه و دبیر کل پخش شد و بعد برنامه پخش متوقف شد. برای توضیح این امر نیاز است که به رویه برگزاری اجلاس ها و کنفرانسهای رسمی بین المللی از جمله برنامه اجلاس سران کشورهای اسلامی دقت کنیم.

برنامه روز اول این اجلاس ها از دو قسمت تشکیل می شود که در قسمت اول که برنامه افتتاحیه نام دارد رئیس قبلی اجلاس رسما ریاست اجلاس را به رئیس فعلی تحویل می دهد و هر دو کشور سخنرانی رسمی انجام می دهند و سپس دبیرکل سازمان نیز سخنرانی می کند. برنامه افتتاحیه برنامه عمومی و باز است و نمایندگان رسانه ها می توانند در جلسه حاضر باشند. اما در قسمت دوم نمایندگان رسانه ها دعوت به ترک سالن اجلاس می شوند و سخنرانی نمایندگان کشورها در جلسه بسته آغاز می شود.


ویدیو : واکنش به خبر قطع عمدی سخنرانی روحانی