واکنش ایران به تعطیلی سفارت کانادا در تهران : تعطیلی سفارت کانادا در تهران ...


تعطیلی سفارت کانادا در تهران از سوی این دولت در ادامه سیاستهای ضد ایرانی دولت کانادا و واکنش شتاب زده نسبت به شکست آشکار آن دولت در قبال برگزاری موفق اجلاس سران غیر متعهدها در تهران ارزیابی می شود . خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه، اقدام دولت كانادا در قطع روابط دیپلماتیك با ایران را غیر قابل توضیح دانست و گفت: حتما واكنش مناسبی به این اقدام دولت كانادا توسط دستگاه سیاست خارجی ایران داده خواهد شد.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان كرد: برگزاری بسیار موفق اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران با وجود فشارهای زیادی كه كشورهای غربی و بویژه دولت ایالات متحده آمریكا و هم‌چنین كانادا و رژیم صهیونیستی برای عدم حضور هیات‌های خارجی در كشور ما داشته‌اند و یا اصرار می‌كردند كه سران كشورها و سازمان‌های بین‌المللی در تهران حضور نیابند باعث عصبانیت این دولت‌ها شده است و نمی‌خواهند قبول كنند در نبرد تمام‌عیار دیپلماتیك شاهد شكست بسیار سنگینی شده‌اند.

دولت افراط‌گرای كنونی كانادا منافع خود را در نظر نمی‌گیرد و به دنبال پیاده كردن سیاست‌هایی است كه از طرف آمریكا، انگلیس و رژیم صهیونیستی دیكته می‌شود.

وی افزود: این كشورها می‌خواستند افكار مردم كشورهای غربی و كشورهای دیگر دنیا را به به سمتی منحرف كنند كه ایران كشوری است كه در انزوا به سر می‌برد. از پیشرفت‌ها به خاطر تحریم‌ها عقب افتاده است و یا مردم ایران به خاطر تحریم‌های دولت‌های غربی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

 با برگزاری بسیار خوب اجلاس سران در تهران و همیاری قابل تقدیر مردم كشورمان در برگزاری این اجلاس، این كشورها با وضعیت بدی مواجه شده‌اند و خودشان را در افكار عمومی مردم دنیا به‌ویژه كشورهای غربی نمی‌توانند پاسخگو ببیند و توضیحی برای اقدامات اشتباه و غیرحرفه‌ای خود كه توسط رسانه‌ها دنبال شد، ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاكید كرد: این‌گونه اقدامات در راستای تحت‌الشعاع قرار دادن پیروزی دیپلماتیك وسیع ایران در اجلاس سران عدم تعهد است.

مهمان‌پرست تصریح كرد: دولت فعلی كانادا نشان داده است كه دولتی افراط‌گرا و به شدت تحت تاثیر رژیم صهیونیستی است و اقداماتی كه دنبال می‌كند در جهت فشار آوردن به ملت ما و ایجاد مشكل برای اتباع ایرانی است. ما قبلا هم شاهد این‌گونه اقدامات غیرقانونی و غیردیپلماتیك كانادا در پیشقدم بودن برای تحریم‌های یكجانبه علیه بانك مركزی و مسدود كردن حساب‌های اتباع ایرانی و مختل كردن ارایه‌ی خدمات كنسولی به شهروندان ایرانی بوده‌ایم.

 همه‌ی این اقدامات به منظور ایجاد نارضایتی و فشار به ملت ما است و نشان‌دهنده‌ی این است كه دولت افراط‌گرای كنونی كانادا منافع خود را در نظر نمی‌گیرد و به دنبال پیاده كردن سیاست‌هایی است كه از طرف آمریكا، انگلیس و رژیم صهیونیستی دیكته می‌شود.

برگزاری بسیار موفق اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران با وجود فشارهای زیاد كشورهای غربی و به‌ویژه دولت ایالات متحده آمریكا باعث عصبانیت آنها شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشورمان تاكید كرد: حتما واكنش مناسبی به این اقدام خواهیم داشت و طی بیانیه‌ای در اولین فرصت دیدگاه‌های خود را اعلام می‌كنیم.

مهمان‌پرست در عین حال درباره‌ی انجام این اقدام از سوی كانادا گفت: بیشترین ژست مخالفت‌های سیاسی و اعمال تحریم‌های اقتصادی به صورت یكجانبه از طرف كشورهایی انجام می‌شود كه كمترین رابطه‌ی اقتصادی و تجاری را با آنها داریم. از این اقدامات تلاش می‌كنند بهره‌برداری سیاسی كنند، نه این‌كه در عمل فشاری را برای متوقف كردن فعالیت‌های ملت بزرگ ما ایجاد كنند.

وی در پایان تاكید كرد: ملت ما وقتی مشاهده می‌كند اقدامات غیرمنطقی و غیرعاقلانه‌ای از سوی برخی كشورها دنبال می‌شود و دشمنان آنها چنین اقداماتی را دنبال می‌كنند مطمئن می‌شوند كه راهی كه در پیش گرفته‌اند را مصمم‌تر ادامه دهند.


ویدیو : واکنش ایران به تعطیلی سفارت کانادا در تهران