واکنش به خبر بازداشت 2 بازیگر در یک پارتی : رییس و بازرس انجمن بازیگران سینمای ...


رییس و بازرس انجمن بازیگران سینمای ایران به انتشار خبر بازداشت ۲ بازیگر سینما در یک میهمانی شبانه اعتراض کردند. پایگاه خبری پیام نو: رییس و بازرس انجمن بازیگران سینمای ایران به انتشار خبر بازداشت ۲ بازیگر سینما در یک میهمانی شبانه اعتراض کردند.

امین تارخ رییس انجمن بازیگران با اشاره بی نتیجه بودن تحقیقاتش درباره صحت وسقم این خبر گفت: «انتشاراینگونه اخبار عملی غیراخلاقی است و در صورت ادامه انتشار چنین خبرهایی از رسانه های انتشار دهنده شکایت می کنیم.»

امین تارخ رییس انجمن بازیگران سینمای ایران درباره انتشار خبر دستگیری دو سوپراستار سینما در رسانه ها اظهار کرد: من همین امروز این موضوع را پیگیری کردم و با هر جا تماس گرفتم به نتیجه ای نرسیدم. به عنوان رییس انجمن بازیگران معتقدم که این کار پسندیده ای نیست.

وی ادامه داد: اگر برای دوستان مطبوعاتی نجابت و شرف اهمیت دارد نسبت به همه چیز و همه کس این عکس العمل را نشان دهند نه این که خبری را تنها بر مبنای افزایش تیراژشان انتشار دهند. نمی دانم چنین خبرهایی از کجا و در چه فضاهایی منتشر می شود اما این شیوه پسندیده ای نیست. در ضمن این چه شیوه خبررسانی است که دو نفر در میهمانی شبانه دستگیر شدند به نام م. ک یا … چنین خبرهایی هیچ معنایی ندارد جز این که می خواهند صنف ما را بی ارزش کنند.

امین تارخ معتقد است که انتشار چنین خبرهایی به این سبک و سیاق کم کم تبدیل به سیاستی غیرحرفه ای برای سوء استفاده برخی افراد مانند حسودان و یا منتقدان به دستمزد بازیگران، می شود.

این بازیگر پیشکسوت با تاکید بر این که رسانه یار سینما است، تصریح کرد: این خبرها در شأن رسانه های مطبوعاتی نیست. همین دیشب بود که جشنی برای سینما و رسانه برگزار شد تا میان سینما و رسانه به لحاظ حرفه ای رابطه مستحکم تری شکل بگیرد. در حالی که چنین خبرهایی هم موجب آسیب رسانه و هم سینما می شود.

 این چه کار غیر اخلاقی است. مگر تیراژ یک رسانه و یا تعداد کلیک آن چقدر ارزش دارد که صنفی را بی حیثیت کنند. من اصلا درباره چند و چون ماجرا آن چنان تحقیقی که نیاز باشد انجام ندادم اما مطمئنم که ما بازیگری نداریم که تا این حد بی فکر باشد که در میهمانی شبانه با ۲۰ بطری  مشروب دستگیر شود.این نشانه کم توجهی رسانه ای است که آن را درج کرده است.

رییس انجمن بازیگران در پایان خاطرنشان کرد: من منبع خبر را نمی شناسم و خبر را در سایت ها دیدم اما به عنوان رییس انجمن بازیگران و یک بازیگر به شدت این حرکت را محکوم می کنم و چنانچه انتشار چنین خبرهایی ادامه یابد حتما از آن سایت یا نشریه شکایت خواهیم کرد.

فاطمه گودرزی: انتشار چنین خبرهایی باعث می شود مردم ما را در نقش هایمان باور نکنند

فاطمه گودرزی هم ضمن تایید زیان هایی که انتشار چنین خبرهایی به جامعه رسانه وارد می کند، گفت: به هر حال در همه جوامع آدم هایی که نام شناخته شده ای دارند مسوولیت بیشتری در قبال کارهایی که برعهده گرفتن و در برابر جامعه و جوانان دارند، باید بیشتر مراقب اعمال خود باشند. اما رسانه ای که چنین اخباری را منتشر می کند هم عمل غلطی انجام می دهد.

بازرس انجمن بازیگران سینمای ایران با تاکید بر این که هنرمندان باید در رفتار خود همه جوانب را در نظر بگیرند، بیان کرد: وارد شدن به عرصه بازیگری و شهرت مسوولیت سنگینی را به همراه می آورد که آن فرد دیگر برای خود نیست و باید همه جوانب را در رفتار خود در نظر بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که کسی قادر به تایید صحت و کذب این گونه خبرها نیست در نتیجه دلیل انتشار چنین خبرهایی که نمی توان به عنوان یک منبع موثق به آن ها استناد کرد چیست؟ گفت: انتشار چنین خبرهایی معمولا برای فروش بیشتر یا جذب تعداد بازدید کننده بالاتر است. شاید منافع دیگری هم در بین باشد که من اطلاع ندارم.

گودرزی به افرادی که چنین خبرهایی را منتشر می کنند پیشنهاد داد دست از نشر چنین مطالبی بردارند و تاکید کرد: انتشار این خبرها برای ما بازیگران و صنف ما آثار تخریبی دارد. اعتمادی را که مردم به بازیگران دارند با انتشار این اخبار از بین می رود و شاید زمانی که من نوعی، نقشی را در یک فیلم بازی کردم دیگر مردم من را در آن نقش باور نکنند.

بازیگران با آن چه مردم در نقش ها از آن ها می بینند، تفاوت دارند و مردم با شناختی که از هنرمند از طریق نقش هایش به دست آوردند هضم چنین خبرهایی برایشان سنگین می شود. اما من بیشترین مسوولیت را برعهده هنرمند یا فرد مشهور می دانم که مراقب رفتار خود باشد.


ویدیو : واکنش به خبر بازداشت 2 بازیگر در یک پارتی