واکنش اوباما به تعیین نخست‌وزیر عراق :  اخبار بین الملل - استقبال اوباما از ...



نخست وزیر عراق , ادعای داعش درباره ترور نخست‌وزیر عراق , نخست وزیر ترکیه


 اخبار بین الملل - استقبال اوباما از تعیین نخست‌وزیر عراق

باراک اوباما از تعیین نخست‌وزیر جدید عراق استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود درباره عراق از انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور استقبال کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد، اوباما با اشاره به انتخاب حیدر العبادی به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق گفت، بغداد گامی امیدبخش به سمت تشکیل دولتی همه‌جانبه برداشته است؛ گامی که می‌تواند جناح‌های مختلف را در عراق متحد سازد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در قبال حمایت از العبادی متعهد شد و گفت که دولت جدید عراق را در مقابله با شبه‌نظامیان یاری خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: روزهای دشواری پیش روست و ما آماده شراکت با عراق در مبارزه با نیروهای تروریستی هستیم.

به گزارش ای.بی.سی نیوز، اوباما همچنین گفت که با نخست‌وزیر جدید عراق تماس تلفنی داشته است.

وی تصریح کرد: از رهبران سیاسی عراق می‌خواهم طی روزهای آتی در چارچوب فرآیندی سیاسی با یکدیگر به صورت مسالمت‌آمیز همکاری کنند. رهبری جدید عراق وظیفه دشواری دارد و باید با حکومتی فراگیر اعتماد شهروندان را باز پس گیرد.

در همین حال، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: نیروی هوایی ما در موقعیتی مستقر است که می‌تواند نیروهای تروریستی را که شهروندان را تهدید می‌کنند، هدف قرار دهد.

وی یک بار دیگر با تأکید بر این که آمریکا به عراق نیروی زمینی اعزام نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: تنها راه حل پایدار برای عراقی‌ها اتحاد در حمایت از دولتی جدید و همه‌جانبه است. 

 اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو : واکنش اوباما به تعیین نخست‌وزیر عراق