واکنش آمریکا به انتقادات ایران از حوادث فرگوسن : اخبار سیاست خارجی - واکنش ...



سفارت ایران در آمریکا , حوادث ایران , ارسال بسته از آمریکا به ایران


اخبار سیاست خارجی - واکنش آمریکا به انتقادات ایران از حوادث فرگوسن

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به انتقاد کشورهایی چون ایران و مصر از عملکرد پلیس این کشور با معترضان در شهر فرگوسن، گفت: مردم آزادند تا هر آنچه می‌خواهند بیان کنند اما آنچه در این جا اتفاق می‌افتد قابل مقایسه برخی حوادث مشابه در این کشورها نیست.

به گزارش ایسنا، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتقاد ایران، مصر و چین از سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات اخیر شهر فرگوسن، گفت: ما اینجا در آمریکا سوابق‌مان در زمینه مقابله با مشکلاتمان را به طور شفاف و صادقانه در برابر هر کشور دیگری در دنیا قرار می‌دهیم. زمانی که اتفاقی در کشور ما رخ می‌دهد ما آن را صادقانه و شفاف حل می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: بنابراین ما به کشورهای دیگر پیشنهاد می‌دهیم که این‌گونه عمل کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ماری هارف همچنین تأکید کرد: آن چه ما به آن اعتقاد داریم آزادی بیان است. بنابراین مردم آزادند تا درباره حوادثی که در آمریکا رخ می‌دهد اظهار نظر کنند. به علاوه من نیز آزادم تا با مقایسه و انتقادات آنها مخالفت کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه در مورد جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که چندی پیش در تهران بازداشت شد به صحبت‌های گذشته خود اکتفا کرد و گفت: مسأله جدیدی در این باره وجود ندارد. ما به درخواست‌های خود از دولت ایران برای آزادی این شهروند آمریکایی ادامه می‌دهیم.

هارف افزود: ما از سفارت سوئیس خواسته‌ایم تا خدمات کنسولی لازم را ارائه دهد اما پاسخ دولت ایران به ما این است که رضائیان تبعه آمریکایی نیست و آنها تنها او را به عنوان یک شهروند ایرانی می‌شناسند.

وی همچنین در مورد زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5، اظهار کرد: هنوز زمانی برای این مذاکرات تعیین نشده است. ما هنوز به دنبال برگزاری آن پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل و همزمان با آن هستیم. اگر زمان قطعی آن مشخص شود من به شما اطلاع خواهم داد.

  اخبار سیاست خارجی - ایسنا


ویدیو : واکنش آمریکا به انتقادات ایران از حوادث فرگوسن