واکنش اسرائیل به مذاکرات جدید هسته ای : اسرائیل ضمن متهم کردن دوباره ایران ...


اسرائیل ضمن متهم کردن دوباره ایران به "خرید زمان"، از گروه 1+5 خواست با برنامه هسته ای این کشور، جدی تر رفتار کند. عصر ایران: اسرائیل ضمن متهم کردن دوباره ایران به "خرید زمان"، از گروه 1+5 خواست با برنامه هسته ای این کشور، جدی تر رفتار کند.

 "یوفال اشتاینیتز" وزیر امور استراتژیک اسرائیل که مسؤولیت مقابله با برنامه فعالیت های هسته ای ایران بخشی از ماموریت وزارتخانه تحت امر اوست؛ در بیانیه ای گفت: زمان آن رسیده است که جهان موضع جدی تری در برابر ایران در پیش بگیرد و با عبارت های واضح و شفاف به ایرانی ها بگوید که  مذاکراتدر آستانه پایان یافتن است.

وی ادامه داد: اسرائیل قبل از این، هشدار داده بود که ایرانی ها از مراحل مذاکرات با هدف خرید زمان استفاده می کنند تا بتوانند غنی سازی اورانیوم را ادامه بدهند و به مرحله دست یابی به سلاح هسته ای برسند.

این وزیر اسرائیلی افزود: بدون تهدید ملموس و قابل اعتنا با برنامه کاری کوتاه، واضح و نهائی، پایان بخشیدن به برنامه هسته ای ایران امکان پذیر نیست.

گروه 1+5 و ایران دیروز شنبه به دو روز مذاکرات فشرده در آلماتی قزاقستان بر سر برنامه هسته ای تهران پایان دادند.

این مرحله از مذاکرات در حالی بدون نتیجه پایان یافت و زمان و مکان مرحله بعدی مذاکرات هم اعلام نشد.

5+1 متشکل از پنج کشور عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، بریتانیا، چین، روسیه و فرانسه) به علاوه آلمان است.

ایران در این مذاکرات، طرح جدیدی را برای دست یابی به توافق میان دو طرف به گروه 1+5 ارائه کرد که قرار شد این 6 کشور پس از مشورت با دولت های خود نتیجه را اعلام کنند.

گروه 1+5 هم قبلا طرحی را به ایران پیشنهاد کرده و قرار بود تهران در این مذاکرات به طرح پیشنهادی 1+5 پاسخ دهد اما این اتفاق نیفتاد.


ویدیو : واکنش اسرائیل به مذاکرات جدید هسته ای